Наприкінці січня стримінговий сервіс Spotify опинився у центрі скандалу через один із найвідоміших у світі подкастів – The Joe Rogan Experience. Ведучого подкасту, коміка Джо Роґана, звинувачували в расизмі й поширенні фейків про вакцини та COVID-19. Spotify потрібно було зробити вибір: залишити суперечливий подкаст, за який компанія заплатила $100 млн, чи відмовитися від Джо Роґана. СЕО компанії Даніель Ек пішов на компроміс. Яка його фінансова мотивація
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Запізніла реакція Spotify
Приводом до скандалу стало інтервʼю Джо Роґана з американським вірусологом Робертом Малоуном, який критикував вакцини та назвав реакцію США на епідемію COVID-19 «масовим психозом». Через це Spotify отримав несхвальні листи від науковців, вчителів та лікарів, а 76-річний музикант Ніл Янг видалив свої пісні з платформи й закликав зробити це інших.
Інвестори відреагували на проблеми Spotify: акції компанії упали з 26 по 28 січня зі $185 за акцію до $166, а капіталізація за декілька днів впала з $35 млрд до $33 млрд.
Першим кроком стала публікація правил щодо модерації контенту. За словами СЕО Spotify Даніеля Ека, ці правила існують давно, але не були публічними. Наприклад, компанія видаляє фейковий медичний контент, зокрема той, що закликає свідомо інфікуватися коронавірусом, щоб отримати імунітет до нього.
Коли суперечки навколо Роґана та COVID-фейків почали затихати, співачка Індія Арі опублікувала кліпи з його старих подкастів, де комік використовував расистські жарти. Роґан вибачився, а Spotify видалив близько 70 зі 1700 епізодів подкасту, які могли б скомпрометувати його.
Чому Spotify не видаляє подкаст повністю
«Змусити Джо замовчати – це не відповідь, – написав Ек у зверненні до команди Spotify. – Ми повинні мати обмеження щодо вмісту та реагувати, коли хтось порушує їх, але видаляти думки – це слизький шлях».
Щоб вибачитися за расистські коментарі Роґана, Spotify пообіцяв інвестувати $100 млн – суму, яку сервіс нібито заплатив за The Joe Rogan Experience – у розвиток подкастів «маргіналізованих груп» (національних меншин, мігрантів). Просто відмовитися від подкасту Роґана для Spotify невигідно ще й зважаючи на те, що на нього вже є покупці. Канадський сайт для відео Rumble запропонувала Роґану $100 млн за можливість протягом чотирьох років показувати всі його шоу без цензури. Ведучий відмовився.
Створений у 2009 році подкаст The Joe Rogan Experience став відомим завдяки інтервʼю із відомими співаками, бізнесменами, науковцями, політиками. У 2019 році, наприклад, Роґан поговорив із політиком із лівими поглядами Берні Сандерсом, у 2020-му – курив у прямому ефірі марихуану з Ілоном Маском та говорив про релігію, аборти й расизм із репером Каньє Вестом.
Це подобається слухачам та приваблює рекламодавців. За два роки The Joe Rogan Experience став подкастом №1 на 93-х ринках Spotify. Один епізод подкасту набирає близько 11 млн прослуховувань – це значний відрив від інших популярних американських ток-шоу. Наприклад, епізод Tucker Carlson Tonight має близько 3,2 млн переглядів, CNN Prime Time – 820 000.
Бізнес на подкастах
Конфлікт із Роґаном нагадав інвесторам та користувачам, що Spotify – це вже не просто додаток для музики – це медіагігант, який публікує інформаційний контент і повинен нести за нього відповідальність.
Рух Spotify у бік подкастів зрозумілий: кожного разу, коли користувачі слухають музику через Spotify, компанія втрачає гроші, адже платить лейблам музикантів роялті. Spotify витрачає близько 75% свого річного доходу на виплати авторам пісень, видавцям та власникам звукозаписів. Музиканти можуть заробити в середньому від $3300 до $3500 за 1 млн унікальних прослуховувань.
Інша справа подкасти – вони допомагають компанії заробити на рекламі. За останній рік виторг від реклами зріс на 40% – з €281 до €394 млн. У цілому виторг Spotify за минулий рік виріс на 22% у порівнянні з даними минулого року – до €9,67 млрд.
Щоб розвивати сферу подкастів, Spotify зробив декілька стратегічних купівель: купив видавця подкастів Gimlet Media приблизно за $195 млн, мережу подкастів Parcast за $55 млн, платформу для створення подкастів Anchor за $154 млн та мережу подкастів The Ringer за $196 млн.
На світовому ринку в Spotify мало конкурентів. Компанія має 406 млн відвідувачів щомісяця – вони залишають свої дані, які дають змогу генерувати унікальні музичні та подкаст-плейлисти. На відміну від музики, подкасти повертають інвестиції Spotify. Рекламодавці готові платити $18-50 за 1000 слухачів, згідно з даними компанії Mindroll. Шоу Джо Рогана має близько 190 млн скачувань за місяць, тому, за підрахунками видання The Verge, Spotify може щомісяця заробляти $3 млн на рекламі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.