Ілюстрація azuki.com
Категорія
Картина дня
Дата

У світі віртуального мистецтва новий бестселер – аніме-скейтбордисти. У чому секрет NFT-колекції, яка вже заробила $300 млн

4 хв читання

Ілюстрація azuki.com

За чотири тижні персонажі-«скейтбордисти» у стилі аніме стали причиною транзакцій на $300 млн, перевершивши навіть колекцію Bored Ape Yacht Club

12 січня о 10:00 за Північноамериканським тихоокеанським часом група з чотирьох чоловіків за 30, які живуть у Лос-Анджелесі, випустили 8700 NF-токенів. Персонажі у стилі аніме колекції Azuki продавалися по $3400 за одиницю. Їх розкупили за три хвилини, а загальний виторг склав понад $29 млн. Ще $2 млн принесла приватна купівля кількома днями пізніше.

А потім стало і зовсім гаряче. За період у чотири тижні, який закінчився 11 лютого, колекція Azuki стала предметом транзакцій майже на $300 млн на кількох великих маркетплейсах типу OpenSea. Найдорожчі одиниці із колекції нині продаються по пів мільйона доларів; дешевші можна купити по $36 000.

За останній місяць загальні продажі Azuki легко перевершили продажі більш відомих колекцій NF-токенів, таких як Bored Ape Yacht Club і CryptoPunks. Azuki вже посіла 8-ме місце серед найбільш продаваних NF-токенів усіх часів. Chiru Labs, стартап, який стоїть за Azuki, має 5% роялті на кожному перепродажі творів колекції; тобто компанія заробила $15 млн роялті на додачу до $31 млн, які вона отримала за перший продаж Azuki.

Чотири засновники Chiru зберігають анонімність, що не дивно у схибленому на конфіденційності криптосвіті (імена двох флоридців, які заробили мільйони на Bored Ape Yacht Club, нещодавно розкрили, що викликало обурення гучної меншості в Twitter.) Але пʼятий ключовий гравець у Chiru відносно відомий принаймні в геймерській індустрії – Арнольд Цанг.

Ще два тижні тому 39-річний Цанг, концептуальний художник, очолював розробку персонажів для Overwatch, популярної «стрілялки» від Activision Blizzard, в яку грає 60 мільйонів зареєстрованих гравців. Сьогодні ж Цанг офіційно перейшов на постійну роботу в Chiru в рамках плану розширення бренду Azuki, над яким він працював у вільний час, до одягу та іншого мерчу.

«Наша мрія полягає в тому, щоб бренд Azuki мав таку велику інтелектуальну власність, щоб зʼявилися анімовані серіали, ігри і ще різний мерч», – пояснює він. Цанг додає, що вирішив розкрити своє імʼя «як прояв і заохочення довіри. Ось я, і ось моя робота. Повірте мені, заробивши гроші, я не втечу на безлюдний острів».

У світі віртуального мистецтва новий бестселер – аніме-скейтбордисти. У чому секрет NFT-колекції, яка вже заробила $300 млн /Фото 1

Ілюстрація Bored Ape Yacht Club

Цанг і чотири засновники Chiru Labs стали новими щасливчиками, яким вдалося заробити на золотій лихоманці NF-токенів останнього часу. За останній рік пʼятирічна індустрія вибухнула: лише в січні на OpenSea NF-токенів продали на $5 млрд.

Колекцію CryptoPunk, яка складається з 10 000 NF-токенів, за даними аналітичної фірми Nansen, нині оцінюють в близько $4 млрд, а це більше ринкової капіталізації Nordstrom чи H&R Block.

Це також темний ринок, де потенційно багато підробних продажів. Нещодавнє розслідування Reuters діяльності одного з нових маркетплейсів показало, що 27 найдорожчих покупок NF-токенів минулого місяця на загальну суму понад $1 млрд здійснювалися між двома гаманцями; топ-100 продажів відбулися між лише 16 гаманцями.

Попит на аніме NFT

Коли щомісяця, згідно із Chainalysis, випускають понад 1000 колекцій NF-токенів, залишається загадкою те, чому лише кілька з них досягають вершин, а більшість «прогорає». Ендрю Стейнволд, який управляє чиказьким фондом інвестицій у NF-токени, що володіє кількома творами з Azuki, вважає, що якість творів Azuki «відносно висока».

Інші колекціонери відзначають незвично високу ефективність сайту Azuki, на якому є галерея зі складним набором фільтрів, як на OpenSea, за допомогою яких можна шукати твори за такими параметрами, як капелюх, одяг чи вираз обличчя. Chiru Labs також випустила ПЗ відкритого доступу, яке дає змогу купувати кілька NF-токенів зі значно меншою комісією за транзакцію, кожна з яких в іншому випадку обходиться до $300.

Цангова теорія популярності Azuki полягає в тому, що колекція передає «бунтівну культуру скейтбордистів», яка добре резонує із людьми в світі крипто й NF-токенів.

Ще один фактор, який вплинув на підвищений інтерес до Azuki, – це великий попит на жанр аніме. За останні кілька років Netflix збільшив кількість аніме в своєму каталозі, а в другій половині 2020-го оголосив, що понад 100 мільйонів домогосподарств подивилися аніме на Netflix за попередній рік.

У серпні 2021-го вийшла колекція NF-токенів під назвою 0N1 Force в стилі аніме. Менш ніж за два тижні після її виходу середня ціна на її твір виросла з приблизно $1 500 до $30 000. (З того часу інтерес до проєкту стрімко впав, у чому дехто звинувачує його керівників у поганому управлінні.)

У світі віртуального мистецтва новий бестселер – аніме-скейтбордисти. У чому секрет NFT-колекції, яка вже заробила $300 млн /Фото 2

Ілюстрація azuki.com/Forbes

Такий успіх, схоже, вразив навіть творців Azuki. Zzzagabond, як завжди дивакуватий нік одного із засновників Chiru, підозрює, що азіатські інвестори стоять за найдорожчими покупками творів із колекції Azuki.

«Мені здається, що це азіати, які вперше бачать мистецтво, що резонує із ними, – міркує Zzzagabond, який народився у Китаї. – Я говорив із кількома азіатськими інвесторами, які сказали мені, що це вони вперше купили NF-токен».

Zzzagabond курує Azuki і каже, що раніше працював у відділі бізнесового розвитку Google, а після цього чотири роки був із децентралізованою фінансовою платформою (він не сказав, із якою саме). Інший засновник під ніком Location Tba говорить, що раніше був програмним інженером у Facebook. А іще інший, Hoshiboy, стверджує, що двічі був випускником інкубатора Y Combinator.

Чому вони приховують свої імена? «Існує магія і тяжіння до проєкту, в якому наші справжні імена і попередній досвід не мають значення, – пояснює Zzzagabond. – Хоча думаю, що з часом наші імена хтось таки зіллє в інтернет».

Щоб створити стійкий і витривалий бізнес, Chiru буде сильно покладатися на бренд Azuki, відкриваючи нові джерела заробітку на ньому, окрім роялті. Наприкінці лютого компанія запустить лінію одягу Azuki, почавши з червоних курток. В майбутньому компанія заглядається на Голлівуд.

Може, міркує Zzzagabond, телесеріали і програми будуть платити Azuki за використання їхньої інтелектуальної власності. Можливо, в шоу «Співак у масці» один з костюмів розробить Azuki, припускає він. В Azuki є так само непевні плани і на метавсесвіт. Зрештою, коли ти заробив понад $40 млн з нічого за кілька тижнів, все здається можливим.

 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд