Категорія
Новини
Дата

Повернення H&M, дебют EA7 від Armani та ще трьох нових брендів. Що відбувається з торговельною нерухомістю Києва

2 хв читання

Повернення H&M, дебют EA7 від Armani та ще трьох нових брендів. Що відбувається з торговельною нерухомістю Києва /Shutterstock

Shutterstock

У 2023 році у Києві відкрилися перші магазини чотирьох закордонних брендів і повернулася мережа одягу H&M. Ставки оренди на торговельні площі зросли на 8–10%, преміальна ціна сягає $65 за 1 кв. м на місяць. Про це йдеться в дослідженні ринку торговельної нерухомості Києва консалтингової компанії CBRE Ukraine.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • У 2023 році на ринок Києва вийшли чотири нові ритейлери – італійський бренд одягу преміум-класу EA7, американський бренд побутової електроніки KitchenAid, польський бренд одягу HalfPrice та американський бренд одягу преміум-класу DKNY. Про це свідчать дані CBRE Ukraine.
  • Частка українських брендів у складі орендарів у ТРЦ зростала завдяки лояльності споживачів і тимчасовому закриттю міжнародних fashion-ритейлерів. Наприклад, у ТРЦ Blockbuster Mall відкрилися магазини MustHave, Arber, «Всі.Свої», brabrabra. 
  • Шведський модний ритейлер H&M торік відновив роботу магазинів, зокрема у Києві, що може стати прецедентом для інших тимчасово закритих брендів слідувати його прикладу. 
  • У 2023 році нові торговельні центри у Києві не відкривалися, тож загальний обсяг пропозиції залишився незмінним – 1,59 млн кв. м. Забезпеченість торговельними площами на 1000 мешканців столиці – 537 кв. м. Нові відкриття великих об’єктів слід чекати не раніше 2025–2026 років.
  • Середній рівень вакантності на ринку Києва становив 15% на кінець 2023 року. Частка вільних площ знизилася на 2% (з 17% у 2022 році) через відновлення попиту у великих регіональних торговельних центрах (ТРЦ Blockbuster Mall і ТРЦ Respublika Park), де протягом року зросла заповнюваність. Менші торговельні центри районного формату зберігали стабільні показники завантаження після COVID-19 і підтримували низький рівень вакантності й під час війни.
  • Орендні ставки в торговельних центрах укріпились. Власники повертаються до фіксованої ціни оренди, а ставки, що ґрунтуються на % від товарообігу, зустрічаються дедалі рідше.
  • Торік орендні ставки на найкращі обʼєкти зросли на 8%, до $40–65 за 1 кв. м на місяць (для типової торговельної галереї площею 100–200 кв. м). Тоді як орендні ставки на інші обʼєкти зросли в середньому на 10%, до $15–33 за 1 кв. м на місяць.

Контекст

У 2022 році ринок торговельної нерухомості Києва не поповнився новими брендами, оскільки більшість ритейлерів зосередилися на наявних магазинах, закрили неприбуткові локації або переоцінили свої потреби в площах. Турецький ритейлер одягу Fiba Retail закрив франчайзингові магазини Marks & Spencer і GAP, а чотири російські бренди (Gloria Jeans, BeFree, OʼSTIN, oodji) залишили ринок.

У Києві відкрився лише один ТРЦ – Lake Plaza (GLA – 22 000 кв. м) у 2022 році. На початку повномасштабного вторгнення внаслідок ракетних обстрілів постраждали ТРЦ Retroville та ТРЦ Lavina Mall у Києві. Однак протягом року ці обʼєкти відновили після пошкоджень. 

У 2022 році середня вакантність зросла до 17% (+10% рік до року). 

Вартість оренди найкращих приміщень (включаючи відсоток від роздрібного товарообігу) становила $35–60 за 1 кв. м на місяць (мінус 30% в середньому з початку 2022 року) для типової торговельної галереї площею 100–200 кв. м, а базові ставки на інші торговельні приміщення – $14–29 за кв. м на місяць (мінус 55% у середньому з початку 2022 року).

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд