Покупці продовжать витрачати гроші люксові товари, незважаючи на можливу глобальну рецесію, що, згідно з новим дослідженням, збільшить сектор вартістю €353 млрд наступного року як мінімум на 3–8%, пише Financial Times.
Ключові факти
- Спільний прогноз аналітиків Bain & Co і Altagamma заснований на ще одному хорошому році для люксових товарів, коли продажі зростуть на 15% у 2022 році на тлі стрімкого зростання інфляції та карантинних обмежень в Китаї. Проте більша частина цього зростання – близько 60% – була обумовлена зростанням цін на сумки та інші основні люксові речі, йдеться у звіті.
- Керівники провідних компаній, що виробляють речі в сегменті luxury, виявляють обережний оптимізм щодо недавніх звітів про прибутки та збитки: лідер сектору LVMH зафіксував 19-відсоткове зростання продажів у річному обчисленні в третьому кварталі, а власник Gucci група Kering та його конкурент Hermès повідомили про зростання на 14%.
- Хоча люксові речі не захищені від рецесії, вони краще підготовлені до фінансових потрясінь, ніж під час фінансової кризи 2008-2009 років. Це повʼязано з тим, що в даний час продажі більшою мірою сконцентровані серед надбагатих людей, на чиї доходи навряд чи вплине економічний спад.
- COVID-19 змусив споживачів «звикнути до турбулентного економічного середовища». Більше того, додаткові заощадження від пандемії – у розмірі €3 трлн по всьому світу – також стимулювали покупки luxury-речей, оскільки покупці прагнуть оновити свій гардероб і, на відміну від 2008-2009 років, не соромляться хвалитися своїми розкішними покупками.
- Очікується, що глобальне зростання цього ринку ще більше прискориться після 2023 року, при цьому Bain прогнозує збільшення продажів на 60% із 2022 по 2030 рік. Зазначається, що люди стануть багатшими в регіонах, включаючи Індію, Південну Корею та Мексику, що призведе до появи близько 10 млн нових споживачів для цього люксового ринку.
Контекст
Війна драматично обвалила попит на одяг та аксесуари з цінником з пʼятьма нулями. Більшість клієнтів поїхали з Києва та Одеси (або взагалі за кородон), інші почали економити або змінили пріоритети у витратах. За оцінкою гендиректора ProСonsulting Олександра Соколова, за два місяці війни цей ринок обвалився на 70%. Навесні Gucci, Versace, Armani намагалися втриматися на плаву. Продавці розкішного одягу, сумок та взуття не те що не закривали бізнес, а навіть намагалися працювати.
Найбільші представники індустрії розкоші засудили російську агресію. Модні бренди Louis Vuitton, Hermes, Chanel, Gucci, Balenciaga та Yves Saint Laurent перестають працювати в Росії. Такі рішення викликані війною Росії проти України.
«LVMH, Kering, Prada group та Richemont не залишилися осторонь події та виступили із заявою про зупинку свого бізнесу в країні-агресорці», – казав гендиректор ЦУМ Євген Мамай. Виробники висловлювали свою позицію і під час тижнів моди. «Giorgio Armani в Мілані провів свій показ у повній тиші, а Balenciaga присвятив свою колекцію незламному духу українців й показав в Парижі шоу з використанням жовто-блакитних кольорів», – розповідає він. А Chanel не продавав своїх товарів громадянам РФ навіть за кордоном.
Японія схвалила заборону експорту люксових автомобілів та інших предметів розкоші до Росії. Заходи були пов’язані з економічними санкціями у зв’язку із вторгненням РФ в Україну.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.