Категорія
Життя
Дата

Комунікації під час війни. Як лідеру говорити зі співробітниками, щоб підтримати команду

2 хв читання

Незалежно від того, чи продовжує ваш бізнес працювати, чи робота призупинена, підтримувати комунікацію з командою – одне з першочергових завдань. 

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Зараз бізнесу важливо розвивати систему комунікацій, яка дозволить оперативно виявляти і вирішувати проблеми, транслювати бачення та цілі команді, швидко ухвалювати й реалізовувати рішення.

Серед рекомендацій Centers for Disease Control and Prevention можна спиратися на поради мануалу Crisis and Emergency Risk Communication, який виділяє низку правил комунікації зі співробітниками – формувати довіру через регулярну комунікацію, бути впевненими та послідовними, емпатійними, допомагати й поважати колег.

Єдиних правил щодо системи комунікації з командою немає – у кожного бізнесу своя специфіка, географія, бізнес-модель, але низка запропонованих нижче рекомендацій допоможе співробітникам почуватися більш захищеними і залучено працювати під час війни.  

Створіть декілька загальних каналів комунікації.

Якщо в компанії вже є загальноприйняті канали комунікації, наприклад через пошту, продовжуйте доносити інформацію через цей канал. Паралельно створіть копії повідомлень для співробітників у альтернативних каналах – месенджерах. Через них дублюйте ключові повідомлення – так зростають шанси на те, що вони будуть прочитані командою. 

Спілкуйтесь регулярно.

Письмові повідомлення варто готувати за системою «один інфопривід – одне повідомлення». Краще робити декілька невеликих повідомлень із визначеною періодичністю замість лонгрідів раз на один-два тижні. 

Призначте день та час для проведення таунхолів за визначеними темами, під час яких команди зможуть побачити й почути одне одного. Якщо не всі можуть долучитися онлайн, створіть відеозапис найважливішого. 

Забезпечте двосторонню комунікацію.

Критично важливо надавати співробітникам можливість не лише ставити питання, але й критикувати й пропонувати власне бачення щодо вирішення тих чи інших питань. Під час таунхолів залишайте час для Q&A, якщо робите розсилку записів, долучайте до неї форму зворотнього звʼязку, через яку колеги зможуть висловитися. Питання можуть бути незручними, проте в такий спосіб краще зрозумієте настрої та проблеми колективу і зможете на них оперативно реагувати. 

Підтримайте команду словом і ділом.

Низка бізнесів забезпечила підтримку своїх співробітників ще до початку війни. Деякі зарубіжні компанії надали сім’ям колег можливість релокації або грошову підтримку, забезпечували сесії з психологами. Якщо специфіка й можливості бізнесу передбачають такі опції, це плюс. Якщо ні, варто подумати над допомогою тим, хто її найбільше потребує, – людям, які втратили житло, близьких, отримали поранення, мають маленьких дітей. Повідомте команді контакти, за якими вони можуть звернутися в екстрених випадках. Цінна не лише матеріальна, але й моральна підтримка – навіть якщо команда тимчасово не працює, керівникам підрозділів краще тримати регулярний персональний зв’язок із колегами.  

Будьте конкретними і чесними. 

Для багатьох бізнесів війна стане випробуванням на міцність, через яке пройдуть не всі. Говоріть про складні моменти з командами без прикрашання: розуміючи реальний стан справ, люди плануватимуть свої подальші кроки та фінансову спроможність. Максимально деталізуйте плани, до яких вдаватиметься компанія за можливих сценаріїв розвитку подій – оптимістичних та не дуже. 

Розповідайте про проєкти, якими компанія підтримує державу/постраждалих.

Якщо ваш бізнес долучається до допомоги у будь-якому форматі, поділіться цим із командою. По-перше, інформація буде корисною тим, хто захоче посильно долучитися до допомоги. По-друге, це дасть змогу на ділі показати, які цінності сповідує компанія. Будьте стриманими, розповідаючи про допомогу: говоріть про найзначущіші та масштабні проєкти і перед тим, як комунікувати про підтримку, впевніться, що ваші співробітники в безпеці і мають все необхідне для життя. 

Дякуйте.

Завжди, і особливо зараз, важливо дякувати людям за те, що вони продовжують робити свою роботу. Подяка – ключовий елемент зацікавленості й залученості. Якщо можете подякувати персонально кожному, зробіть це. Люди, які йдуть із вашим бізнесом пліч-о-пліч під свист куль, точно на це заслуговують. 

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні