Категорія
Новини
Дата

«Ідеальна модель Кабміну». Шмигаль розповів, скільки міністерств залишиться після реформи

2 хв читання

У рамках реформи Кабінету міністрів в України повинно працювати 15–16 міністерств та 5–6 віцепремʼєрів, про це в інтервʼю Forbes заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль. За його словами, дискусії з цього питання тривають, а зараз йде аналіз роботи відомств. 

Як створити продукт, який полюблять клієнти? Отримайте цінні поради від співвласника monobank™ – Олега Гороховського. Купуйте квиток на Форум підприємців, який відбудеться 27 червня.

Ключові факти

  • За словами Шмигаля, нині розглядається реформа державної влади, йдеться не лише про уряд, а про держсектор загалом.  
  • Зокрема, реформа передбачає зменшення державного апарату, підвищення якості чиновників. «Ціль на цей рік – скоротити видатки на утримання державного апарату щонайменше на 30%. Частково ці скорочення вже відображені у бюджеті на 2023 рік», – зазначив голова уряду.
  • Він заявив, що стосовно Кабінету міністрів йде дискусія, якою має бути реформа. «Ідеальна модель Кабміну – 15-16 потужних міністерств та 5-6 потужних віцепремʼєрів. Це все комплексна реформа, над якою ми працюємо цього року. Зараз іде аналіз роботи міністерств», – додав Шмигаль.
  • Питання про обʼєднання всіх бек-офісів міністерств також нині на порядку денному, а важливим завданням, на думку Шмигаля, є передача до Фонду держмайна всіх підприємств, які перебувають на балансі міністерств. 
  • «Моя мрія, щоб уряд помістився в цій будівлі на Грушевського. Щоб усередині уряду було запроваджено диджитальну систему, курʼєри не їздили по Києву, документообіг був миттєвий, а координація колосальна», –підкреслив він.
  • За словами премʼєра, паралельно з цим відбувається аналіз роботи центральних органів виконавчої влади, разом із Мінцифрою триває робота над диджиталізацією процесів, бо неможливо просто скоротити третину співробітників, зауважив очільник Кабміну. 

Контекст

У червні стало відомо, що Верховна Рада й уряд готуються суттєво скоротити державний апарат. Відповідне доручення топпосадовцям на початку червня дав президент Володимир Зеленський. Напередодні «велику програму скорочення державних видатків на бюрократію» анонсував голова парламентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія.

За даними Нацагентства з державної служби, станом на кінець 2021 року в держорганах нараховувалося 204 869 штатних посад, на яких працювало 171 469 людей. Найбільше чиновників – у центральних органах виконавчої влади, майже 100 000 осіб. Це не лише міністерства, а й різноманітні служби, агентства й інспекції, наприклад Державна митна служба, Пенсійний фонд, Держспоживстандарт. Майже 30 000 людей працюють в обласних, міських і районних держадміністраціях.

У 2022 році в центральному бюджеті на функціонування держапарату було передбачено понад 60 млрд грн видатків.

У серпні в Офісі президента тривало активне обговорення реформи всієї системи держуправління. Проте остаточного рішення про її впровадження не було, казав в інтервʼю Forbes заступник керівника Офісу президента Ростислав Шурма. За його словами, реформа держуправління, найімовірніше, передбачатиме значну диджиталізацію і, відповідно, скорочення апарату. Зазначається, що людям, які підпадатимуть під оптимізацію, запропонують компенсації та допоможуть із працевлаштуванням.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Передзамовлення нового номеру Forbes Ukraine. Купуйте зараз за 209 грн замість 279 грн

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні