Стартап LARQС продає по $100 самоочисні пляшки на $20 млн на рік. Як йому це вдається
Категорія
Свій бізнес
Дата

Стартап LARQС продає по $100 самоочисні пляшки на $20 млн на рік. Як йому це вдається

Самоочисна пляшка від LARQ. Фото livelarq.com

Самоочисна пляшка LARQ спричинила немалий резонанс із часу свого запуску у 2018-му. Але співзасновник компанії Джастін Вонг каже, що ніколи особливо не нервував, доки не зʼявився в програмі «Акули бізнесу» (американська назва Shark Tank) каналу ABC у квітні цього року. Вонг взяв участь у епізоді 12-го сезону, де попросив пів мільйона доларів за 1% частки, зробивши LARQ найдорожчою компанією в історії шоу.

«Спочатку нас підняли на кпини, – розповідає Вонг. – Перші 30 секунд «акули» були шоковані, а потім весь час повторювали: «Та ви певно жартуєте». А тим часом у Twitter глядачі висловлювали свій скепсис відносно пляшки для води за $95.

За словами Вонга, самоочисні пляшки від LARQ використовують ультрафіолетове світлодіодне (UV-C LED) світло, щоб знищувати 99,99% бактерій і вірусів. Пляшки також запрограмовані на те, щоб самоочищатися кожні дві години.

Та щоб переконати «акул», їм треба було розкрити цифри компанії. Він показав, що в перший рік роботи продажі склали $5,5 млн, у другий – $9 млн і у третій – $14 млн. Цього року в компанії буде майже $20 млн продажів.

«Поступово я переконав «акул» і отримав пропозиції, що втричі перевищували суму, яку просив я. Три різні «акули» запропонували по $1,5 млн», – розказує Вонг.

«Скандинавський дизайн – визначна риса моєї карʼєри», – каже Вонг, який раніше працював у FOREO, шведській технокомпанії. Фото livelarq.com

«Скандинавський дизайн – визначна риса моєї карʼєри», – каже Вонг, який раніше працював у FOREO, шведській технокомпанії. Фото livelarq.com

Раніше він був президентом Foreo, шведського бренду бʼюті-технологій, який спеціалізується на інструментах для очищення обличчя. Також він працював інвестором у L Capital, інвестиційному відділенні LVMH, де він давав поради засновникам, які тяжіли до стилю.

Коли шоу скінчилося, LARQ отримала $1 млн в обмін на всього лише 4% частки компанії від «акул» Лорі Ґрайнер і Кевіна Олірі. Із запуском Larq Pitcher, другого продукту компанії на ринку, вона планує отримати $30 млн виторгу в 2022-му.

У штаб-квартирі у Фостер-Сіті, Каліфорнія, LARQ почала роботу у 2018-му зі своїм першим продуктом – самоочисні пляшки для води – після рекордної кампанії на Kickstarter. Менше ніж за 30 днів вона зібрала $1,4 млн.

«Ми малювали плани для пляшок LARQ на серветках; сподівалися хоча б трохи, але змінити світ. Ми зареєстрували 12 патентів і започаткували категорію на ринку – гідратація», – каже Вонг. Він заснував LARQ із Дугласом Коллінсом, ветераном сфери світлодіодів і напівпровідників.

Коллінс, який отримав докторський ступінь з фізики в Каліфорнійському інституті технологій, розробив запатентовану технологію, що використовує ультрафіолетове світло для знищення шкідливих бактерій і тих, які призводять до виникнення неприємного запаху.

Пляшку від LARQ, що коштує від $78 до $120, можна купити в 15 ритейлерів, серед яких Nordstrom, Revolve і MоMA. 70% продажів компанії – це прямі продажі споживачу (D2C).

Самоочисні пляшки від LARQ. Фото livelarq.com

Самоочисні пляшки від LARQ. Фото livelarq.com

«Коштує пляшка $15 чи $50, але всі вони все частіше використовуються як модний аксесуар, – пояснює Вонг. – Однак саме технології мають розібратися із проблемою безпеки води і її смаку».

Дослідження його команди показало, що за наявності на ринку безлічі стильних пляшок багаторазового використання люди все одно ніяк не позбудуться залежності від води в пластикових пляшках. Щохвилини люди використовують один мільйон одноразових пластикових пляшок – і це лише один факт із багатьох, які Вонг часто наводить.

Крім того, що з часом зʼявляється неприємний запах, пляшки багаторазового використання важко мити, а тому їх вважають не такими зручними, як одноразові.

У вересні 2020-го LARQ отримала $11 млн у раунді інвестицій Серії А від Seventure і DCM, що дало компанії змогу розробити фільтри для води і технологію ультрафіолетового світлодіодного світла. На стадії передпродажу цих фільтрів-глечиків купили вже 20 000 штук. Варто зазначити, що бренд Brita домінує у цій категорії не один десяток років, контролюючи 70% ринку.

Фільтр, який продається за $148, – це другий продукт компанії від початку її роботи. Він містить двоступеневу систему фільтрації, яка усуває важкі метали й хімічні сполуки. Він також привʼязаний до застосунку, що слідкує за рівнем гідратації усієї родини.

«Ми використовуємо інтернет речей (IoT) і наукові дані про матеріали, щоб користувачі отримали від наших продуктів бездоганний досвід користування», – додає Вонг. Новий фільтр буде продаватися у Williams-Sonoma і MoMA.

Для підтримки екологічності глечик не лише не містить фталатів і бісфенолу (BPA), а й зроблений із харчового пластику. Фото livelarq.com

Для підтримки екологічності глечик не лише не містить фталатів і бісфенолу (BPA), а й зроблений із харчового пластику. Фото livelarq.com

Вонг не приховує свою думку про те, що тече з кранів у наших будинках. «Фільтри від, приміром, Brita і Soma усувають хлор, а також запах та смак, що його супроводжують, але вони не видаляють метали, мишʼяк, гербіциди, пестициди і 50 інших забруднювачів, які ми виявили у воді», – стверджує Вонг.

Попри інвестиції Серії А у 2020-му Вонг не відмовився від запрошення взяти участь у шоу «Акули бізнесу» навесні. «Нам додатковий капітал ніколи не завадить. У останньому раунді ми знайшли чудових техноінвесторів, але на шоу пішли, бо там могли знайти споживчих інвесторів, яких у нас немає, – пояснює Вонг. – Це була чудова нагода поспілкуватися із найвідомішими інвесторами, які спеціалізуються саме на споживчих продуктах».

Вонг визнає, що це була чудова реклама. «Завдяки програмі про нас дізналася велика нова аудиторія, тому я обману, якщо скажу, що шоу нам не допомогло, – не приховує Вонг. – Це просто дало нам додатковий поштовх у напрямку, який ми вже обрали».

Він додає, що час виявився теж вдалим, адже це був перший випуск «Акул бізнесу» з часу припинення зйомок через пандемію протягом більшої частини 2020-го. «Екологія і здоровʼя були найважливішими для більшості, тому нас і запросили на шоу, – каже Вонг. – Наша місія як ніколи актуальна».

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

130 ідей для новорічних подарунків | 25 найрозумніших компаній України