Рейтингове агентство S&P Global Ratings знизило рейтинг АТ «Укрзалізниця» з CCC+ до ССС у звʼязку з військовими діями в Україні. Про це повідомляє Економічна правда.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- «Російсько-український конфлікт продовжує створювати значні ризики для економічного зростання України, фінансової стабільності, зовнішньої позиції та державних фінансів, збільшуючи ризик нестачі ліквідності на суверенному рівні», – заявляє агентство.
- S&P вказує на невизначеність щодо здатності уряду України продовжувати надавати постійну та надзвичайну фінансову підтримку «Укрзалізниці» і вважає, що активи компанії знаходяться під загрозою подальшого пошкодження та, можливо, виходу з ладу, що вплине на її здатність генерувати грошові потоки.
- «Ми вважаємо, що без додаткового державного втручання або значного скорочення операційних витрат «Укрзалізниці», ймовірно, доведеться реструктурувати свій графік платежів або оголосити дефолт за виплатою боргу протягом 12 місяців, оскільки існуюча ліквідність буде вичерпана», – стверджують аналітики S&P.
- В агентстві також вказують на те, що операційні показники залізничної компанії не визначені на тлі російсько-українського конфлікту, зокрема, вантажопотік у березні–квітні впав удвічі до минулого року.
- При цьому в S&P визнають, що майбутні платежі «Укрзалізниці» в 2022–2023 невеликі ($125 млн у найближчі 12 місяців, у тому числі $36 млн у липні цього року), і наступний великий платіж припадає на 2024 рік.
- «Ми оцінюємо ліквідність компанії як слабку, при цьому коефіцієнт ліквідності (ratio of sources to uses) значно нижчий за 1,2x. Ми вважаємо, що позиція ліквідності компанії знаходиться під тиском, оскільки ми вважаємо, що «Укрзалізниця» не зможе протистояти зовнішнім подіям без додаткової фінансової підтримки з боку держави», – наголошується у релізі агентства.
Контекст
АТ «Укрзалізниця» у квітні перевозила 296 000 т вантажу на добу, що становить 40% довоєнного рівня. На початку війни комерційний вантажопотік впав упʼятеро — до 150 000 т вантажу на добу. До війни компанія перевозила 700 000 т вантажу на добу.
Через пошкодження залізничної інфраструктури Україна втратила понад $3,5 млрд, свідчать дані проєкту «Росія заплатить».
«Укрзалізниця» на сьогодні не контролює до 10% своєї інфраструктури. У найгірші дні війни УЗ не контролювала 25% інфраструктури.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.