Категорія
Новини
Дата

Бізнес поліпшив самооцінку на тлі зростання замовлень від клієнтів – дослідження стану та потреб МСБ

1 хв читання

Індекс активності бізнесу UBI (Ukrainian Business Index) на травень 2024 року становить 43,7 зі 100 можливих. Індекс зріс у порівняні з попередньою хвилею дослідження (38,1), і досягнув локального максимуму (38,2 у серпні 2023 року), проте залишається в зоні негативних очікувань. Такі результати 11 хвилі дослідження стану та потреб МСБ в умовах війни від Advanter Group. Основною причиною поліпшення бізнесом самооцінки ситуації аналітики назвали підвищення кількості замовлень від клієнтів. 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • UBI показує активність бізнесу, його спроможність нарощувати товарооборот, створювати робочі місця. Якщо показник нижче 50, це свідчить про негативні очікування бізнесу від подальшого розвитку подій.
Бізнес поліпшив самооцінку на тлі зростання замовлень від клієнтів – дослідження стану та потреб МСБ /Фото 1
  • Фінансово-економічний стан підприємств. 22,7% опитаних представників бізнесу заявили про збільшення замовлень. Реагуючи на цю тенденцію бізнес незначно збільшив кількість замовлень до своїх постачальників – 28,7% респондентів заявили про збільшення. 
  • До вторгнення 22,3% компаній оцінювали свій стан як задовільний або поганий, тоді як у травні 2024 року таких компаній 41,6%. 36,1% респондентів очікують покращення фінансово-економічного стану, 32,3% вважають, що ситуація залишиться стабільною, а 31,6% очікують погіршення.
  • Ринок праці. Частка персоналу, що працює на умовах скорочення зарплати, складає 12,9%. Частка персоналу, що була скорочена, становить 29.6%, що є найвищим показником за весь час повномасштабного вторгнення.
  • Зовнішньоекономічна діяльність. 62,5% компаній не займаються зовнішньоекономічною діяльністю. 9,8% компаній здійснюють лише експортні операції, 10,6% – лише імпортні, а 9,6% здійснюють як експортні, так і імпортні операції.
  • Головні проблеми ММСБ: відсутність кваліфікованих працівників (43,2%), недостатній капітал (47%), нестача платоспроможних клієнтів (51,6%), непередбачувані дії держави (55,8%) та непрогнозованість ситуації (58,2%).
  • Фінансові ресурси. 64,7% компаній не мають незакритих кредитних угод, 35,3% користуються кредитами. Основні перепони для отримання кредитів: висока ставка (55%), побоювання невиконання боргових зобовʼязань (36,1%), недостатня застава (28,9%), коливання валютних курсів (22,9%).

Про дослідження

Дослідження проведено Advanter Group в межах проєкту Програми розвитку ООН (UNDP) «Підтримка України» у співпраці з профільними міністерствами та відомствами, Коаліцією бізнес-спільнот за модернізацію України, Центром розвитку інновацій, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес.

Період опитування: 26.04.2024 – 19.05.2024 р. Всього опитано 502 респонденти – власників та CEO підприємств МСБ.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд