Німецький маркетплейс Eduki, який пропонує вчителям купувати навчальні розробки один одного, запускається в Україні. На німецькомовному ринку маркетплейсом користується понад 700 000 вчителів. В Україні Eduki планує завоювати 75% ринку, це 330 000 користувачів
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Як з’явився проєкт
Eduki запустився у 2016 році в Берліні під іншою назвою – Lehrermarktplatz. Головний ідеолог і CEO проєкту – Макс Маендлер, 46, – політолог за освітою. Він виріс у сім’ї вчителів. Разом із ним у команді співзасновників німці Віола Старк, 41, та Домінік Дресель, 36, а також українець Олексій Колупаєв, 39. Головний продукт Eduki – платформа, де вчителі можуть продавати свої матеріали для уроків: плани, конспекти, завдання, ігри тощо.
За п’ять років стартап вийшов на ринки німецькомовних Швейцарії та Австрії й залучив €3,5 млн інвестицій. У 2021 році компанія запустилася в іспаномовних державах – Іспанії, Мексиці та країнах Латинської Америки. Також готується до запуску у французькомовних. «Для нас ринки – це мови, а не країни», – говорить Маендлер. Як у його планах з’явилася Україна?
Чому Eduki запускається в Україні
В Eduki міцне українське коріння. Крім технічного директора Олексія Колупаєва, ще близько 15 розробників компанії – українці. До кінця 2021 року компанія планує подвоїти кількість українців у штаті, але відкривати місцевий офіс не буде – стартап працює у віддаленому режимі.
А які перспективи такого маркетплейсу в Україні? «Для Eduki з фінансової точки зору український ринок не найкращий, – каже Ілля Філіпов, засновник платформи онлайн-курсів EdEra, яка стала партнером Eduki в Україні. – Це дуже ідеологічна історія». Маендлер каже, що на запуск витратили декілька сотень тисяч євро. У Росію й Білорусь виходити не планують.
Крім EdEra, партнером запуску стала школа англійської Green Country. «На EdEra близько 400 000 вчителів, – говорить Філіпов. – Нам цікаво, щоб вони були активні». Завдяки цій базі компанія у вересні хоче зібрати перші 1000 матеріалів для маркетплейса. Поки що відбір на дотримання авторського права пройшли 200 розробок. Роботи перевіряють партнери, а в майбутньому цим займатиметься команда вчителів та експертів.
Які перешкоди потрібно подолати Eduki
Чи захочуть українські вчителі купувати навчальні розробки колег? Низька платоспроможність українців може стати перешкодою. Середня зарплата вчителів у липні 2021-го, за даними Держстату, складала 11 895 грн. Прямої фінансової мотивації купувати додаткові матеріали у них немає, говорить співзасновник платформи для репетиторства BUKI Вадим Синжерецький. «Якщо педагог купить сьогодні більше матеріалів, то не буде завтра більше заробляти», – каже він.
Українські педагоги наразі готові платити за сертифікати й дипломи. Місцеві платформи «На урок» і «Всеосвіта» заробляють, зокрема, на курсах для підвищення кваліфікації. Їхній виторг у 2020-му – 4,9 і 5,5 млн грн відповідно. «П’ять років тому така ж сама ситуація була в Німеччині», – з оптимізмом говорить Маендлер.
Конкурентна перевага Eduki – вища якість навчальних матеріалів, ніж на інших ресурсах в інтернеті, впевнені у стартапі. Засновниця школи англійської мови Q Learning Academy Альона Бровко каже, що автори методичок, які можна знайти онлайн, часто не мають викладацького досвіду. «Вони переписують одне й те саме, часом навіть з помилками, – каже вона. – Такого, як Авраменко в українській мові, в англійській не знайдеш». У Q Learning Academy методичні матеріали розробляли самостійно – продати один урок готові щонайменше за $100.
Чи може заробляти маркетплейс для вчителів в Україні
На німецькому сайті Eduki ціни на плани уроків від €1 до €70–80. В Україні чек на матеріали починатиметься приблизно з 10 грн, каже Філіпов. «Щоб із таким чеком заробляти, маркетплейсу потрібно генерувати величезну кількість транзакцій», – додає Синжерецький.
Комісія Eduki – 30% від кожного продажу. «За такої комісії вчителям простіше буде продавати свої матеріали через групи у Facebook», – каже співзасновник «На урок» Дмитро Перепелиця. В одній із найбільших таких спільнот «Вчительська скарбничка» – 118 500 учасників. Асортимент на аматорському маркетплейсі широкий: від наліпок і кросвордів до презентацій і відео. Ціни – від 10 до 300 грн, і ніяких комісій.
Централізувати торгівлю планує і «Всеосвіта». Конкурент Eduki вже тестував, чи готові вчителі платити за більш якісний контент. У серпні 2021-го платформа додала перші вісім платних матеріалів, розроблених штатними дизайнерами: скетчбук, зошит, органайзер, алфавіт тощо за ціною 20–140 грн. Їх завантажили 500 разів. У жовтні-листопаді «Всеосвіта» дозволить розміщувати платний контент усім 1,5 млн користувачам. Ціну вони, як і на Eduki, встановлюватимуть самостійно. «Можу констатувати, що вчителі готові платити за якісний авторський контент», – каже співзасновник «Всеосвіти» Іван Литвиненко.
В Україні 440 000 вчителів, за даними Держстату. Eduki має намір захопити 75% ринку. Маендлер сподівається, що маркетплейс даватиме додатковий прибуток українським вчителям. «Подібні до Eduki моделі будуть цікаві вчителям-підприємцям і новаторам, які схильні вдосконалювати наявні навчальні програми», – прогнозує керуючий партнер інвестфонду UVOventures Віталій Кедик.
«Багато вчителів працюють одноосібно, – каже Маендлер. – Ми хочемо, щоб вони більше працювали разом».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.