Категорія
Новини
Дата

Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни

Українці почали більше економити, стають прискіпливішими до брендів і все частіше обирають українське. Про це свідчать результати дослідження споживчих трендів від Gradus Research.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • Ставлення українських споживачів до брендів лишається доволі прискіпливим. Дві третини респондентів (62%) звертають особливу увагу на бренд під час покупок, тоді як у грудні 2022 таких було трохи більше половини (54%). Прискіпливість споживачів у великих містах дещо вища, що може пояснюватись ширшим вибором товарів чи послуг там.
  • Українські споживачі досить обережні у зміні звичних брендів. Більше половини респондентів (54%) надають перевагу знайомим брендам. Проте на ринку існує виражений запит на проби нових брендів – 37% опитаних готові експерементувати. Ключовий фактор, що спонукає дати шанс новим брендам – бажання підтримати українське (57%). 
Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни /Фото 1
  • На другому місці – фактор економії коштів (45%). При цьому жінки тяжіють до першого, більш емоційного, драйвера, тоді як чоловіки – до другого, більш раціонального.
  • Прихильність до українських брендів зростає. Якщо у грудні 2022 року тренд лише набирав обертів, і про купівлю товарів/послуг українських виробників заявляли 69% опитаних, то зараз частка таких зросла до 74%.
Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни /Фото 2
  • Українські споживачі економлять. Дві третини респондентів (65%) надають перевагу більш дешевим брендам. Третина респондентів (32%) відмовилася від покупки улюблених брендів.
  • Їжа та ліки залишаються в топі споживання, і це саме ті категорії, на яких найменше економлять. Також найменше страждають від зменшення бюджетів витрати на освіту та транспорт/паливо.
  • Водночас респонденти схильні скорочувати витрати на товари не першої необхідності. Більшість опитаних продовжують заздалегідь планувати свої покупки (73%), а не приймати спонтанні рішення.
Економія та увага до брендів. Як змінилися споживчі тренди українців на третьому році великої війни /Фото 3
  • «Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Це закономірні явища, адже їм передувало усвідомлення громадянами довгого марафону війни, відповідно, зростає заощадливість. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українськеʼ, — розповідає соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту і регіону, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення поля: 11-13 березня 2024. Розмір вибірки: 1045 респондентів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні