Самоочисна пляшка від LARQ. Фото livelarq.com
Категорія
Свій бізнес
Дата

Стартап LARQС продає по $100 самоочисні пляшки на $20 млн на рік. Як йому це вдається

Самоочисна пляшка від LARQ. Фото livelarq.com

Самоочисна пляшка LARQ спричинила немалий резонанс із часу свого запуску у 2018-му. Але співзасновник компанії Джастін Вонг каже, що ніколи особливо не нервував, доки не зʼявився в програмі «Акули бізнесу» (американська назва Shark Tank) каналу ABC у квітні цього року. Вонг взяв участь у епізоді 12-го сезону, де попросив пів мільйона доларів за 1% частки, зробивши LARQ найдорожчою компанією в історії шоу.

🎂 День народження у нас — подарунки вам. Forbes Ukraine чотири роки, тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом FORBES4 до 31 березня. Оформлюйте зараз за цим посиланням

«Спочатку нас підняли на кпини, – розповідає Вонг. – Перші 30 секунд «акули» були шоковані, а потім весь час повторювали: «Та ви певно жартуєте». А тим часом у Twitter глядачі висловлювали свій скепсис відносно пляшки для води за $95.

За словами Вонга, самоочисні пляшки від LARQ використовують ультрафіолетове світлодіодне (UV-C LED) світло, щоб знищувати 99,99% бактерій і вірусів. Пляшки також запрограмовані на те, щоб самоочищатися кожні дві години.

Та щоб переконати «акул», їм треба було розкрити цифри компанії. Він показав, що в перший рік роботи продажі склали $5,5 млн, у другий – $9 млн і у третій – $14 млн. Цього року в компанії буде майже $20 млн продажів.

«Поступово я переконав «акул» і отримав пропозиції, що втричі перевищували суму, яку просив я. Три різні «акули» запропонували по $1,5 млн», – розказує Вонг.

Стартап LARQС продає по $100 самоочисні пляшки на $20 млн на рік. Як йому це вдається /Фото 1

«Скандинавський дизайн – визначна риса моєї карʼєри», – каже Вонг, який раніше працював у FOREO, шведській технокомпанії. Фото livelarq.com

Раніше він був президентом Foreo, шведського бренду бʼюті-технологій, який спеціалізується на інструментах для очищення обличчя. Також він працював інвестором у L Capital, інвестиційному відділенні LVMH, де він давав поради засновникам, які тяжіли до стилю.

Коли шоу скінчилося, LARQ отримала $1 млн в обмін на всього лише 4% частки компанії від «акул» Лорі Ґрайнер і Кевіна Олірі. Із запуском Larq Pitcher, другого продукту компанії на ринку, вона планує отримати $30 млн виторгу в 2022-му.

У штаб-квартирі у Фостер-Сіті, Каліфорнія, LARQ почала роботу у 2018-му зі своїм першим продуктом – самоочисні пляшки для води – після рекордної кампанії на Kickstarter. Менше ніж за 30 днів вона зібрала $1,4 млн.

«Ми малювали плани для пляшок LARQ на серветках; сподівалися хоча б трохи, але змінити світ. Ми зареєстрували 12 патентів і започаткували категорію на ринку – гідратація», – каже Вонг. Він заснував LARQ із Дугласом Коллінсом, ветераном сфери світлодіодів і напівпровідників.

Коллінс, який отримав докторський ступінь з фізики в Каліфорнійському інституті технологій, розробив запатентовану технологію, що використовує ультрафіолетове світло для знищення шкідливих бактерій і тих, які призводять до виникнення неприємного запаху.

Пляшку від LARQ, що коштує від $78 до $120, можна купити в 15 ритейлерів, серед яких Nordstrom, Revolve і MоMA. 70% продажів компанії – це прямі продажі споживачу (D2C).

Стартап LARQС продає по $100 самоочисні пляшки на $20 млн на рік. Як йому це вдається /Фото 2

Самоочисні пляшки від LARQ. Фото livelarq.com

«Коштує пляшка $15 чи $50, але всі вони все частіше використовуються як модний аксесуар, – пояснює Вонг. – Однак саме технології мають розібратися із проблемою безпеки води і її смаку».

Дослідження його команди показало, що за наявності на ринку безлічі стильних пляшок багаторазового використання люди все одно ніяк не позбудуться залежності від води в пластикових пляшках. Щохвилини люди використовують один мільйон одноразових пластикових пляшок – і це лише один факт із багатьох, які Вонг часто наводить.

Крім того, що з часом зʼявляється неприємний запах, пляшки багаторазового використання важко мити, а тому їх вважають не такими зручними, як одноразові.

У вересні 2020-го LARQ отримала $11 млн у раунді інвестицій Серії А від Seventure і DCM, що дало компанії змогу розробити фільтри для води і технологію ультрафіолетового світлодіодного світла. На стадії передпродажу цих фільтрів-глечиків купили вже 20 000 штук. Варто зазначити, що бренд Brita домінує у цій категорії не один десяток років, контролюючи 70% ринку.

Фільтр, який продається за $148, – це другий продукт компанії від початку її роботи. Він містить двоступеневу систему фільтрації, яка усуває важкі метали й хімічні сполуки. Він також привʼязаний до застосунку, що слідкує за рівнем гідратації усієї родини.

«Ми використовуємо інтернет речей (IoT) і наукові дані про матеріали, щоб користувачі отримали від наших продуктів бездоганний досвід користування», – додає Вонг. Новий фільтр буде продаватися у Williams-Sonoma і MoMA.

Стартап LARQС продає по $100 самоочисні пляшки на $20 млн на рік. Як йому це вдається /Фото 3

Для підтримки екологічності глечик не лише не містить фталатів і бісфенолу (BPA), а й зроблений із харчового пластику. Фото livelarq.com

Вонг не приховує свою думку про те, що тече з кранів у наших будинках. «Фільтри від, приміром, Brita і Soma усувають хлор, а також запах та смак, що його супроводжують, але вони не видаляють метали, мишʼяк, гербіциди, пестициди і 50 інших забруднювачів, які ми виявили у воді», – стверджує Вонг.

Попри інвестиції Серії А у 2020-му Вонг не відмовився від запрошення взяти участь у шоу «Акули бізнесу» навесні. «Нам додатковий капітал ніколи не завадить. У останньому раунді ми знайшли чудових техноінвесторів, але на шоу пішли, бо там могли знайти споживчих інвесторів, яких у нас немає, – пояснює Вонг. – Це була чудова нагода поспілкуватися із найвідомішими інвесторами, які спеціалізуються саме на споживчих продуктах».

Вонг визнає, що це була чудова реклама. «Завдяки програмі про нас дізналася велика нова аудиторія, тому я обману, якщо скажу, що шоу нам не допомогло, – не приховує Вонг. – Це просто дало нам додатковий поштовх у напрямку, який ми вже обрали».

Він додає, що час виявився теж вдалим, адже це був перший випуск «Акул бізнесу» з часу припинення зйомок через пандемію протягом більшої частини 2020-го. «Екологія і здоровʼя були найважливішими для більшості, тому нас і запросили на шоу, – каже Вонг. – Наша місія як ніколи актуальна».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні