Категорія
Новини
Дата

Китай планує посилити контроль над світовими постачаннями кобальту через падіння цін до майже трирічного мінімуму – FT

Китай має намір посилити контроль над світовими постачаннями кобальту, оскільки ціна на ключовий метал для акумуляторів електромобілів досягла 32-місячного мінімуму через зростання виробництва, пише Financial Times.

⚡️Ми дуже хочемо, щоб наші читачі знали більше, створювали більше і заробляли більше. Тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом SMART до 19.05 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Очікується, що протягом наступних двох років частка Китаю у виробництві кобальту досягне половини світового виробництва порівняно з 44% на сьогодні, згідно зі звітом британського трейдера кобальту Darton Commodities.
  • Це збільшення відбувається, незважаючи на спроби Заходу отримати контроль над ланцюжками постачання критично важливих металів, таких як кобальт, літій і нікель, які необхідні для виробництва акумуляторів для електромобілів.
  • «Одночасно зійшлося безліч факторів, які підштовхнули ринок до падіння: ослаблення логістичних проблем, слабкі продажі побутової електроніки та технологічне зрушення у бік використання кобальтових акумуляторів для електромобілів з низьким вмістом кобальту або взагалі без них», – сказав Каспар Роулз, аналітик Benchmark Mineral Intelligence.
Китай планує посилити контроль над світовими постачаннями кобальту через падіння цін до майже трирічного мінімуму – FT /Фото 1

Інфографіка: Financial Times

Китай планує посилити контроль над світовими постачаннями кобальту через падіння цін до майже трирічного мінімуму – FT /Фото 2

Інфографіка: Financial Times

Попередній слайд
Наступний слайд
  • За даними Darton, у 2022 році світове виробництво кобальту збільшилося на 23%, або на 35 000 т, порівняно з попереднім роком. Це було викликано тим, що швейцарська сировинна група Glencore наростила виробництво на Мутанді, найбільшій у світі кобальтовій копальні в Демократичній Республіці Конго, а також Індонезія стала великим виробником.
  • Сплеск пропозиції більш ніж удвічі перевищив зростання попиту, що спричинило обвал цін. На попит вплинули низькі продажі портативної електроніки по всьому світу, обмеження COVID-19 у Китаї та зсув китайського ринку електромобілів у бік акумуляторів нижчого діапазону, в яких не використовується кобальт.
  • Один трейдер сказав, що це був «подвійний удар», оскільки китайські заводи з переробки кобальту та споживачі скоротили запаси через слабший споживчий попит. Нижчі ціни на кобальт дають деяке полегшення автовиробникам, які стурбовані вартістю сировини для електричних батарей, але створюють великі проблеми для реалізації проєктів за межами Китаю.

Контекст

Кобальт є побічним продуктом мідних або нікелевих копалень, ціни на які залишаються відносно високими, а це означає, що пропозиція не може бути швидко скорочена навіть при падінні цін на кобальт.

Джерела в галузі повідомили, що дрібномасштабний неформальний видобуток корисних копалин, на який припадає 15–30% виробництва Конго, уже скоротився, а деякі кустарні виробники натомість перейшли на мідь.

У США побоювання Вашингтона щодо домінування Китаю в ланцюжку постачання кобальту призвели до суттєвих стимулів для виробництва кобальту всередині країни або в країнах, які вважаються дружніми.

США та Європа можуть скоротити свою залежність від Китаю щодо акумуляторів для електромобілів за рахунок нових капіталовкладень у розмірі понад $160 млрд до 2030 року, пише Financial Times із посиланням на прогнози Goldman Sachs. Щоб отримати самодостатній ланцюжок поставок, країнам, які конкурують з Китаєм, потрібно витратити $78,2 млрд на батареї, $60,4 млрд на компоненти і $13,5 млрд на видобуток літію, нікелю та кобальту, а також $12,1 млрд на переробку цих матеріалів.

Провідні світові автовиробники планують витратити майже $1,2 трлн до 2030 року на розробку та виробництво мільйонів електромобілів, а також акумуляторів та сировини для підтримки цього виробництва. Згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence і виробників, щоб підтримувати безпрецедентний рівень випуску електромобілів, автовиробники та їхні партнери з виробництва акумуляторних батарей планують до 2030 року встановити 5,8 ТВт·год акумуляторів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні