Співзасновник і гендиректор Genomatica Крістоф Шиллінг. Фото ALEX MARC/GENOMATICA
Категорія
Інновації
Дата

Крістоф Шиллінг виробляє замінник нафтохімічним продуктам, які є у більшості товарів. Як його бізнесу допомагає тренд на екологічність

3 хв читання

Співзасновник і гендиректор Genomatica Крістоф Шиллінг. Фото ALEX MARC/GENOMATICA

Деяким компаніям вдається швидкий старт. Іншим потрібно значно більше часу на те, щоб розробити свою технологію і досягти масштабності виробництва. Крістоф Шиллінг спільно із партнером заснував Genomatica, яка виробляє біоальтернативи ключовим хімічним речовинам, понад двадцять років тому, відтак він знає, що підприємництво – це радше марафон, аніж спринт.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

«Ми вже давненько існуємо, – каже він, – і за цей час я спотикався не один раз». Сьогодні ж справи Шиллінга йдуть чудово. Він розповів Forbes про те, що його компанія, розташована у Сан-Дієго, зібрала $118 млн із більшою частиною інвестицій від Novo Holdings. Це та попередні вливання коштів інвесторів разом дають $388 млн. Шиллінг відмовився називати оцінку вартості компанії, але сказав, що торік виторг Genomatica досяг позначки $48 млн. Для порівняння, у 2016-му цей показник становив менше $10 млн.

Основним продуктом Genomatica є бутандіол, або BDO, на біологічний основі; ця речовина є основним складником усього, від спортивного одягу до подушок. Минулого місяця Genomatica оголосила про те, що разом із Cargill вона досягла ліцензійної домовленості про збільшення її виробництва BDO до понад 100 000 тонн. Цей план збільшиться втричі, коли компанія почне працювати онлайн у 2024-му.

За допомогою отриманих інвестицій Genomatica планує збільшити виробництво не лише BDO, а й інших матеріалів на біологічній основі. Це стосується їх природного бутиленгліколю (компанія називає його Brontide) для використання у продуктах особистого догляду та краси, і біонейлону для килимів, одягу та виробничого пластику. Шиллінг розповідає, що у його компанії є приблизно 2000 патентів – видані і ті, що поки розглядаються – на десятки продуктів.

«Для нас це цікавий момент, – ділиться він. – Ми зосереджені на таких великих обʼємах, бо етика компанії ґрунтується на екологічності. Ми думаємо про обʼєми і масштаби виробництва».

47-річний Шиллінг, який здобув докторський ступінь з біоінженерії в Університеті Каліфорнії в Сан-Дієго, заснував Genomatica у 1998-му разом зі своїм науковим керівником, викладачем біоінженерії Бернгардом Палссоном. Компанія виникла із дослідження, яке майбутній доктор проводив у лабораторії Палссона. Спочатку компанія була зосереджена на числовому моделюванні для одноклітинних організмів і їх застосуванні у природничих науках.

У 2007-му Genomatica змінила курс на створення біологічних замінників нафтохімічних продуктів, які мають таке широке застосування. На той час компанії, серед яких Amyris і Solazyme, націлилися на біопаливо, але ринок виявився нестійким, коли впали ціни на нафту. Шиллінг, який каже, що завжди вважав економіку біопалива неабияким викликом, вирішив зайнятися замінниками нафтохімічних продуктів. «Ми не бачимо шаленої конкуренції для наших продуктів», – зазначає Шиллінг.

Річ не лише в класному, привабливому науковому рішенні, яке повинно бути правильне, і не лише у виробництві продукту. Окрім усього цього, нам треба зробити так, щоб ціна була достатньо низька.

Крістоф Шиллінг, співзасновник і гендиректор Genomatica

Нафтохімічні продукти є складовими матеріалів, що використовують у виробництві товарів повсякденного вжитку, серед яких одяг, косметичні засоби, пакування і килими, але вони дуже шкодять природі. Сьогодні ж споживачі хочуть більш екологічні продукти: нещодавнє опитування Genomatica показало, що 86% споживачів вважають, що екологічність – це чудова мета. А тому компанії шукають способів задовольнити цю потребу. Але досвід із біопаливом показав, що ціна і тут відіграє ключову роль.

«Наступна фаза – це переконатися, що збільшення масштабів виробництва можливе», – каже Андерс Бендсен Шпор, старший партнер у Novo Holdings, великий інвестор у природничі науки, який розташований у Копенгагені і є власністю Novo Nordisk Foundation.

Novo Holdings має активів на понад $70 млрд і трохи більше десятка інвестицій у біоіндустріальні компанії. Серед них LanzaTech, яка розробила технології переробки вуглецю для перетворення бактерій на паливо і хімічні продукти, і Biomason, яка виробляє кахлі з біоцементу.

«Ціни і формування попиту вказують на те, що від таких інфраструктурних обʼєктів можна очікувати дивіденди», – пояснює Шпор.

Genomatica відкрила свій перший комерційний завод для виробництва BDO на біологічній основі у 2016-му разом із Novamont, італійським виробником біопластмаси. У 2018-му вона обʼєднала сили із Aquafil, італійською компанією, що є провідним виробником капрону, щоб разом розробляти більш екологічні продукти з капрону. Але саме спільна справа із Cargill на $300 млн, про яку оголосили у червні, демонструє шлях компанії у майбутнє.

«Ця угода є символічною з багатьох причин, – каже Шиллінг. – Найскладніше те, що всі наші плани не виконаються за одну ніч. Річ не лише в класному, привабливому науковому рішенні, яке повинно бути правильне, і не лише у виробництві продукту. Окрім усього цього, нам треба зробити так, щоб ціна була достатньо низька. Ми говоримо про продукт, який продається по кілька доларів за кілограм, і ми можемо зробити це реальністю».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд