Компанія Google з 1 липня знизить розмір комісії для розробників, які продають товари і послуги в своїх застосунках. Це рішення прийнято на тлі невдоволення умовами розміщення застосунків у App Store та Google Play, пише The Verge.
Ключові факти
- Комісію магазину Google Play знизять з нинішніх 30% до 15% для всіх розробників на перший $1 млн виручки.
- На дохід понад $1 млн комісія залишиться 30%.
- Google запевняє, що нова програма допоможе збільшити доходи для 99% її творців, які отримують менше $1 млн. Лише 1% розробників щорічно отримує понад $1 млн доходу.
- При цьому лише 3% розробників генерують продажі. Решта 97% взагалі нічого не продають і нічого не платять компанії.
- Google не уточнила, чи потрібно щось робити, аби взяти участь у програмі.
Контекст
Нова політика Google застосовується в момент, коли політики магазинів застосунків App Store та Google Play знаходяться під пильною увагою громадськості. Із серпня компанія Epic Games конфліктує з Apple та Google. Розробник гри Fortnite не погоджується з умовами розміщення застосунків у App Store та Google Play та спробував обійти правила – запропонував своїм користувачам сторонню систему оплати. Після чого Apple та Google видалили додаток зі своїх магазинів. А розробник звернувся до суду. Судова тяганина триває і, скоріш за все, її буде вирішено судом присяжних влітку 2021 року.
Також Epic Games, музичний стрім-сервіс Spotify та власник Tinder створили альянс для тиску на Apple та інших операторів магазинів додатків, аби знизити комісію та зробити ринок більш конкурентним.
У червні 2020 року Єврокомісія почала два антимонопольні розслідування щодо Apple через правила App Store і Apple Pay після скарг Spotify і Rakuten.
Крім того, такі штати, як Арізона і Північна Дакота, обговорюють зміни законодавства, які змусять Apple і Google пропонувати більше альтернативних методів розповсюдження програмного забезпечення й варіантів оплати на своїх платформах.
З огляду на невдоволення розробників Apple з 1 січня 2021 року знизив комісію в App Store з 30% до 15%, передає The Verge. Нові правила діють для розробників, чий виторг складає менше $1 млн на рік. Американська корпорація стверджує, що зміни торкнуться переважної більшості розробників із понад 28 млн зареєстрованих видавців додатків, але точну кількість не розкриває.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.