Категорія
Новини
Дата

Черга з фур на українсько-польському кордоні скоротилась у сім разів – Мінінфраструктури

З моменту розблокування пункту пропуску «Ягодин – Дорогуськ» кількість транспортних засобів, що простоюють у черзі на виїзд з України, зменшилася з 2200 вантажівок до 321 за минулу добу. Про це повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

Ключові факти

- На 9:00 20 вересня черга в пункті пропуску скоротилася з 42 до 6 км. «Наразі для виїзду з країни водіям потрібно одна-дві доби. На початку місяця їм доводилося чекати до 7–10 діб», – зазначив Найєм. 

- За його словами, істотне скорочення спостерігається протягом останніх двох діб. За зміну через пункт пропуску виїжджає до 600 транспортних засобів. 

- Значне поліпшення ситуації стало можливим через відкриття пункту пропуску «Устилуг – Зосін» для порожніх транспортних засобів, повідомив заступник міністра.

- Він подякував українським прикордонникам, митникам та всім польським службам і посадовцям за конструктивну співпрацю і «неформальний підхід до розвʼязання проблем».

Черга з фур на українсько-польському кордоні скоротилась у сім разів – Мінінфраструктури /Фото 1

Черга вантажівок у пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ» скоротилася з 42 до 6 км. Інфографіка: Мінінфраструктури

Контекст

Останніми тижнями на кордоні утворилися багатокілометрові черги з вантажівок. На 5 вересня на переході «Ягодин – Дорогуськ» черга розтягнулася більше ніж на 50 км, повідомив Forbes операційний директор із транспортної логістики Ekol Logistics Ukraine Ігор Стороженко. На інших переходах, за його даними, на українсько-польському кордоні черги менші. На переході «Краківець – Корчова» – 27 км, «Шегіні – Медика» – 25 км і «Рава-Руська – Хребенне» – 18 км.

5 вересня на польському пункті пропуску «Дорогуськ» польські водії перекрили трасу, пропускаючи щогодини не більше двох автівок: одну з товаром і одну порожню. Вони висунули три вимоги: пришвидшити фітосанітарний та ветеринарний контроль, перевести службу на цілодобовий режим роботи та скасувати «транспортний безвіз» для українських перевізників, який ті отримали два місяці тому. Якщо останню вимогу буде задоволено, українським водіям треба буде отримувати спеціальні дозволи для доставки вантажів до ЄС.

Однією із головних причин черг на кордоні є зниження темпів оформлення вантажівок фітосанітарною та ветеринарною службою Польщі, вважає міністр інфраструктури Олександр Кубраков. Якщо до повномасштабного вторгнення РФ в Україну щодоби інспектори служби приймали і оформлювали до 80 вантажівок на добу, то в в останні дні серпня цей показник не перевищував 25. За його словами, навіть якщо негайно будуть ухвалені рішення про підвищення зарплат і найм працівників служб фітосанітарного і ветеринарного контролю Польщі, для того, щоб ця черга розійшлася, потрібно буде кілька тижнів.

Основна причина заторів на українсько-польському кордоні в Ягодині – зміни в організації прикордонного руху порожніх вантажівок, недосвідчені українські водії та польські служби, які не працюють цілодобово, повідомили Forbes у пресслужбі Мінфіну Польщі.

9 вересня українські та польські прикордонні та митні служби домовилися відкрити пункт пропуску «Устилуг – Зосін» для виїзду порожніх транспортних засобів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні