ІТ вже п'ять років поспіль є найпривабливішою галуззю для студентів та професіоналів. Студенти звертають особливу увагу на компанії, де можна розвиватися, а досвідчені працівники шукають конкурентну зарплату
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Про дослідження EY
Дослідження EY в Україні (Ernst & Young) «Найкращий роботодавець» проводиться компанією щорічно з 2005 року. Його методологія дає змогу замовникам краще зрозуміти вподобання кандидатів на ринку, а також сформувати гіпотези і план розвитку бренду роботодавця. Цього року дослідження адаптовано до сучасних реалій в Україні – містить питання про зміну очікувань кандидатів від роботодавців в умовах війни та питання про те, як поточна ситуація вплинула на можливості працевлаштування кандидатів, а також додано нові фактори привабливості роботодавців та причини для зміни місця роботи.
За результатами дослідження 2022 року, майже половина професіоналів та студентів змінили свої очікування від роботодавців (49% та 41% відповідно), а для 52% досвідчених респондентів стало важче отримати бажану роботу після початку повномасштабної війни (серед студентів ця цифра ще вища – 61%).
Компанії підтверджують, що зміна пріоритетів шукачів є одним із ключових викликів, з якими вони зіткнулися з початку війни, а нерозуміння цільової аудиторії є основною складністю в процесі побудови ефективного бренду роботодавця.
Головні висновки з дослідження:
- ІТ вже пʼять років поспіль є найпривабливішою галуззю для студентів та професіоналів із суттєвим відривом від інших галузей, таких як FMCG та роздрібна торгівля (деталі нижче). Неочікуваний факт – найпозитивнішу динаміку порівняно з минулим роком продемонстрував державний сектор (Офіс президента, Верховна Рада та ЗСУ)
- Серед найчастіше згадуваних компаній обома категоріями респондентів цього року є (за алфавітом): «Генезис», «ГлобалЛоджик», «Гугл Україна», «ЕПАМ Системз», «СофтСерв» та «Філіп Морріс Україна»
- Можливості кар’єрного зростання традиційно є найважливішим критерієм вибору роботодавця для студентів. Останні звертають особливу увагу на компанії, які дають можливості для розвитку як особистісно, так і професійно. Цього року значно зросла пріоритетність таких факторів, як готовність брати на роботу студентів та наявність програм стажування.
- Для кандидатів із досвідом важливо працювати в компаніях із конкурентною зарплатою і там, де в них буде можливість реалізувати свій потенціал максимально.
- Трійку найважливіших факторів закриває корпоративна культура, продемонструвавши суттєве зростання порівняно з минулим роком.
- Найпопулярнішими джерелами інформації про роботодавців для обох категорій респондентів є ЗМІ та соціальні мережі. Причому сайти з працевлаштування користуються більшою популярністю серед студентів, ніж серед кандидатів із досвідом.
- Останніми роками зменшується популярність корпоративних сайтів як джерела інформації про компанії. А родичі та знайомі залишаються стабільним інфоканалом про роботодавців.
Поради компаніям, як працювати з брендом роботодавця
- Регулярно визначайте всі свої цільові аудиторії, оскільки вони можуть змінюватися залежно від змін бізнес-стратегії (важливо пам’ятати, що цільових аудиторій у будь-якій компанії завжди буде декілька).
- Регулярно відслідковуйте зміни вподобань усіх своїх цільових аудиторій, адже вони швидко змінюються та відрізняються для кожної групи/категорії кандидатів.
- Пильно дослухайтеся до своїх співробітників, щоб розуміти стан організаційного здоров’я компанії та визначити, чи є якісь критичні розходження між зовнішнім та внутрішнім сприйняттям компанії як роботодавця (це вимагає регулярних ретельних внутрішніх досліджень).
- Аналізуйте те, як компанія виглядає на тлі конкурентів, як в інтернет-просторі (наприклад, тематика, частота публікацій, яке позиціонування та ключові меседжі доносять, що про компанію пишуть ЗМІ та кандидати/співробітники/колишні співробітники тощо), так і за набором запропонованих компонентів ціннісної пропозиції роботодавця щодо кожної цільової аудиторії.
- Використовуйте синергетичний ефект від поєднання сили корпоративного, продуктового брендів та бренду роботодавця – це вимагатиме від організації потужної співпраці між численними функціями.
- Займайтеся управлінням брендом постійно та систематично, бо якщо ви не рухаєтеся вперед, то ви неодмінно стрімко «відкочуєтеся» назад, бо управління брендом роботодавця – це не одноразова робота, а цілеспрямований і методичний процес.
- Якщо брендом роботодавця не керувати, то імідж роботодавця складеться стихійно і, найімовірніше, не такий, який потрібен для ефективного досягнення цілей компанії.
Про аналітику
Задля кращого розуміння цільової аудиторії, а також сучасних ринкових тенденцій, ми готуємо для замовників-роботодавців різні аналітичні звіти: від загальногалузевих до спеціалізованих (відповідно до запиту щодо параметрів цільової аудиторії та різноманітних аспектів аналізу).
Результати дослідження використовуються, зазвичай, співробітниками HR, маркетингу, PR та корпоративних комунікацій у процесі розробки HR-стратегії, адаптації ціннісної пропозиції роботодавця (EVP), а також для цілей рекрутингу та навіть піару.
Дослідження «Найкращий роботодавець» є лише частиною оцінки зовнішнього іміджу роботодавців відповідно до нашого підходу (див. схему нижче), саме тому ми завжди радимо не обмежуватися виключно зовнішніми аспектами оцінки, а цілісно підходити до питання і велику увагу приділяти внутрішній цільовій аудиторії, оскільки саме вона найбільше впливає на імідж роботодавця.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.