Parimatch купив дві компанії з виручкою в десятки мільйонів доларів – Mr.fish та PokerMatch. Навіщо вони їм
Категорія
Новини
Дата

Parimatch купив дві компанії з виручкою в десятки мільйонів доларів – Mr.fish та PokerMatch. Навіщо вони їм

Shutterstock.

Холдинг Parimatch Tech поглинув дві компанії: український онлайн покер-рум PokerMatch та маркетингову компанію Mr.fish із річним оборотом близько $55 млн. Завдяки цим угодам Parimatch планує прискорити міжнародну експансію та може набивати собі ціну перед продажем

Parimatch останні три роки співпрацює з холдингом Mr.fish, який займається маркетингом для індустрії онлайн-розваг, і з весни вів переговори про його покупку. Навіщо? Для виходу на нові ринки потрібні ресурси. Команда Mr.fish добре знає індустрію, філософію та цінності нашої компанії, знайома з процесами», – каже в письмовій відповіді Максим Ляшко, один із СЕО Parimatch Tech.

Нові люди та їхні напрацювання, за словами Ляшка, допоможуть Parimatch продовжувати розширюватися і бути більш конкурентними: Parimatch уже присутній у 20 країнах, включаючи Британію, Росію та Казахстан, і планує зайти ще у 20. Обсяг світового ринку букмекерства, за оцінкою дослідницької компанії Technavio, у 2021–2025 роках досягне понад $106 млрд і зростатиме на 10% щороку.

Скільки коштує Mr.fish

Покупка Mr.fish укладається в стратегію Parimatch – якщо їм подобається підрядник, то вони його купують, твердить колишній креативний директор Favbet Борис Цомая. «Тепер у них маркетинг повністю замкненого циклу», – каже він. Це дає змогу покривати не лише внутрішні потреби, а й виходити зі своїми продуктами на ринок та диверсифікувати джерела доходу, вважає Юрій Гладкий, засновник рекламної агенції GRAPE.

Скільки коштує Mr.fish? За словами Гладкого, успішний агентський бізнес в Україні можна продати з коефіцієнтом шість до середньорічного прибутку за останні два роки. «Я не знаю, який у них прибуток, але у разі обороту компанії в $55 млн він може становити $5 млн», – вважає Гладкий . Правда, з огляду на те, що Parimatch – «якірний» клієнт Mr.fish, компанія коштувала точно менше $30 млн, каже він. «Судячи з їхнього портфоліо, Parimatch може забезпечувати більше половини портфеля замовлень, – стверджує Гладкий. – Відхід такого клієнта може спричинити закриття компанії».

Генеральний директор Mr.Fish Юрій Тітков підтвердив Forbes, що Parimatch забезпечував понад 50% замовлень компанії. «Parimatch Tech почала споживати понад 50% усіх ресурсів компанії і стало очевидно, що ми стаємо чимось більшим, ніж підрядником», – говорить він.

Parimatch, за словами Гладкого, міг зробити пропозицію, від якої неможливо відмовитися: або ми вас купуємо на наших умовах, або ви втрачаєте основного клієнта. «На місці керівництва Parimatch я розіграв би цей варіант і не дивився ринкову оцінку», – каже він.

PokerMatch та підготовка до продажу

Parimatch та PokerMatch – це компанії з одного гнізда, що розвивалися як окремі бізнеси, вважає Олексій Євченко, віцепрезидент Української асоціації гральної індустрії. Тепер вони просто обʼєднують ці два активи, щоб допомагати один одному зростати швидше, стверджує він. «Ті, хто грає в покер, активно ставлять ставки і на спорт. Постійна крос-реклама даватиме мультиплікуючий ефект для компанії», – каже Євченко.

За скільки куплено PokerMatch – не зрозуміло. Цомая та Євченко не взялися оцінити бізнес. Forbes надіслав запит у JKR Investment Group, яка інвестує кошти топменеджмента Parimatch, але не отримав відповіді на момент публікації.

Чому компанії вирішили обʼєднатися зараз? Можливо, вони створювали не повʼязану зі ставками компанію, щоби потім окремо продати з усією базою клієнтів, каже Євченко. Але швидко продати не вийшло. Ще одна причина: після того, як у липні 2020 року було прийнято закон про легалізацію грального бізнесу, відпала потреба тримати легальний PokerMatch окремо від Parimatch. «Покер в Україні було визнано спортом за винятком кеш-ігор і до ухвалення закону про легалізацію грального бізнесу. Букмекерство ж було трохи в іншому полі», – стверджує Євченко.

Parimatch обʼєднується зараз, бо готується до продажу, каже Цомая. «На ринку розповсюджуються чутки, що Parimatch готується на продаж», – каже він. За його словами, Parimatch нарощує капіталізацію, формує імідж продуктової ІТ-компанії та інвестує в маркетинг, щоб продати себе за $1 млрд якомусь великому холдингу.

Співвласниця Parimatch Катерина Білоруська в інтервʼю Forbes підтверджує чутки про підготовку до продажу, але каже, що найближчі 18–20 місяців її не буде. Вона також оцінює компанію в $1 млрд. «Ми рухаємося до публічності. Це моя особиста мета, і всі її підтримують, – каже вона. – Вже перебудовуємо процеси в компанії під це».

Forbes оцінює компанію більш консервативно – близько $550 млн. За оцінкою видання, виручка Parimatch у 2020 році – $400 млн. Її частка на українському ринку 30–40%, казав генеральний директор холдингу Parimatch Сергій Портнов наприкінці 2019 року в інтервʼю YouTube-каналу «Точка G». За його словами, на маркетинг компанія витрачає 30% свого прибутку.

Проте наразі ринок азартних ігор у країні тільки формується, тому точної частки підрахувати поки що неможливо, каже Анна Бондар, голова контенту в Parimatch Tech. «Обсяги всього ринку азартних ігор за різними оцінками у разі повного запуску будуть 3–5 млрд грн на рік, – стверджує Бондар. – Після запуску операційної діяльності можна буде оцінювати частку ринку».

Навіть після легалізації ринок все ще на 80% сірий, вважає Цомая. «Ні в кого в цій країні немає повноцінної інформації про обсяг ринку», – каже він.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Інвестгід на 2022 рік, Семенов і його телеканали, цифрова Україна | Рейтинг роботодавців