Категорія
Лідерство
Дата

Великі гроші утворюються від дрібних продажів. Головне, щоб продажів було багато. Правила бізнесу Сави Лібкіна

Великі гроші утворюються від дрібних продажів. Головне, щоб продажів було багато. Правила бізнесу Сави Лібкіна /з особистого архіву

з особистого архіву

Наприкінці лютого у видавництві Book Chef виходить книга знаменитого одеського ресторатора Савелія Лібкіна «Бізнес по-одеськи». Цього разу це не збірник рецептів, а історія власного бізнесу, що її розповів у співавторстві з Антоном Фрідляндом. Ми вибрали з неї принципи, за якими Лібкін, 59, будує свої проєкти

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

  • Чужі історії успіху – це, звичайно, добре. Але значно важливіше та цікавіше день за днем створювати власну.
  • Хочеш зробити – не барися, бери й роби. Шкодувати, раптом що, будеш потім. 
  • Приготувати за ранок 500 чи 1000 котлет – для мене це було звичною справою (на першій роботі.Forbes). За 30 років котлети залишаються найпопулярнішим замовленням у мережі моїх кафе «Компот». Не відпускає мене ця страва. 
  • Підлеглим потрібно говорити, чого вони не мають робити, а що мусять – тут вони самі розберуться. Якщо ти як керівник правильно розставив буйки, за які не можна запливати, то робочий процес ітиме так, як потрібно.
  • Я вчу всіх своїх співробітників: усі штатні ситуації розрулюєш самостійно, стосовно позаштатних звертаєшся до керівника. 
  • Одне з головних правил у бізнесі – спробувати якомога швидше зрозуміти, кому ти можеш довіряти, а кого маєш перевіряти. Всіх перевіряти ти фізично не зможеш, а якщо почнеш усім довіряти, тебе постійно обкрадатимуть. Варто вибудувати відносини зі співробітниками у такий спосіб, щоб взаємна довіра була вигідною і в фінансовому, і в емоційному сенсах. Тоді можна єдиним фронтом захищати інтереси бізнесу від зовнішніх гравців, які не проти на твоїй справі нажитися. 
  • Я просто брав і робив. Бо не знав, що так робити не можна. Коли ти не знаєш правил і робиш, то зазвичай усе й виходить. А коли тобі відомі всі складності, ризики, небезпеки, то найімовірніше, що навіть не починатимеш. Якщо твою бізнес-модель можна прорахувати заздалегідь, отже, це можуть зробити й інші, не лише ти. Тому завжди варто намагатися йти туди, де ніхто до тебе не бував.
  • Великі гроші утворюються від дрібних продажів. Головне, щоб цих продажів було багато і щоб відбувалися вони з ранку до вечора щодня. 
  • Не треба лізти у крайні сегменти, не потрібно намагатися створити най-най ресторан, тому що ймовірність попадання в десятку в такому разі мізерна. Репутація найдорожчого ресторану обходиться занадто дорого, а живе такий заклад зазвичай недовго через вузькість аудиторії, на яку він розрахований. 
  • У красиві ресторани ходять красиві люди – подібне тяжіє до подібного. Не факт, що красиві люди почнуть платити більше, але вони принаджують людей заможних, яким теж хочеться відчувати себе стильними та привабливими. 
  • Я ніколи не був асом в операційній ефективності, хоча прекрасно розумію, наскільки важливий цей аспект. Моя сила в іншому: я вмію закохувати гостей у свої ресторани, мені вдається робити їх цікавими, креативними, емоційними. А щоб це виходило, потрібно насамперед самому бути таким – творчим, неоднозначним, постійно змінюватися.
  • Половина успіху ресторанного бізнесу полягає у тверезій оцінці фінансових можливостей закладу та зіставлення цих можливостей із його потребами. Якщо вас підведе арифметика, то жодна кулінарна «Камасутра» не врятує ваш ресторан. 
  • Первинний вибір такий: із партнером чи без? Є командні гравці, є авторитарні лідери. Розберіться, до якого табору належите особисто ви, перш ніж вступати у партнерські відносини. І в будь-якому разі детально продумуйте і ретельно фіксуйте модель майбутнього розлучення перед тим, як у ці відносини вступити. 
  • Якщо вже й працювати з партнерами, то з тими, хто перебуває в матеріалі, а не просто з мішками грошей. У момент кризи партнера, який не розуміє специфіки вашого бізнесу, може почати заклинювати.
  • Бізнеси, що базуються на гарних взаєминах між людьми, на жаль, найчастіше недовговічні. Дружба – це добре, але взаємні зобов'язання потрібно чітко зафіксувати.
  • Якщо в ДНК твого бізнесу сьогодні не зашите IT, то жити такому бізнесові недовго.
  • Єдиної дорожньої карти для підприємця не існує й існувати не може, інакше всі бізнеси робилися б за одним і тим самим шаблоном. 
  • Кризи для бізнесу необхідні, вони приводять до оновлення, до прискорення метаболізму. 
  • Будь-який бізнес, по суті, – це зона особливого ризику. Ті, хто прагне до спокійного життя, – їм не в бізнес. Бізнес для тих, хто вирішив для себе: я готовий у постійному режимі підкорювати Еверест.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні