Категорія
Новини
Дата

Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни

2 хв читання

Українці почали більше економити, стають прискіпливішими до брендів і все частіше обирають українське. Про це свідчать результати дослідження споживчих трендів від Gradus Research.

Ключові факти

  • Ставлення українських споживачів до брендів лишається доволі прискіпливим. Дві третини респондентів (62%) звертають особливу увагу на бренд під час покупок, тоді як у грудні 2022 таких було трохи більше половини (54%). Прискіпливість споживачів у великих містах дещо вища, що може пояснюватись ширшим вибором товарів чи послуг там.
  • Українські споживачі досить обережні у зміні звичних брендів. Більше половини респондентів (54%) надають перевагу знайомим брендам. Проте на ринку існує виражений запит на проби нових брендів – 37% опитаних готові експерементувати. Ключовий фактор, що спонукає дати шанс новим брендам – бажання підтримати українське (57%). 
Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни /Фото 1
  • На другому місці – фактор економії коштів (45%). При цьому жінки тяжіють до першого, більш емоційного, драйвера, тоді як чоловіки – до другого, більш раціонального.
  • Прихильність до українських брендів зростає. Якщо у грудні 2022 року тренд лише набирав обертів, і про купівлю товарів/послуг українських виробників заявляли 69% опитаних, то зараз частка таких зросла до 74%.
Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни /Фото 2
  • Українські споживачі економлять. Дві третини респондентів (65%) надають перевагу більш дешевим брендам. Третина респондентів (32%) відмовилася від покупки улюблених брендів.
  • Їжа та ліки залишаються в топі споживання, і це саме ті категорії, на яких найменше економлять. Також найменше страждають від зменшення бюджетів витрати на освіту та транспорт/паливо.
  • Водночас респонденти схильні скорочувати витрати на товари не першої необхідності. Більшість опитаних продовжують заздалегідь планувати свої покупки (73%), а не приймати спонтанні рішення.
Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни /Фото 3
  • «Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Це закономірні явища, адже їм передувало усвідомлення громадянами довгого марафону війни, відповідно, зростає заощадливість. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українськеʼ, — розповідає соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту і регіону, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення поля: 11-13 березня 2024. Розмір вибірки: 1045 респондентів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд