Президент Володимир Зеленський затвердив угоду між Україною та Євросоюзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом. Йдеться про транспортний безвіз. Відповідний указ від 16 вересня опублікований на сайті глави держави.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «Затвердити Угоду між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом, учинену 29 червня 2022 року в місті Ліоні», – йдеться у документі.
- Метою цієї угоди є тимчасове полегшення автомобільних вантажних перевезень між Єс та Україною, а також транзитом через їхні території, шляхом надання додаткових прав на транзит та перевезення вантажів між сторонами операторам, які зареєстровані в Україні чи ЄС, у звязку із наслідками війни Росії та занчними зброями у роботі всіх видів транспорту в країні.
- Ця угода також включає заходи щодо спрощення визнання водійських документів.
- Зазначається, угода поширюється на транзитні та міжнародні перевезення вантажів автомобільним транспортом між Україною та ЄС за найм. або за плату, або за власний рахунок і не порушує правил, встановлених багатосторонньою системою квот.
Контекст
У перший місяць повномасштабного вторгнення Україна домовилася про тимчасове скасування дозволів на вантажні автоперевезення з 12 країнами ЄС (Австрія, Угорщина, Італія, Латвія, Естонія, Болгарія, Німеччина, Данія, Литва, Румунія, Греція та Словаччина).
Наприкінці червня Україна та Європейський Союз у французькому Ліоні підписали угоду про лібералізацію транзитних та двосторонніх міжнародних перевезень. Термін угоди складає 1 рік з можливістю пролонгації.
Угода передбачає скасування необхідності отримання дозволів на постійній основі. Зокрема, це дозволить уникнути зупинки експорту української продукції через автомобільні пункти пропуску.
Крім того, угодою передбачаються заходи зі спрощення визнання водійських документів. Відтепер Україна та ЄС звільняють власників посвідчень водіїв, виданих однією зі сторін, від вимоги мати міжнародне посвідчення водія, повідомила пресслужба Мінінфраструктури.
На постійній основі угода запрацює після завершення усіх ратифікаційних процедур.
Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була достатньо критичною проблемою для українських перевізників впродовж останніх пʼяти років. З моменту підписання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС у 2016 році товарообіг з країнами ЄС зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автотранспортом – на 42%. Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення до окремих країн ЄС скорочувалась. Щорічно це призводило до великих втрат перевізників та економіки загалом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.