Категорія
Новини
Дата

Ритейл у воєнних умовах. Як виробники продуктів і ритейл справляються з викликами

Ми поговорили з АТБ, Varus, концернами «Хлібпром» та «Хлібодар»

У найбільших мереж країни наразі немає великих проблем з постачанням продуктів. Є перебої лише з деякими видами товарів. «Локальні хлібобулочні компанії зіткнулися з логістичними проблемами, а також частковою відсутністю персоналу, – пояснює голова пресслужби АТБ Сергій Демченко. – Є перебої у всіх наших магазинах, незважаючи на те, чи магазин в зоні бойових дій, чи ні». Компанія перекриває нестачу запасами з власних складських центрів, а також перерозподіляє залишки між магазинами. Їх, за оцінкою мережі, достатньо, щоб покрити споживчий попит. 

В мережі Varus також немає пустих полиць, хоча поставки відбуваються по принципу: «за можливості», кажуть у компанії. «Якщо можемо завести товар, робимо це, але якщо, наприклад, комендантська година, довозимо пізніше», – пояснили Forbes у Varus. 

Але проблеми є не лише в локальних хлібобулочних компаній. Хлібзаводи однієї з найбільших компаній «Хлібодар» (HD-group), що постачає хліб у східних регіонах, прийшлося частково зупинити. Про це Forbes розповів співзасновник «Хлібодару» Борис Шестопалов. Один із заводів компанії знаходиться неподалік дамби Каховської ГЕС. «Там запеклі бої, – каже Шестопалов. – Ми перекрили газ і тимчасово закрили підприємство». Інший хлібокомбінат у Мелітополі призупинив роботу до понеділка. Решта заводів, розташованих у Запорізькій області, працюють у звичайному режимі. Але це може змінитися при ракетній загрозі. 

Хлібзаводи Шестопалова зменшили кількість видів виробництва хліба, зосередившись на масових сортах. 

На Західній Україні у хлібзаводів обсяги виробництва ростуть. Зокрема, у концерна «Хлібпром», який поставляє продукцію до західних регіонів, зокрема у Львів. Причини дві. В ритейлі збільшився попит і, одночасно, стало менше постачальників. За останні два дні, за словами директора з персоналу та звʼязків із громадськістю концерну «Хлібпром» Олени Дмитерко, обсяги замовлень зросли вдвічі. Щоб реагувати на виклики, компанія створила внутрішній топменеджерський штаб для прийняття стратегічних рішень під час війни.