Після початку війни група Credit Agricole припинила свою діяльність в Росії, започаткувала фонд солідарності у розмірі €10 млн, підтримувала клієнтів та команду, а також продовжила втілювати благодійні проекти, забезпечила безперервну діяльність бізнесу в Україні. Карлос де Корду розповів, як банку вдається залишатися динамічним і підтримувати економіку та українців.
На початку війни заяви французьких компаній щодо їхнього бізнесу в Росії були досить суперечливими. Креді Агріколь же виступив із офіційним повідомленням про припинення своєї діяльності в РФ. Як відреагувала решта групи на таке рішення?
Група Credit Agricole вирішила припинити нове фінансування російських компаній та будь-яку комерційну діяльність у перший день війни. Насправді роздрібного банкінгу у групи там не було, лише дочірня компанія Креді Агріколь КІБ, де працювало 170 співробітників, які обслуговували великі міжнародні компанії.
На кінець 2021 року комерційні кредитні зобов’язання в обох країнах становили близько 0,6% комерційного кредитного портфелю Креді Агріколь С.А.. В Україні в нас є фінансові зобов’язання на $1,5 млрд. Зрештою, вагу мають зовсім не цифри, а ваші дії.
Яким був ваш план дій, коли почалося вторгнення?
Пріоритетами були захист команди та безперебійне надання послуг клієнтам. Завдяки самовідданості наших працівників ми не зупиняли роботу ні на день, щонайменше 70% наших відділень були відчиненими. Ми запропонували клієнтам особливі умови обслуговування та конкретні дії: продовжили термін дії всіх карток, на початку війни скасували щомісячну плату за користування всіма картковими пакетами, скасували штрафи за кредитними продуктами, також надавали фінансування аграріям, а зараз допомагаємо клієнтам, яким потрібна реструктуризація кредитів. Ми запропонували програми лояльності українцям у Польщі. У перші місяці війни Credit Agricole Bank Polska відкривав близько 500 рахунків українським користувачам щодня.
Ми хочемо бути готовими до швидкого відновлення після закінчення війни
Ми гарантували робочі місця всім співробітникам і навіть підвищили заробітну плату у жовтні, продовжуємо виконувати свої соціальні зобов’язання включно з полісами страхування. 40% нашої команди було тимчасово переміщено до більш безпечних регіонів України, 15% – за кордон, і ми надали додаткову фінансову допомогу для всієї команди.
Попри війну, Креді Агріколь Україна увійшов до списку 20 найприбутковіших банків у першому півріччі 2022 року, згідно з даними НБУ. Як ви зараз будуєте бізнес, щоб зберігати його динамічність?
Від початку війни НБУ ухвалив вчасні і правильні рішення для того, щоб захистити і стабілізувати банківську систему. Загалом ліквідність банків зберігається на високому рівні. До прикладу, з 24 лютого Креді Агріколь Україна збільшив базу депозитних клієнтів на 25%. Це одна із причин досить високого рівня операційного прибутку навіть у такому надзвичайно несприятливому контексті.
Але поки немає чіткого бачення майбутнього, тому ми дотримуємося обережного підходу. На цьому етапі ми оцінюємо потенційний рівень NPL у розмірі 20%. Саме тому значну частину операційного прибутку ми спрямовуємо на формування резерву, щоб створити міцний захист на майбутнє.
Зі стратегією захисту банку все зрозуміло, але чи завадила війна розвитку нових банківських продуктів?
Насправді ми продовжили реалізацію майже всіх запланованих проєктів та інвестицій – здебільшого у сфері цифрових рішень та розвитку мережі відділень. Восени ми запустили два неймовірно важливі цифрові сервіси: інтернет-банк CORPEX – систему управління фінансами для бізнес-клієнтів, та CA+ Pro – онлайн-банк для підприємців.
Ми почали розробку CORPEX торік, і зараз усі клієнти переходять на новий інтернет-банк. Наразі це одна з найбільш розвинених платформ управління фінансами на ринку. Вона містить аналітику платежів, гнучкий розподіл прав доступу та інтеграцію між клієнтськими обліковими системами та сервісами банку, наприклад, для надання податкових декларацій.
Щодо онлайн-банкінгу CA+ Pro – він розроблений для приватних підприємців зі сфери ІТ та креативних індустрій. Наші клієнти легко можуть здійснювати платежі з будь-якого куточка світу на комп’ютері, планшеті або смартфоні. Мобільний додаток CA+ на третьому місці серед банківських застосунків згідно з відгуками на Google Play та App Store. Ми сподіваємося, що користувачі високо оцінять і нове цифрове рішення CA+ Pro.
Нашим ключовим напрямом й надалі залишається агросектор – ми видали 1,2 млрд грн фінансування для агрокомпаній у рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%».
Ви говорили про фонд солідарності у розмірі €10 млн, започаткований групою Credit Agricole. На що ідуть кошти?
Пріоритет №1 – фінансова підтримка всіх співробітників, на це ми спрямували половину коштів фонду. Зокрема, частину коштів фонду ми надали на допомогу співробітникам, які постраждали від війни.
Інша частина – €5 млн – призначена для допомогти українцям, які цього потребують. Група пожертвувала частину коштів організації ЮНІСЕФ, і разом із групою ми працюємо над подальшим розподілом цього фонду.
Креді Агріколь не припиняє спрямовувати кошти на благодійність. Можете розповісти детальніше про ваші проєкти?
Ми вирішили заощадити бюджет, виділений на комерційну діяльність, та спрямувати його частину на благодійність. Ми маємо програму корпоративної соціальної відповідальності We Care!. Наша соціальна позиція відобразилася в рекордній сумі пожертвувань на благодійність – близько 20 млн грн на різні благодійні проєкти від початку війни.
Допомога дітям у лікарнях – серед наших пріоритетів. За підтримки фонду «Твоя опора» ми придбали медичне обладнання для дитячих лікарень, зокрема для Запорізької обласної клінічної дитячої лікарні. Нещодавно ми придбали за 4,7 млн грн апарат експертного класу для ультразвукових досліджень для Інституту педіатрії, акушерства і гінекології. На початку осені ми закупили для них сучасний наркозно-дихальний апарат.
Ми спрямували 5 млн грн Червоному Хресту України, придбали мультивен для перевезення гуманітарної допомоги. Насамкінець я скажу, що пишаюся нашими клієнтами, які зібрали 31 млн грн у мобільному додатку CA+ на підтримку Збройних сил України та благодійних організацій.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.