Категорія
Новини
Дата

Костянтин Жеваго планує оскаржити націоналізацію «АвтоКрАЗу» 

2 хв читання

Один із найбагатших українців Костянтин Жеваго планує оскаржити націоналізацію кременчуцького автомобільного заводу «АвтоКрАЗ» і вже готує позов до Верховного Суду, про це він розповів в інтервʼю Forbes Ukraine.

⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося. 

Долучайтеся до форуму!

Ключові факти

  • Жеваго зазначив, що планує «діяти в межах чинного законодавства». «Процедура дозволяє йти з позовом одразу до Верховного Суду. Готуємо», – сказав він.
  • «Я «АвтоКрАЗом» дуже пишаюся. Подивіться на фон за моєю спиною. Це ракетний комплекс «Нептун», який стоїть на шасі КрАЗу. Оці ракети героїчно і символічно потопили крейсер «Москва». Розробка шасі для «Нептуна», побудованого спільно з КБ «Луч», коштувала мені як акціонеру кількох десятків мільйонів гривень. Якби держава хотіла насправді розвивати підприємство, вона б замовляла ці комплекси», – заявив Жеваго.
  • Бізнесмен назвав «брехнею» заяву міністра оборони Олексія Резнікова про те, що причиною націоналізації «АвтоКрАЗу» є затягування і невиконання державного замовлення у 2022 році. 
  • «Це брехня. Вони не хотіли нам сплачувати за машини, які вже були зібрані. Відмовлялися сплачувати курсову різницю після того, як курс зріс до 36 грн/$, а контракти укладали за курсом 28 грн/$. Ми сказали: «Будь ласка, по-чесному компенсуйте нам вартість, тому що багато компонентів ми купуємо за долари». Замість цього купували «Татри», які дорожчі в чотири рази – і за долари та євро, а не за українську гривню», – додав він.
  • За його словами, підприємство було готове надати гарантії виконання держзамовлення, але на умовах передплат.
  • «Готові покласти долари на рахунки будь-якого державного банку і надати гарантію на всю суму передплати, що ви ці гроші отримаєте, якщо ми не поставимо автомобілі. Натомість нам пропонують контракти без передплати, а потім не платять рік, два, три… Змінюється курс, маємо суди, карні справи», – пояснив він.

Контекст

6 листопада «Укрнафта» та «Укртатнафта» Ігоря Коломойського, «АвтоКрАЗ» Костянтина Жеваго, «Запоріжтрансформатор» Костянтина Григоришина та «Мотор Січ» Вʼячеслава Богуслаєва примусово були переведені у власність Міноборони. Держава скористалася можливістю вилучати приватну власність під час воєнного стану

Forbes оцінював відчужені державою активи у $956,5 млн. До 24 лютого їх сукупна вартість була у 2,5 раза вищою – $2,426 млрд.

Тоді міністр оборони Олексій Резніков зазначав, що про націоналізацію підприємств не йдеться – Міноборони перебрало на себе контроль над ними на час воєнного стану. Через рік після його завершення або через пʼять років у разі, якщо цей період затягнеться, уряд має повернути акції колишнім власникам або компенсувати їх вартість.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд