Категорія
Компанії
Дата

Працівники хочуть чіткого плану дій від керівництва через загрозу Росії. Інструмент, який допоможе підготуватися бізнесу

Що керівникам треба враховувати та до чого готуватися, щоб забезпечити безперебійну роботу свого бізнесу

У бізнесу буває дві полярні реакції на нові проблеми та виклики. Одна — реактивна або фаталістична — бізнес реагує на подію або ризик після того, як вони стають реальними. Реагує чітко, успішно. Водночас бізнес майже не робить підготовчих дій, планування чи тренування. Логіка така: невизначеність велика, передбачити ситуацію майже неможливо, будемо реагувати по факту, бо ми вже до всього готові. 

Інша реакція повністю протилежна — проактивна. Керівники бізнесу заздалегідь розробляють стратегію підготовки та реагування, виділяють ресурси, комунікують з командами на випередження та проводять тренування. Другий підхід збільшує ймовірність виживання та, навіть, розвитку й успіху компанії в умовах невизначеності. Він зменшує ризики і збільшує можливості.

Прогноз щодо розвитку ситуації з агресією РФ 

Згідно з актуальними даними, ризик повномасштабного вторгнення РФ наразі є малоймовірним. Але гібридна агресія триває. Продовжується економічний тиск на Україну: через дезінформацію, кібератаки, продовження енергетичного шантажу та зміну поведінки людей за допомогою психологічного тиску. 

За останній час вартість вторгнення для агресора значно зросла. Залучення Україною міжнародної підтримки (військової, санкційної та економічної) суттєво зменшує шанси відкритої військової агресії.  

Матеріали по темі

Які настрої у працівників

Наприкінці січня KSE разом з дослідницькою компанію Gradus Research провели соціологічне дослідження щодо того, як українці сприймають нинішню ситуацію:

●   Наскільки люди готові до ескалації.

●   Наскільки поінформовані щодо інструкцій поводження у випадку можливої ескалації.

●   Що очікують від роботодавців у разі ескалації.

72% людей вважають економічну безпеку (зміцнення економіки та збереження робочих місць) таким же важливим, як і зміцнення армії. 

Більшість населення (48%) не вважає себе готовою до можливої кризи. Чверть опитаних (25%) відповідає, що однозначно готова. Приблизно стільки ж (27%) — вагаються з відповіддю. До того ж, більшість людей (65%) не отримували жодних вказівок, як поводити себе у випадку ескалації. 

Головні очікування від роботодавців стосуються наступних тем: гарантії виплати заробітної плати цікавлять 42%, гарантії збереження робочого місця — 35%. За ескалації, 18% очікує від роботодавця благодійної активності на користь фронту, а 16% — тренінгів з медичної безпеки для співробітників. 

24% працівників уже очікують від керівництва плану щодо того, що робити у випадку ескалації. 10% зацікавлено у поясненні позиції власника щодо ситуації. 

Працівники хочуть чіткого плану дій від керівництва через загрозу Росії. Інструмент, який допоможе підготуватися бізнесу /Фото 1

Ключовий запит у працівників — чітка та регулярна комунікація від топменеджменту. Щоб зменшити невизначеність, бізнесу важливо пояснити працівникам, що компанія слідкує за ситуацією, має план дій та зробить все, щоб забезпечити стабільність. 

Фреймворк: як бізнесу думати про ситуацію

Ключовим елементом виживання бізнесу у такій ситуації стає дієвий антикризовий план (Contingency Plan), що базується на фактах та має чітко прописані кроки для відповіді на загрози. 

Спільно з керівниками бізнесів які посилюють свою стійкість робоча група KSE розробила підхід, який допоможе бізнесу підготувати свій антикризовий план. 

Ціль такого плану — забезпечити безперервність роботи бізнесу та його спроможність швидко адаптуватися до нових реалій. Він побудований навколо ключових напрямів, де можуть виникати кризи (інформаційна, енергетична, кібер-, фінансова, фізична безпека, безпека ланцюгів постачання та безпека людських ресурсів). 

Працівники хочуть чіткого плану дій від керівництва через загрозу Росії. Інструмент, який допоможе підготуватися бізнесу /Фото 2

Інструмент для антикризового плану

На чому фокусувати увагу 

Ключовими ризиками є, передовсім, інформаційні атаки та кіберзагрози. Вони мають стати головними точками фокусу для бізнесу на найближчий час. Прямо зараз бізнес може зробити тести на кібервразливість, провести тренінги з кібербезпеки, надати працівникам інструкції щодо інформаційної гігієни. 

Критично важливо налагодити регулярну комунікацію з працівниками та зовнішніми стейкхолдерами компаній (партнерами, клієнтами, провайдерами): пояснювати їм реальну ситуацію та вашу готовність реагувати на можливі зміни. 

Матеріали по темі

 

 

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Катерині Рещук – [email protected]