Європейський парламент ухвалив угоди ЄС з Україною та Молдовою щодо спрощення транскордонного перевезення вантажів. Вони замінять існуючі двосторонні транспортні угоди з країнами ЄС, йдеться у повідомленні на сайті парламенту.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Схвалені угоди є частиною відповіді ЄС на збої в транспортних секторах України та Молдови, спричинені вторгненням Росії в Україну.
- Оскільки український повітряний простір було закрито для цивільних перевезень, а морський експорт сильно обмежено, Україні необхідно знайти альтернативні шляхи для експорту своїх запасів зерна, пального, продуктів харчування та інших відповідних товарів, йдеться у пресрелізі.
- Ці угоди полегшать автомобільні вантажні перевезення, дозволяючи перевізникам України, Молдови та ЄС здійснювати транзит через територію одна одної та працювати між ними без відповідних дозволів.
- Крім того, угода між Україною та ЄС дозволить українським водіям продовжувати використовувати наявні українські посвідчення водія без необхідності мати міжнародне посвідчення водія.
- Угоди тимчасово діють з 29 червня. Після рішення парламенту документи має затвердити Рада ЄС.
Ключова цитата
«Завдяки цим угодам ми можемо збільшити рівень експорту та імпорту автомобільним транспортом, не створюючи вузьких місць при перетині кордону. Це не тільки зменшує ризик глобальної продовольчої кризи, це також є кроком до подальшого розширення транспортних відносин між ЄС і цими країнами», – сказав доповідач ЄП Маріан-Жан Марінеску (ЄНП, Румунія).
Контекст
Наприкінці червня Україна та ЄС у французькому Ліоні підписали угоду про лібералізацію транзитних та двосторонніх міжнародних перевезень, так званий «транспортний безвіз». Термін угоди становить один рік з можливістю пролонгації. У вересні її затвердив президент Володимир Зеленський.
Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була достатньо критичною проблемою для українських перевізників впродовж останніх пʼяти років. З моменту підписання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС у 2016 році товарообіг з країнами ЄС зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автотранспортом – на 42%. Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення до окремих країн ЄС скорочувалась. Щорічно це призводило до великих втрат перевізників та економіки загалом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.