Незалежно від того, чи продовжує ваш бізнес працювати, чи робота призупинена, підтримувати комунікацію з командою – одне з першочергових завдань.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Зараз бізнесу важливо розвивати систему комунікацій, яка дозволить оперативно виявляти і вирішувати проблеми, транслювати бачення та цілі команді, швидко ухвалювати й реалізовувати рішення.
Серед рекомендацій Centers for Disease Control and Prevention можна спиратися на поради мануалу Crisis and Emergency Risk Communication, який виділяє низку правил комунікації зі співробітниками – формувати довіру через регулярну комунікацію, бути впевненими та послідовними, емпатійними, допомагати й поважати колег.
Єдиних правил щодо системи комунікації з командою немає – у кожного бізнесу своя специфіка, географія, бізнес-модель, але низка запропонованих нижче рекомендацій допоможе співробітникам почуватися більш захищеними і залучено працювати під час війни.
Створіть декілька загальних каналів комунікації.
Якщо в компанії вже є загальноприйняті канали комунікації, наприклад через пошту, продовжуйте доносити інформацію через цей канал. Паралельно створіть копії повідомлень для співробітників у альтернативних каналах – месенджерах. Через них дублюйте ключові повідомлення – так зростають шанси на те, що вони будуть прочитані командою.
Спілкуйтесь регулярно.
Письмові повідомлення варто готувати за системою «один інфопривід – одне повідомлення». Краще робити декілька невеликих повідомлень із визначеною періодичністю замість лонгрідів раз на один-два тижні.
Призначте день та час для проведення таунхолів за визначеними темами, під час яких команди зможуть побачити й почути одне одного. Якщо не всі можуть долучитися онлайн, створіть відеозапис найважливішого.
Забезпечте двосторонню комунікацію.
Критично важливо надавати співробітникам можливість не лише ставити питання, але й критикувати й пропонувати власне бачення щодо вирішення тих чи інших питань. Під час таунхолів залишайте час для Q&A, якщо робите розсилку записів, долучайте до неї форму зворотнього звʼязку, через яку колеги зможуть висловитися. Питання можуть бути незручними, проте в такий спосіб краще зрозумієте настрої та проблеми колективу і зможете на них оперативно реагувати.
Підтримайте команду словом і ділом.
Низка бізнесів забезпечила підтримку своїх співробітників ще до початку війни. Деякі зарубіжні компанії надали сім’ям колег можливість релокації або грошову підтримку, забезпечували сесії з психологами. Якщо специфіка й можливості бізнесу передбачають такі опції, це плюс. Якщо ні, варто подумати над допомогою тим, хто її найбільше потребує, – людям, які втратили житло, близьких, отримали поранення, мають маленьких дітей. Повідомте команді контакти, за якими вони можуть звернутися в екстрених випадках. Цінна не лише матеріальна, але й моральна підтримка – навіть якщо команда тимчасово не працює, керівникам підрозділів краще тримати регулярний персональний зв’язок із колегами.
Будьте конкретними і чесними.
Для багатьох бізнесів війна стане випробуванням на міцність, через яке пройдуть не всі. Говоріть про складні моменти з командами без прикрашання: розуміючи реальний стан справ, люди плануватимуть свої подальші кроки та фінансову спроможність. Максимально деталізуйте плани, до яких вдаватиметься компанія за можливих сценаріїв розвитку подій – оптимістичних та не дуже.
Розповідайте про проєкти, якими компанія підтримує державу/постраждалих.
Якщо ваш бізнес долучається до допомоги у будь-якому форматі, поділіться цим із командою. По-перше, інформація буде корисною тим, хто захоче посильно долучитися до допомоги. По-друге, це дасть змогу на ділі показати, які цінності сповідує компанія. Будьте стриманими, розповідаючи про допомогу: говоріть про найзначущіші та масштабні проєкти і перед тим, як комунікувати про підтримку, впевніться, що ваші співробітники в безпеці і мають все необхідне для життя.
Дякуйте.
Завжди, і особливо зараз, важливо дякувати людям за те, що вони продовжують робити свою роботу. Подяка – ключовий елемент зацікавленості й залученості. Якщо можете подякувати персонально кожному, зробіть це. Люди, які йдуть із вашим бізнесом пліч-о-пліч під свист куль, точно на це заслуговують.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.