Шведський модний гігант Hennes & Mauritz (H&M) почав звільняти персонал у відповідь на кризу вартості життя, бренд намагається заощадити 2 млрд шведських крон ($190 млн) у рік, пише Reuters.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- Дії другого у світі ритейлера модного одягу зі скорочення персоналу в основному в бек-офісі відбуваються на тлі інфляції і різкого зростання витрат, повʼязаних з війною в Україні, які змушують компанії по всій Європі та США економити гроші. Скорочення H&M, у яких працює близько 155 000 осіб, є частиною плану компанії, розробленого у вересні, щоб заощадити 2 млрд шведських крон на рік.
- «Це симптом проблем, з якими стикається сектор роздрібної торгівлі модним одягом», — зазначає старший аналітик Hargreaves Lansdown Сюзанна Стрітер. – Підтримка освітлення та опалення у величезних магазинах стає все більшою проблемою через нестабільні ціни на енергоносії».
- У вересні H&M повідомила про набагато нижчі, ніж очікувалося, квартальні продажі, оскільки споживачі затягли пояси, але компанія щосили намагається конкурувати із Zara, що належить Inditex. На відміну від H&M, Inditex повідомив у вересні про квартальне зростання продажів і заявила, що планує підняти ціни, щоб компенсувати витрати.
- H&M також стикається з жорсткою конкуренцією з боку дешевших брендів та онлайн-брендів. Британський рітейлер модного одягу Primark оголосив про плани додати 1800 робочих місць в Іспанії та Великій Британії в міру розширення.
- Водночас H&M заявив, що заощаджені гроші почнуть надходити з другої половини наступного року, а в четвертому кварталі будуть потрібні витрати на реструктуризацію у розмірі 800 млн шведських крон.
- «Ми переживаємо великий перехідний період, і вся індустрія роздрібної торгівлі стикається з безліччю проблем», — сказав агентству Reuters голова відділу звʼязків з інвесторами H&M Нільс Вінге, вказавши на проблеми, повʼязані з пандемією, війною в Україні та зростаючими витратами на сировину, фрахт та енергію.
Контекст
H&M заснована у 1947 році у Швеції. Крім бренда H&M, компанії належать також марки COS, Monki, Other Stories, Weekday, ARKET та Afound, а також мережа магазинів товарів для дому H&M Home.
Влітку H&M прийняв рішення про повний вихід із російського ринку через війну РФ проти України. Це коштуватиме компанії $190 млн. H&M вважає неможливим «з огляду на поточну ситуацію» продовжувати бізнес у Росії, заявили в компанії.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.