Категорія
Новини
Дата

Китай охолов до Tesla: компанія втрачає позиції на прориві місцевих гравців – WSJ

2 хв читання

Tesla не витримує конкуренції місцевих виробників електромобілів /Getty Images

Tesla не витримує конкуренції місцевих виробників електромобілів Фото Getty Images

Американська Tesla стикається зі спадом продажів і ослабленням ринкової позиції в Китаї – другому за значенням ринку компанії після США. Амбіції Ілона Маска щодо експансії в Китаї затьмарюють зростаюча конкуренція місцевих виробників, регуляторні бар’єри та технологічні обмеження, пише WSJ.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Деталі

  • У травні Tesla продала близько 40 000 авто в Китаї, що на 30% менше, ніж за аналогічний період 2023 року. Тим часом загальний ринок електромобілів в країні (включно з гібридами) зріс на 28%. 
  • У підсумку частка Tesla на ринку впала з 11% у 2021 році до 4% у травні 2025-го, тоді як лідер BYD контролює 29%. Новачок ринку Xiaomi із першою моделлю SU7 вже має 3% і нарощує продажі.
  • Продуктовий портфель Tesla втрачає привабливість для китайських споживачів, зазначає видання. Водночас конкуренти пропонують вбудовані холодильники, ігрові екрани, інтерфейси зі смартфонами та голосових помічників – опції, яких немає у Tesla.
  • Китайські виробники, зокрема XPeng і BYD, вже мають розвинені системи автономного керування, тоді як FSD-сервіс Tesla досі не схвалений до повноцінного запуску в країні.
  • Попри тісну співпрацю з владою, Tesla не отримала регуляторного дозволу на експорт локальних даних, необхідних для навчання FSD. 
  • Компанія розглядала запуск навчання всередині Китаю, але стикнулася з обмеженням на імпорт чипів через санкції США. Затримки з дозволами вже призвели до регуляторних обмежень: китайська влада заборонила оновлення автопілота без погодження.
Китай охолов до Tesla: компанія втрачає позиції на прориві місцевих гравців – WSJ /Фото 1

Стратегія Ілона Маска зробити авто дешевшими за рахунок спрощення функціоналу не спрацювала. Фото: Getty Images

  • У 2024 році Tesla спробувала посилити позиції в Китаї через зниження цін і оголошення нової версії Model Y до 2026 року. Але ціна цього SUV у $36 700 помітно вища за ціну конкуруючого BYD Sealion 07 ($26 400). Стратегія Маска зробити авто дешевшими за рахунок спрощення функціоналу не спрацювала: покупці обирають більш «розумні» й дешевші китайські аналоги.
  • Ілон Маск втрачає не лише ринкові позиції, а й політичну вагу, зазначає видання. Колись Пекін розглядав його як міст між США і Китаєм, готовим лобіювати помірковану політику у Вашингтоні. Але після розриву з Дональдом Трампом і публічних сварок між ними, китайське керівництво більше не сприймає Маска як цінного геополітичного партнера. За даними джерел WSJ, Пекін вирішив дистанціюватися і не робити ставку на Tesla як на інструмент впливу в США.

Контекст

Tesla свого часу стала символом інновацій в Китаї: компанія побудувала перший завод у Шанхаї без місцевого партнера, отримала податкові пільги та дешеву землю. Це сприяло розвитку місцевої EV-екосистеми та підштовхнуло китайських виробників до прориву. Але, як у випадку з Apple і Motorola, які втратили ринкові позиції, Tesla також почала поступатися новим гравцям.

Окрім авто, Tesla ризикує втратити лідерство і в енергетичних та робототехнічних напрямах. Китайські конкуренти заходять у сегмент мережевих батарей (де Tesla вже експортує Megapack із Шанхаю до Австралії) та готуються до запуску гуманоїдних роботів. Маск визнає, що китайські компанії можуть обійти Tesla в цих сферах: «Я турбуюсь, що позиції з другого по десяте у списку лідерів займуть китайські фірми», – сказав він.

Китай залишається найважливішим ринком для Tesla на тлі спаду продажів у США та Європі. Але через торгові війни Дональда Трампа, регуляторні барʼєри і загострення конкуренції Tesla доведеться або радикально змінити стратегію, або поступитися лідерством на глобальному EV-ринку.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні