Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами

4 хв читання

AUTODOC – найбільша й найдинамічніша в Європі компанія з продажу автозапчастин з оборотом понад €1 млрд на рік. Водночас її співзасновник і співвласник Макс Вегнер вважає, що фізична присутність керівника в офісі давно вже не обов’язкова, головне – правильно вибудувати ділові процеси. Розібралися разом із ним, як дистанційно керувати бізнесом у чотирьох різних країнах (серед них Україна), якщо Zoom-планерки замінюють збори у мітинг-румі, а співробітники спілкуються 17 мовами.

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Оформлюйте передзамовлення та будьте першими, хто отримає два журнали за ціною одного! 

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами /Фото 1

Макс Вегнер

«Фактчекінг»: AUTODOC у цифрах

Натепер компанії AUTODOC 13 років. Це онлайн-магазин запчастин і аксесуарів, який обслуговує понад 11 млн клієнтів із 27 країн Європи. На сайті представлено більше ніж 3,7 млн ​​товарів для 37 тисяч автомобілів. Понад 4000 працівників у Німеччині, Україні, Молдові та Польщі. Рекорд продажів – мільйон на місяць. Річний оборот – понад €1 млрд і 40% щорічного зростання.

Головний офіс компанії розташований у центрі Берліна. Тут же працює один із перших логістичних центрів. Наймасштабніший склад, обладнаний за останнім словом техніки, відкрили 2020 року в польському Штеттині. Ще одне представництво є в Кишиневі. А більше ніж тисяча українських співробітників AUTODOC працює відразу в трьох містах: Одеса, Київ і Харків. Найбільший IT-підрозділ в Україні – одеський. Функціонує з 2014 року й нині займає шість поверхів власного бізнес-центру, який побудували 2021 року спеціально для AUTODOC.

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами /Фото 2

Офіс у Берліні

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами /Фото 3

Офіс у Берліні

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами /Фото 4

Офіс у Берліні

Попередній слайд
Наступний слайд

Керують компанією троє партнерів, які й заснували компанію 2008 року, – Макс Вегнер, Віталій Кунгель і Олексій Ердлі. Вони, як рівні СЕО, розділяють між собою ключові функції: організаційні питання, стратегію і плани розвитку, фінансові та технічні рішення, логістику. Під їхньою орудою AUTODOC розрісся від маленького складу у 200 кв. м на околиці Берліна до великого бізнесу з мільярдним оборотом і нині володіє левовою часткою європейського ринку з продажу автозапчастин.

Експансія й розширення компанії

З масштабуванням компанії прийшло й розуміння того, що потрібно відкривати нові представництва. У підсумку були обрані ще три стратегічні майданчики крім Німеччини. Польща – економічно вигідна і вдало розташована для розміщення складів, адже один із ключових моментів гарної доставки онлайн-магазину – це швидка і недорога логістика. Молдова та її мультимовні експерти й оператори – ідеальні умови для організації кол-центрів. Україна – справжнє джерело тямущих IT-фахівців, які не бояться виходити за рамки шаблонів.

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами /Фото 5

Офіс в Одесі

Remote control Макса Вегнера. Як дистанційно керувати міжнародним бізнесом, де співробітники спілкуються 17 мовами /Фото 6

Склад у Польщі

Попередній слайд
Наступний слайд

Нині в кожному підрозділі є верхівка топменеджерів, які керують своїм напрямом і групами лінійних співробітників. Водоночас між офісами завжди йде обмін інформацією, тому що всі відділи взаємопов’язані й не можуть функціонувати одне без одного. Для цього використовуються робочі чати в месенджерах, різні планери й задачники на кшталт Jira. До введення карантинних заходів усе це підсилювалося й регулярними відрядженнями персоналу. Тепер доводиться тимчасово обходитися без них.

Багатомовність – ще один нюанс у роботі такої команди. У спільних робочих чатах працівники спілкуються німецькою, російською, українською, молдовською, англійською мовами. У гілках кол-центру можна побачити вже 17 мов, і це не межа, планується подальше розширення.

Поїздки та перельоти з частиною «бізнес-»

Вирощування компанії-гіганта – не єдине захоплення Макса Вегнера, керівника AUTODOC. Він багато подорожує: підіймався на гірські вершини Ельбрусу й Гілуве, брав участь у проєктах із виживання у дикій тайзі, літав у найвіддаленіші куточки Індійського океану і їздив на сафарі в Африку. Можна було б сказати, що все це він робив у вільний від роботи час, але це не так. Кожна поїздка – без відриву від виробництва. Макс керує компанією навіть із літака на висоті 10 тисяч метрів або з маленького острова серед океану. Головне – щоби був інтернет. Як результат активних пересувань по всьому світу – більше ніж 300 тисяч перельотів щорічно.

Що допомагає успішно поєднувати перельоти й управління компанією?

  • Member card у найбільших мережах світових готелів;
  • Членство в приватних клубах бізнес-авіації;
  • Участь у програмах лояльності авіакомпаній.

Ще один корисний лайфхак: у перельотах зручно призначати зустрічі з партнерами, якщо ваш бізнес працює у багатьох країнах одночасно. Будь-який тип партнерства, яким би ефективним він не був дистанційно, все-таки вимагає періодичних особистих зустрічей, вважає Макс Вегнер. Крім того, у компанії практикується виїзд топменеджерів і керівників на сезонні стратегічні сесії. Восени і взимку це найчастіше Берлін, а в теплу пору року – курорти, наприклад, на узбережжі Туреччини. Зазвичай це 10–15 людей і координатор, який протягом 3–5 днів обговорює з ними всі бізнес-процеси в компанії, допомагає сформулювати й затвердити подальші плани та завдання.

Максимальна диджиталізація процесів

Якщо для багатьох компаній карантин і пов’язані з ним обмеження стали несподіванкою та змусили екстрено змінювати курс, то для AUTODOC кардинально нічого не змінилося. Макс Вегнер і його партнери всі 13 років наголошували на автоматизації бізнес-процесів і онлайн-управлінні в усіх сегментах своєї справи. Велика частина роботи вже була реалізована в онлайн-форматі, і в умовах локдауна залишилося тільки скорегувати деякі моменти. Наприклад, якщо раніше локальні планерки проводили у мітинг-румах офісів, тепер вони перейшли у формат Zoom-конференцій. У такий самий спосіб був переформатований прийом нових співробітників – співбесіди з новими кандидатами не припинялися навіть під час карантину, їх постійно добирають і тепер.

На думку Макса, сучасний бізнес не може залишатися офлайн. І навіть такі його частини, як-от робота складів і транспортування товарів, мають бути максимально диджиталізовані. До того ж, ключі до успішного керівництва бізнесом навіть на відстані – це залучення грамотних фахівців, особливо в категорії «хедів», і зрозуміла ієрархія всередині компанії. Саме такий підхід уможливлює з року в рік нарощувати темпи зростання і витісняти конкурентів. І він дає свої результати: ще у січні 2019 року AUTODOC зайняв 44-е місце в рейтингові 100 найдинамічніших німецьких компаній, а нині є абсолютним лідером європейського ринку продажу автозапчастин.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд