Німецький стартап Eduki. /Shutterstock
Категорія
Інновації
Дата

Німецький стартап Eduki запускає в Україні маркетплейс конспектів і навчальних планів для вчителів. Як він змінить економіку уроків

Німецький стартап Eduki. Фото Shutterstock

Німецький маркетплейс Eduki, який пропонує вчителям купувати навчальні розробки один одного, запускається в Україні. На німецькомовному ринку маркетплейсом користується понад 700 000 вчителів. В Україні Eduki планує завоювати 75% ринку, це 330 000 користувачів

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Як з’явився проєкт

Eduki запустився у 2016 році в Берліні під іншою назвою – Lehrermarktplatz. Головний ідеолог і CEO проєкту – Макс Маендлер, 46, – політолог за освітою. Він виріс у сім’ї вчителів. Разом із ним у команді співзасновників німці Віола Старк, 41, та Домінік Дресель, 36, а також українець Олексій Колупаєв, 39. Головний продукт Eduki – платформа, де вчителі можуть продавати свої матеріали для уроків: плани, конспекти, завдання, ігри тощо.  

За п’ять років стартап вийшов на ринки німецькомовних Швейцарії та Австрії й залучив €3,5 млн інвестицій. У 2021 році компанія запустилася в іспаномовних державах – Іспанії, Мексиці та країнах Латинської Америки. Також готується до запуску у французькомовних. «Для нас ринки – це мови, а не країни», – говорить Маендлер. Як у його планах з’явилася Україна? 

Чому Eduki запускається в Україні

В Eduki міцне українське коріння. Крім технічного директора Олексія Колупаєва, ще близько 15 розробників компанії – українці. До кінця 2021 року компанія планує подвоїти кількість українців у штаті, але відкривати місцевий офіс не буде – стартап працює у віддаленому режимі.

А які перспективи такого маркетплейсу в Україні? «Для Eduki з фінансової точки зору український ринок не найкращий, – каже Ілля Філіпов, засновник платформи онлайн-курсів EdEra, яка стала партнером Eduki в Україні. – Це дуже ідеологічна історія». Маендлер каже, що на запуск витратили декілька сотень тисяч євро. У Росію й Білорусь виходити не планують. 

Крім EdEra, партнером запуску стала школа англійської Green Country. «На EdEra близько 400 000 вчителів, – говорить Філіпов. – Нам цікаво, щоб вони були активні». Завдяки цій базі компанія у вересні хоче зібрати перші 1000 матеріалів для маркетплейса. Поки що відбір на дотримання авторського права пройшли 200 розробок. Роботи перевіряють партнери, а в майбутньому цим займатиметься команда вчителів та експертів. 

Які перешкоди потрібно подолати Eduki

Чи захочуть українські вчителі купувати навчальні розробки колег? Низька платоспроможність українців може стати перешкодою. Середня зарплата вчителів у липні 2021-го, за даними Держстату, складала 11 895 грн. Прямої фінансової мотивації купувати додаткові матеріали у них немає, говорить співзасновник платформи для репетиторства BUKI Вадим Синжерецький. «Якщо педагог купить сьогодні більше матеріалів, то не буде завтра більше заробляти», – каже він. 

Українські педагоги наразі готові платити за сертифікати й дипломи. Місцеві платформи «На урок» і «Всеосвіта» заробляють, зокрема, на курсах для підвищення кваліфікації. Їхній виторг у 2020-му – 4,9 і 5,5 млн грн відповідно. «П’ять років тому така ж сама ситуація була в Німеччині», – з оптимізмом говорить Маендлер.

Конкурентна перевага Eduki – вища якість навчальних матеріалів, ніж на інших ресурсах в інтернеті, впевнені у стартапі. Засновниця школи англійської мови Q Learning Academy Альона Бровко каже, що автори методичок, які можна знайти онлайн, часто не мають викладацького досвіду. «Вони переписують одне й те саме, часом навіть з помилками, – каже вона. – Такого, як Авраменко в українській мові, в англійській не знайдеш». У Q Learning Academy методичні матеріали розробляли самостійно – продати один урок готові щонайменше за $100.

Чи може заробляти маркетплейс для вчителів в Україні

На німецькому сайті Eduki ціни на плани уроків від €1 до €70–80. В Україні чек на матеріали починатиметься приблизно з 10 грн, каже Філіпов. «Щоб із таким чеком заробляти, маркетплейсу потрібно генерувати величезну кількість транзакцій», – додає Синжерецький. 

Комісія Eduki – 30% від кожного продажу. «За такої комісії вчителям простіше буде продавати свої матеріали через групи у Facebook», – каже співзасновник «На урок» Дмитро Перепелиця. В одній із найбільших таких спільнот «Вчительська скарбничка» – 118 500 учасників. Асортимент на аматорському маркетплейсі широкий: від наліпок і кросвордів до презентацій і відео. Ціни – від 10 до 300 грн, і ніяких комісій.  

Централізувати торгівлю планує і «Всеосвіта». Конкурент Eduki вже тестував, чи готові вчителі платити за більш якісний контент. У серпні 2021-го платформа додала перші вісім платних матеріалів, розроблених штатними дизайнерами: скетчбук, зошит, органайзер, алфавіт тощо за ціною 20–140 грн. Їх завантажили 500 разів. У жовтні-листопаді «Всеосвіта» дозволить розміщувати платний контент усім 1,5 млн користувачам. Ціну вони, як і на Eduki, встановлюватимуть самостійно. «Можу констатувати, що вчителі готові платити за якісний авторський контент», – каже співзасновник «Всеосвіти» Іван Литвиненко.  

В Україні 440 000 вчителів, за даними Держстату. Eduki має намір захопити 75% ринку. Маендлер сподівається, що маркетплейс даватиме додатковий прибуток українським вчителям. «Подібні до Eduki моделі будуть цікаві вчителям-підприємцям і новаторам, які схильні вдосконалювати наявні навчальні програми», – прогнозує керуючий партнер інвестфонду UVOventures Віталій Кедик.

«Багато вчителів працюють одноосібно, – каже Маендлер. – Ми хочемо, щоб вони більше працювали разом». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні