Mirakl допоміг Kroger та іншим ритейлерам створити власні онлайн-маркетплейси сподіваючись, що більш широкий вибір привабить покупців. /Getty Images
Категорія
Компанії
Дата

Техстартап Mirakl зібрав $555 млн, допомогаючи ритейлерам конкурувати із Amazon. Там впевнені: онлайн-магазинам варто ставати маркетплейсами

2 хв читання

Mirakl допоміг Kroger та іншим ритейлерам створити власні онлайн-маркетплейси сподіваючись, що більш широкий вибір привабить покупців. Фото Getty Images

Співзасновник і гендиректор Mirakl Адріен Нуссенбау вважає, що у довгостроковій перспективі ритейлерам не досягти успіху без маркетплейсу, адже жоден з них не може конкурувати з асортиментом на Amazon. Тому він знайшов вихід - продавати технології для швидкого запуску маркетплейсу

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Mirakl, французький стартап, який створює маркетплейси для онлайн-покупок, зібрав $555 млн у раунді інвестицій Серії Е. У раунді взяли участь Silver Lake, Bain і Felix Capital, а 10-річну компанію оцінили у понад $3,5 млрд.

Mirakl підтримує маркетплейси 300 компаній, серед яких Best Buy, Office Depot, Hudson’s Bay, Kroger, Express, Urban Outfitters і Madewell. Французька компанія стала незамінним союзником для ритейлерів, які відчайдушно хочуть відібрати бізнес у Amazon. Минулого року Mirakl почав співпрацю із Kroger, найбільшою мережею супермаркетів США, коли вона намагалася впоратися з переходом на продажі онлайн.

У серпні 2020-го Kroger оголосила, що поповнить свій онлайн-асортимент, запросивши нові бренди продавати їхні продукти на своєму вебсайті. Так мережа практично за одну ніч додала 50 000 нових товарів, а тепер пропонує класичні для неї товари (десятки видів пральних порошків і контейнерів для їжі) і не зовсім звичні для неї (телевізори та принтери).

Швидке розширення роблять для того, щоб підвищити онлайн-продажі і встановити вищу маржу за рахунок ширшого вибору товарів. «У довгостроковій перспективі ритейлерам не досягти успіху… без маркетплейсу», – каже співзасновник і гендиректор Mirakl Адріен Нуссенбаум.

Мережа Walmart створила власний внутрішній маркетплейс і залучила понад 100 000 сторонніх продавців на свій вебсайт, повідомляє Marketplace Pulse. Це допомогло вдвічі збільшити товарообіг маркетплейсу минулого року. Target теж експериментує з онлайн-маркетплейсом, на який продавці можуть потрапити лише за запрошеннями.

Заснована 2011-го, компанія Mirakl надає технології для швидкого запуску маркетплейсу. Вона каже, що розраховує допомогти цього року з товарообігом на суму $5 млрд, що більше ніж $3,1 млрд у 2020-му. Минулого року компанія почала створювати базу онлайн-продавців – так ритейлери матимуть доступ до десятків тисяч брендів, які готові продавати свої товари онлайн.

Ті, хто працює з Mirakl, докладають мінімальних додаткових зусиль, адже вони можуть додати сотні або тисячі нових товарів на свій сайт і ніколи й пальцем до них не торкнутися – продавці самі відправляють товари безпосередньо споживачам.

«Ви не ризикуєте залишитися з купою нерозпроданого товару, – каже Джо Казюкенас, засновник Marketplace Pulse. – Якщо товар продається, чудово. Якщо ні, це нічого».

В Best Buy використали платформу Mirakl, щоб агресивно залучати продавців на їхній канадський сайт. У компанії сподіваються, що таким чином їм вдасться стати універсальним магазином для споживачів електроніки. Вони додали понад 4 млн продуктів за останні пʼять років, які тепер складають 95% їхнього асортименту онлайн. Це допомогло збільшити трафік сайту на 3–4%, а одне із чотирьох замовлень тепер виконується стороннім продавцем.

Madewell, ритейлер жіночого одягу, обрав більш зважений підхід: компанія ретельно відібрала приблизно 100 продавців, а до кінця 2021-го до них має приєднатися ще 160. Це такий спосіб ритейлера представляти нові бренди і продукти на регулярній основі, а також виконувати власну обіцянку віддати 15% асортименту бізнесам, якими володіють афроамериканці.

Виклик полягає в тому, що жоден ритейлер не може конкурувати з асортиментом на Amazon. Хоча Нуссенбаум каже, що ритейлери, з якими він співпрацює, і не намагаються змагатися з гігантом онлайн-торгівлі. Amazon пропонує хаос, пояснює він, а його клієнти пропонують упорядкованість. Він переконаний, що має бути правильна кількість варіантів вибору: не надто мало, щоб клієнти не могли знайти бажане, але і не надто багато, щоб розгубитися.

«Знайдеться місце ще для багатьох, багатьох маркетплейсів», – каже Нуссенбаум.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні