Топменеджмент у минулому і майбутньому. Якими стратегіями керувалися лідери минулого та з якими викликами доведеться стикнутися лідерам у майбутньому?
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ніщо не забуто
Давид де Йонг
«Нацисти-мільярдери»
Це історія п’ятьох німецьких бізнес-династій, чиї патріархи, «сприяючи звірствам Третього рейху, накопичили незліченні багатства та владу». Нащадки Ґюнтера Квандта й досі володіють концерном BMW. Фрідріх Флік залишив родині великий пакет акцій Daimler-Benz, а Август фон Фінк передав наступникам великі частки у страхових імперіях Allianz i Munich Re.
Онуки Фердинанда Порше і Антона Пієха контролюють Volkswagen i Porsche. Рудольф-Август Еткер та його вітчим Ріхард Казеловські (перший – офіцер Waffen-SS, другий – завзятий нацист) – стоять біля витоків глобальної бізнес-імперії, що випускає пиво (Radeberger Group), інгредієнти для випічки та напівфабрикати (Dr. Oetker), володіє мережею розкішних готелів (Oetker Collection).
Пограбування євреїв під гаслом «аріанізації», забезпечення нацистської агресії зброєю, одягом, продовольством, використання рабської праці, підтримка SS – усі патріархи так чи інакше були опорою злочинного режиму. Тільки одного з них, промисловця Фліка, було визнано в Нюрнберзі воєнним злочинцем і покарано позбавленням волі на сім років. Його звільнили достроково – «за гарну поведінку».
Гюнтер Квандт виставляв себе жертвою режиму. В ного справді були суперечності з головним пропагандистом Рейху Йозефом Геббельсом. Але на його заводах працювали десятки тисяч невільників.
Ось як це було влаштовано на одному з підприємств Квандта: «Перед бараками вʼязні мусили спорудити майданчик для переклички, обладнаний шибеницею… Втікачів, яких вдавалося спіймати, вішали перед очима решти вʼязнів. Або ж страчували пострілом у потилицю. На території комплексу afa, такого дорогого Гюнтеровому серцю, загинуло щонайменше 403 людини».
Книга колишнього репортера Bloomberg Давида де Йонга нагадує про моральну нейтральність підприємництва. У неправильних руках із інструменту прогресу воно перетворюється на зброю масового знищення. Морального вибору не уникнути. На суді історії слова «Я просто робив свою справу» не зараховуються.
«Дія.City» як доля і покликання
Eric Lamarre, Kate Smaje, Rodney Zemmel
«Rewired: The McKinsey Guide to Outcompeting in the Age of Digital and AI»
Лідери бізнесу займатимуться цифровою трансформацією компаній до кінця своїх кар’єр – з цієї думки починається свіжий гайд McKinsey, який варто опанувати всім корпоративним керівникам. Принаймні тим, хто розуміє, що в горизонті пʼяти – семи років кожна компанія або стане цифровою, або піде з ринку.
Трансформувати звичайну компанію в бік цифрових технологій складно. 89% компаній, що брали участь в опитуванні McKinsey, повідомили про те, що вступили на шлях диджиталізації. Але амбітні плани залишаються на папері: трансформація дозволила підвищити доходи лише на 31% від запланованого, а скоротити видатки – лише на 25%.
Для успішної диджиталізації будь-яка традиційна компанія має «перепрограмуватися» (to rewire – звідси назва книги).І це не лише про технології, а й про нові організаційні потужності. Якщо хочете – про нове бачення світу, що складається з величезних масивів даних, які мають стати частиною ДНК вашого бізнесу і забезпечити йому довгострокову конкурентну перевагу.
Виклик часу, що постав перед корпоративним сектором, полягає в тому, що «коробочні рішення», які пропонували великі IT-компанії для автоматизації бізнесу, більше ніколи не працюватимуть так, як раніше.
По-перше, вони ніколи не були джерелом конкурентоспроможності, По-друге, виникнення нових програмних постачальників і рішень дозволяє кожній компанії будувати унікальні застосунки під власні потреби.Кожен СЕО перетворюється на Стіва Джобса або Джеффа Безоса.
Диджиталізація є «дорогою в тисячу лі». Гайд McKinsey відповідає на питання «Як вийти на шлях, що веде у правильному напрямку?». Їхній план складається з шести блоків, яких неможливо уникнути, – від створення дорожньої карти і лави талантів до зміни операційної моделі і побудови системної роботи з даними, без якої революція штучного інтелекту відбудеться за межами вашої компанії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.