Mirakl допоміг Kroger та іншим ритейлерам створити власні онлайн-маркетплейси сподіваючись, що більш широкий вибір привабить покупців. /Getty Images
Категорія
Компанії
Дата

Техстартап Mirakl зібрав $555 млн, допомогаючи ритейлерам конкурувати із Amazon. Там впевнені: онлайн-магазинам варто ставати маркетплейсами

2 хв читання

Mirakl допоміг Kroger та іншим ритейлерам створити власні онлайн-маркетплейси сподіваючись, що більш широкий вибір привабить покупців. Фото Getty Images

Співзасновник і гендиректор Mirakl Адріен Нуссенбау вважає, що у довгостроковій перспективі ритейлерам не досягти успіху без маркетплейсу, адже жоден з них не може конкурувати з асортиментом на Amazon. Тому він знайшов вихід - продавати технології для швидкого запуску маркетплейсу

Mirakl, французький стартап, який створює маркетплейси для онлайн-покупок, зібрав $555 млн у раунді інвестицій Серії Е. У раунді взяли участь Silver Lake, Bain і Felix Capital, а 10-річну компанію оцінили у понад $3,5 млрд.

Mirakl підтримує маркетплейси 300 компаній, серед яких Best Buy, Office Depot, Hudson’s Bay, Kroger, Express, Urban Outfitters і Madewell. Французька компанія стала незамінним союзником для ритейлерів, які відчайдушно хочуть відібрати бізнес у Amazon. Минулого року Mirakl почав співпрацю із Kroger, найбільшою мережею супермаркетів США, коли вона намагалася впоратися з переходом на продажі онлайн.

У серпні 2020-го Kroger оголосила, що поповнить свій онлайн-асортимент, запросивши нові бренди продавати їхні продукти на своєму вебсайті. Так мережа практично за одну ніч додала 50 000 нових товарів, а тепер пропонує класичні для неї товари (десятки видів пральних порошків і контейнерів для їжі) і не зовсім звичні для неї (телевізори та принтери).

Швидке розширення роблять для того, щоб підвищити онлайн-продажі і встановити вищу маржу за рахунок ширшого вибору товарів. «У довгостроковій перспективі ритейлерам не досягти успіху… без маркетплейсу», – каже співзасновник і гендиректор Mirakl Адріен Нуссенбаум.

Мережа Walmart створила власний внутрішній маркетплейс і залучила понад 100 000 сторонніх продавців на свій вебсайт, повідомляє Marketplace Pulse. Це допомогло вдвічі збільшити товарообіг маркетплейсу минулого року. Target теж експериментує з онлайн-маркетплейсом, на який продавці можуть потрапити лише за запрошеннями.

Заснована 2011-го, компанія Mirakl надає технології для швидкого запуску маркетплейсу. Вона каже, що розраховує допомогти цього року з товарообігом на суму $5 млрд, що більше ніж $3,1 млрд у 2020-му. Минулого року компанія почала створювати базу онлайн-продавців – так ритейлери матимуть доступ до десятків тисяч брендів, які готові продавати свої товари онлайн.

Ті, хто працює з Mirakl, докладають мінімальних додаткових зусиль, адже вони можуть додати сотні або тисячі нових товарів на свій сайт і ніколи й пальцем до них не торкнутися – продавці самі відправляють товари безпосередньо споживачам.

«Ви не ризикуєте залишитися з купою нерозпроданого товару, – каже Джо Казюкенас, засновник Marketplace Pulse. – Якщо товар продається, чудово. Якщо ні, це нічого».

В Best Buy використали платформу Mirakl, щоб агресивно залучати продавців на їхній канадський сайт. У компанії сподіваються, що таким чином їм вдасться стати універсальним магазином для споживачів електроніки. Вони додали понад 4 млн продуктів за останні пʼять років, які тепер складають 95% їхнього асортименту онлайн. Це допомогло збільшити трафік сайту на 3–4%, а одне із чотирьох замовлень тепер виконується стороннім продавцем.

Madewell, ритейлер жіночого одягу, обрав більш зважений підхід: компанія ретельно відібрала приблизно 100 продавців, а до кінця 2021-го до них має приєднатися ще 160. Це такий спосіб ритейлера представляти нові бренди і продукти на регулярній основі, а також виконувати власну обіцянку віддати 15% асортименту бізнесам, якими володіють афроамериканці.

Виклик полягає в тому, що жоден ритейлер не може конкурувати з асортиментом на Amazon. Хоча Нуссенбаум каже, що ритейлери, з якими він співпрацює, і не намагаються змагатися з гігантом онлайн-торгівлі. Amazon пропонує хаос, пояснює він, а його клієнти пропонують упорядкованість. Він переконаний, що має бути правильна кількість варіантів вибору: не надто мало, щоб клієнти не могли знайти бажане, але і не надто багато, щоб розгубитися.

«Знайдеться місце ще для багатьох, багатьох маркетплейсів», – каже Нуссенбаум.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд