ІТ вже п'ять років поспіль є найпривабливішою галуззю для студентів та професіоналів. Студенти звертають особливу увагу на компанії, де можна розвиватися, а досвідчені працівники шукають конкурентну зарплату
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Про дослідження EY
Дослідження EY в Україні (Ernst & Young) «Найкращий роботодавець» проводиться компанією щорічно з 2005 року. Його методологія дає змогу замовникам краще зрозуміти вподобання кандидатів на ринку, а також сформувати гіпотези і план розвитку бренду роботодавця. Цього року дослідження адаптовано до сучасних реалій в Україні – містить питання про зміну очікувань кандидатів від роботодавців в умовах війни та питання про те, як поточна ситуація вплинула на можливості працевлаштування кандидатів, а також додано нові фактори привабливості роботодавців та причини для зміни місця роботи.
За результатами дослідження 2022 року, майже половина професіоналів та студентів змінили свої очікування від роботодавців (49% та 41% відповідно), а для 52% досвідчених респондентів стало важче отримати бажану роботу після початку повномасштабної війни (серед студентів ця цифра ще вища – 61%).
Компанії підтверджують, що зміна пріоритетів шукачів є одним із ключових викликів, з якими вони зіткнулися з початку війни, а нерозуміння цільової аудиторії є основною складністю в процесі побудови ефективного бренду роботодавця.
Головні висновки з дослідження:
- ІТ вже пʼять років поспіль є найпривабливішою галуззю для студентів та професіоналів із суттєвим відривом від інших галузей, таких як FMCG та роздрібна торгівля (деталі нижче). Неочікуваний факт – найпозитивнішу динаміку порівняно з минулим роком продемонстрував державний сектор (Офіс президента, Верховна Рада та ЗСУ)
- Серед найчастіше згадуваних компаній обома категоріями респондентів цього року є (за алфавітом): «Генезис», «ГлобалЛоджик», «Гугл Україна», «ЕПАМ Системз», «СофтСерв» та «Філіп Морріс Україна»
- Можливості кар’єрного зростання традиційно є найважливішим критерієм вибору роботодавця для студентів. Останні звертають особливу увагу на компанії, які дають можливості для розвитку як особистісно, так і професійно. Цього року значно зросла пріоритетність таких факторів, як готовність брати на роботу студентів та наявність програм стажування.
- Для кандидатів із досвідом важливо працювати в компаніях із конкурентною зарплатою і там, де в них буде можливість реалізувати свій потенціал максимально.
- Трійку найважливіших факторів закриває корпоративна культура, продемонструвавши суттєве зростання порівняно з минулим роком.
- Найпопулярнішими джерелами інформації про роботодавців для обох категорій респондентів є ЗМІ та соціальні мережі. Причому сайти з працевлаштування користуються більшою популярністю серед студентів, ніж серед кандидатів із досвідом.
- Останніми роками зменшується популярність корпоративних сайтів як джерела інформації про компанії. А родичі та знайомі залишаються стабільним інфоканалом про роботодавців.
Поради компаніям, як працювати з брендом роботодавця
- Регулярно визначайте всі свої цільові аудиторії, оскільки вони можуть змінюватися залежно від змін бізнес-стратегії (важливо пам’ятати, що цільових аудиторій у будь-якій компанії завжди буде декілька).
- Регулярно відслідковуйте зміни вподобань усіх своїх цільових аудиторій, адже вони швидко змінюються та відрізняються для кожної групи/категорії кандидатів.
- Пильно дослухайтеся до своїх співробітників, щоб розуміти стан організаційного здоров’я компанії та визначити, чи є якісь критичні розходження між зовнішнім та внутрішнім сприйняттям компанії як роботодавця (це вимагає регулярних ретельних внутрішніх досліджень).
- Аналізуйте те, як компанія виглядає на тлі конкурентів, як в інтернет-просторі (наприклад, тематика, частота публікацій, яке позиціонування та ключові меседжі доносять, що про компанію пишуть ЗМІ та кандидати/співробітники/колишні співробітники тощо), так і за набором запропонованих компонентів ціннісної пропозиції роботодавця щодо кожної цільової аудиторії.
- Використовуйте синергетичний ефект від поєднання сили корпоративного, продуктового брендів та бренду роботодавця – це вимагатиме від організації потужної співпраці між численними функціями.
- Займайтеся управлінням брендом постійно та систематично, бо якщо ви не рухаєтеся вперед, то ви неодмінно стрімко «відкочуєтеся» назад, бо управління брендом роботодавця – це не одноразова робота, а цілеспрямований і методичний процес.
- Якщо брендом роботодавця не керувати, то імідж роботодавця складеться стихійно і, найімовірніше, не такий, який потрібен для ефективного досягнення цілей компанії.

Про аналітику
Задля кращого розуміння цільової аудиторії, а також сучасних ринкових тенденцій, ми готуємо для замовників-роботодавців різні аналітичні звіти: від загальногалузевих до спеціалізованих (відповідно до запиту щодо параметрів цільової аудиторії та різноманітних аспектів аналізу).
Результати дослідження використовуються, зазвичай, співробітниками HR, маркетингу, PR та корпоративних комунікацій у процесі розробки HR-стратегії, адаптації ціннісної пропозиції роботодавця (EVP), а також для цілей рекрутингу та навіть піару.
Дослідження «Найкращий роботодавець» є лише частиною оцінки зовнішнього іміджу роботодавців відповідно до нашого підходу (див. схему нижче), саме тому ми завжди радимо не обмежуватися виключно зовнішніми аспектами оцінки, а цілісно підходити до питання і велику увагу приділяти внутрішній цільовій аудиторії, оскільки саме вона найбільше впливає на імідж роботодавця.


26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.