Категорія
Новини
Дата

Ритейл у воєнних умовах. Як виробники продуктів і ритейл справляються з викликами

Ми поговорили з АТБ, Varus, концернами «Хлібпром» та «Хлібодар»

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

У найбільших мереж країни наразі немає великих проблем з постачанням продуктів. Є перебої лише з деякими видами товарів. «Локальні хлібобулочні компанії зіткнулися з логістичними проблемами, а також частковою відсутністю персоналу, – пояснює голова пресслужби АТБ Сергій Демченко. – Є перебої у всіх наших магазинах, незважаючи на те, чи магазин в зоні бойових дій, чи ні». Компанія перекриває нестачу запасами з власних складських центрів, а також перерозподіляє залишки між магазинами. Їх, за оцінкою мережі, достатньо, щоб покрити споживчий попит. 

В мережі Varus також немає пустих полиць, хоча поставки відбуваються по принципу: «за можливості», кажуть у компанії. «Якщо можемо завести товар, робимо це, але якщо, наприклад, комендантська година, довозимо пізніше», – пояснили Forbes у Varus. 

Але проблеми є не лише в локальних хлібобулочних компаній. Хлібзаводи однієї з найбільших компаній «Хлібодар» (HD-group), що постачає хліб у східних регіонах, прийшлося частково зупинити. Про це Forbes розповів співзасновник «Хлібодару» Борис Шестопалов. Один із заводів компанії знаходиться неподалік дамби Каховської ГЕС. «Там запеклі бої, – каже Шестопалов. – Ми перекрили газ і тимчасово закрили підприємство». Інший хлібокомбінат у Мелітополі призупинив роботу до понеділка. Решта заводів, розташованих у Запорізькій області, працюють у звичайному режимі. Але це може змінитися при ракетній загрозі. 

Хлібзаводи Шестопалова зменшили кількість видів виробництва хліба, зосередившись на масових сортах. 

На Західній Україні у хлібзаводів обсяги виробництва ростуть. Зокрема, у концерна «Хлібпром», який поставляє продукцію до західних регіонів, зокрема у Львів. Причини дві. В ритейлі збільшився попит і, одночасно, стало менше постачальників. За останні два дні, за словами директора з персоналу та звʼязків із громадськістю концерну «Хлібпром» Олени Дмитерко, обсяги замовлень зросли вдвічі. Щоб реагувати на виклики, компанія створила внутрішній топменеджерський штаб для прийняття стратегічних рішень під час війни.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні