Їдемо всюди, де тільки можемо. Голова правління «Укрзалізниці» – про роботу під час війни та Starlink від Ілона Маска /Фото з особистого архіву
Категорія
Компанії
Дата

Їдемо всюди, де тільки можемо. Голова правління «Укрзалізниці» – про роботу під час війни та Starlink від Ілона Маска

Олександр Камишин Фото з особистого архіву

Як «Укрзалізниця» забезпечує евакуацію населення і перевезення вантажів. Інтервʼю з Олександром Камишиним

В якому стані пасажирські та вантажні перевезення?

Щодобове навантаження впало з 700 000 до 150 000 т. Учора навантажили перші 73 «військових» зерновози. Всього – 5000 т. Перше навантаження зерна з початку війни. Щоб країна була з хлібом! Працюємо, аби зберегти й інші вантажі навіть під час війни — це те, що нас годує.

Матеріали по темі

Щодо пасажирських перевезень – їдемо всюди, де тільки можливо: по цілих коліях, на підконтрольних Україні територіях і з вокзалів.

Декілька разів на день публікуємо актуальну карту працюючих вокзалів. Ми відмовилися від курсування за графіком: формуємо його ввечері та поширюємо всіма доступними каналами комунікації.

Відправляємо і пасажирів із квитками, і тих, у кого їх нема (але просимо купити квиток у майбутньому).

Є проєкт рішення, що передбачає скорочений маршрут потяга. Наприклад, не гнати поїзд із Харкова до Львова, а довозити людей до Полтави і повертатися. Це дасть змогу втричі збільшити оборот, тому що на харківському вокзалі чекають на відправлення дуже багато людей. Усіх їх надзвичайно складно вивезти через зрозумілі причини.

Намагаємося врятувати всіх – не тільки жителів міст, а й їхніх хатніх улюбленців. За останні дні «Укрзалізниця» евакуювала понад 11 000 тварин – здебільшого котів і собак. 

Скільки людей ви евакуювали?

Від початку війни до 28 лютого евакуювали на захід 669 000 людей.

Дуже складна ситуація з логістикою зернових. Як плануєте нарощувати обсяги та які напрямки пріоритетні?

Пріоритет на внутрішні перевезення. Активісти допомогають перевозити зерно в міста, де бракує хліба. Голова Аграрного комітету Микола Сольський координує аграріїв, і ми їм допомогаємо перевезти зерно туди, де його не вистачає.

73 зерновози – це перша партія з початку війни? На скільки зменшились обсяги?

Так, це поки що все зерно, яке ми відвантажили. Хоча до війни ми вантажили понад 2000 зерновозів на день.

В якому обсязі УЗ сьогодні забезпечує сировиною промисловість?

Вантажні перевезення працюють всюди, де можна проїхати. Потяги «Укрзалізниці» доправили більше сорока вагонів вугілля для «АрселорМіттал Кривий Ріг» за новим маршрутом. Доставка вугілля на комбінат є надзвичайно важливим завданням, адже без палива можуть зупинитися сталеплавильні печі. Для металургів це – ризик технологічної катастрофи, якій потрібно запобігти.

Схожа ситуація була з «Укртатнафтою». Вони зупинялися без нафти, а це означає, що наша армія залишилася б без пального. Ми зуміли дати їм нафту, аби вони не зупинилися. WOG звертався, коли стикнувся з дефіцитом бензину на АЗС. Ми допомогли доставити. Намагаємося почути всіх.

На УЗ запрацювала станція Starlinк. Як будете використовувати її?

Зараз налаштовуємо. Це другий Starlinк в Україні, тож тестуємо його. У нас є кілька мобільних оперативних штабів, які переміщуються країною, і нам потрібен інтернет – для цього і використовуємо.

Яка вартість ушкоджень, завданих інфраструктурі війною?

Ми їх фіксуємо, і критичні швидко відновлюємо. Порахувати поки складно.

«Укрзалізниця» відкриває свій склад у Львові для збору та відправки гуманітарної допомоги. Як буде працювати логістика?

Ми розгортаємо гуманітарну лінію «залізна допомога» з доставки вантажів від західних кордонів. Є багато запитів із великіх міст, а також від охочих доставляти вантажі. Ми будемо це координувати, визначати перелік вантажів для топ-5 міст, терміни й доставку.

Скільки людей зараз працюють?

Працює весь персонал – це 231 000 осіб. Із захоплених територій люди переміщуються туди, де потрібна їхня допомога. Всі працюють і згуртовані, як ніколи. У нас дуже багато героїв – тих, хто показав характер і зробив щось видатне.

До речі, до нас приєдналася група бортпровідників МАУ, яка допомагатиме обслуговувати наші евакуаційні рейси. Це дуже слушно, адже в нас є бригади провідників, які вже по 10 діб у рейсі. Не всіх війна застала вдома в ліжку.

«Укравтодор» інтермодально допомагає доставляти вантажі туди, куди не може дістатися поїзд. Уся інфраструктурна команда працює злагоджено.

Що можете сказати пасажирам, для яких УЗ залишається єдиним засобом переміщення в безпечні регіони?

Хочу перепросити за дискомфорт. Та важливо, аби всі ставилися з розумінням до того, що для нас безпека – понад усе, і ми свідомо жертвуємо комфортом. Причина в тому, що попит на евакуацію набагато більший за наші можливості.

Для розуміння – вокзал Львова приймав до війни 5000 людей за добу. Сьогодні – 45 000. І трикратний, і пʼятикратний резерви давно вичерпані.