Категорія
Новини
Дата

Засновники «Нової пошти» Попершнюк і Климов і маркетолог Федорів запустили інвестфонд. Вони проінвестували в пʼять проєктів

Засновники «Нової пошти» Володимир Поперешнюк і Вʼячеслав Климов разом із маркетологом і засновником Fedoriv Group запустили інвестиційний фонд Vesna Capital. Про це Федорів повідомив у Фейсбуці. 

Ключові факти

  • «Нам подобається створювати нове та проходити будь-які кризи разом. І ми вирішили заснувати фонд Vesna.Capital, щоб робити це більш системно. Ми нікуди не поспішаємо та думаємо займатись цим наступні 10-20 років, а може й довше», — написав Федорів.
  • Розмір фонду, який планувалося запустити 1 березня, не повідомляється. Партнери інвестуватимуть свої кошти. Серед перших інвестицій Kooperativ, doc.ua, REMO, SALO й GoodPlastic Company. «На всі проєкти війна сильно вплинула, але ніхто не здається», — додав він.
  • На сайті Vesna Capital вказується, що фонд пропонує три моделі співпраці: венчурна студія, фонд прямих інвестицій, венчурні інвестиції. Перша модель передбачає побудову проєктів з нуля, участь у бізнес-процесах і підтримку для забезпечення зростання бізнесу. Друга модель — фонд прямих інвестицій — має на меті інвестиції на серії A. Третя модель — венчурні інвестиції — передбачають фінансування на посівних раундах (Pre-seed, Seed).
  • «Як активні підприємці ми більше сфокусовані на проєктах, яким окрім грошей корисні наша експертиза та практичний досвід в бізнес стратегії, масштабуванні, маркетингу, інноваціях та побудові великих прибуткових бізнесів з нуля. Ми бачимо велику синергію фонду з тим, що вже роблять НП, Fedoriv та СУП для розвитку підприємництва», — написав Федорів.
  • Фонд не має вузької спеціалізації, за словами Федорова, і не обмежується чеками. Партнери звертатимуть увагу на особистість засновників та унікальність продукту, який вони створюють. «В Vesna.capital ми не орієнтовані на спекуляцію та хочемо інвестувати в компанії акціонерами яких хочеться залишатися дуже довго», — додав маркетолог.

Контекст

Загальний обсяг інвестицій в українські технологічні компанії у 2021 році сягнули $832 млн, що на 45% більше, ніж роком раніше. З початком повномасштабної війни 99% стартапів потребують фінансової підтримки, свідчить березневе опитування Українського фонду стартапів (USF).

Google запустив фонд на $5 млн, яким керуватиме польський акселератор Huge Thing. У планах – профінансувати 50 українських стартапів до кінця 2022 року. Витратити гроші можна буде на відновлення постраждалого від війни бізнесу та нові продукти, актуальні під час бойових дій. 31 травня фонд Ukraine Support Fund від Google профінансував 17 українських стартапів. 

Серійний IT-підприємець Денис Довгополий за підтримки UCU Business School і Українського католицького університету запустив ґрантовий фонд для українських стартапів. Розмір фонду сягатиме $1,5–2 млн, проте він планує залучити ще $5–10 млн. На старті українським стартапам даватимуть по $50 000.

Перші ґранти отримають шість стартапів, проте Довгополий зазначив, що планують дати кошти 20–30 стартапам. Один із головних критеріїв, щоб отримати ґрант, – 70% команди має знаходитися в Україні. Також стартап повинен мати готовий продукт, що вже приносить гроші.

Інкубатор Demium Ukraine, що є підрозділом іспанського Demium, планує проінвестувати по €100 000 у 25 стартапів, що отримали запрошення від Українського фонду стартапів, але через війну не встигли презентувати проєкт на PitchDay.

Європейська комісія виділить фінансування розміром €20 млн на підтримку української інноваційної спільноти. Нова ініціатива підтримає щонайменше 200 українських глибокотехнологічних стартапів на суму до €60 000 кожен. Окрім того, Європейська інноваційна рада (EIC) запропонує нефінансову підтримку: бізнес-консультації та пошук партнерів.

Матеріали по темі