У 2023 році у Києві відкрилися перші магазини чотирьох закордонних брендів і повернулася мережа одягу H&M. Ставки оренди на торговельні площі зросли на 8–10%, преміальна ціна сягає $65 за 1 кв. м на місяць. Про це йдеться в дослідженні ринку торговельної нерухомості Києва консалтингової компанії CBRE Ukraine.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- У 2023 році на ринок Києва вийшли чотири нові ритейлери – італійський бренд одягу преміум-класу EA7, американський бренд побутової електроніки KitchenAid, польський бренд одягу HalfPrice та американський бренд одягу преміум-класу DKNY. Про це свідчать дані CBRE Ukraine.
- Частка українських брендів у складі орендарів у ТРЦ зростала завдяки лояльності споживачів і тимчасовому закриттю міжнародних fashion-ритейлерів. Наприклад, у ТРЦ Blockbuster Mall відкрилися магазини MustHave, Arber, «Всі.Свої», brabrabra.
- Шведський модний ритейлер H&M торік відновив роботу магазинів, зокрема у Києві, що може стати прецедентом для інших тимчасово закритих брендів слідувати його прикладу.
- У 2023 році нові торговельні центри у Києві не відкривалися, тож загальний обсяг пропозиції залишився незмінним – 1,59 млн кв. м. Забезпеченість торговельними площами на 1000 мешканців столиці – 537 кв. м. Нові відкриття великих об’єктів слід чекати не раніше 2025–2026 років.
- Середній рівень вакантності на ринку Києва становив 15% на кінець 2023 року. Частка вільних площ знизилася на 2% (з 17% у 2022 році) через відновлення попиту у великих регіональних торговельних центрах (ТРЦ Blockbuster Mall і ТРЦ Respublika Park), де протягом року зросла заповнюваність. Менші торговельні центри районного формату зберігали стабільні показники завантаження після COVID-19 і підтримували низький рівень вакантності й під час війни.
- Орендні ставки в торговельних центрах укріпились. Власники повертаються до фіксованої ціни оренди, а ставки, що ґрунтуються на % від товарообігу, зустрічаються дедалі рідше.
- Торік орендні ставки на найкращі обʼєкти зросли на 8%, до $40–65 за 1 кв. м на місяць (для типової торговельної галереї площею 100–200 кв. м). Тоді як орендні ставки на інші обʼєкти зросли в середньому на 10%, до $15–33 за 1 кв. м на місяць.
Контекст
У 2022 році ринок торговельної нерухомості Києва не поповнився новими брендами, оскільки більшість ритейлерів зосередилися на наявних магазинах, закрили неприбуткові локації або переоцінили свої потреби в площах. Турецький ритейлер одягу Fiba Retail закрив франчайзингові магазини Marks & Spencer і GAP, а чотири російські бренди (Gloria Jeans, BeFree, OʼSTIN, oodji) залишили ринок.
У Києві відкрився лише один ТРЦ – Lake Plaza (GLA – 22 000 кв. м) у 2022 році. На початку повномасштабного вторгнення внаслідок ракетних обстрілів постраждали ТРЦ Retroville та ТРЦ Lavina Mall у Києві. Однак протягом року ці обʼєкти відновили після пошкоджень.
У 2022 році середня вакантність зросла до 17% (+10% рік до року).
Вартість оренди найкращих приміщень (включаючи відсоток від роздрібного товарообігу) становила $35–60 за 1 кв. м на місяць (мінус 30% в середньому з початку 2022 року) для типової торговельної галереї площею 100–200 кв. м, а базові ставки на інші торговельні приміщення – $14–29 за кв. м на місяць (мінус 55% у середньому з початку 2022 року).

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.