Категорія
Новини
Дата

Податковий режим «Дія City» для ІТ-компаній запустять 8 лютого. Що потрібно знати напередодні старту

У вівторок, 8 лютого, Міністерство цифрової трансформації запускає «Дія City» – спеціальний податковий режим для ІТ-компаній. Презентація відбудеться на конференції Diia Summit. У цей самий день компанії зможуть подати заявку на резидентство, заявив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Що буде на конференції

  • Мінцифри обіцяє розповісти, як зареєструватися у «Дія City» та як працюватиме новий податковий та правовий режим.
  • Окрім «Дія City» на конференції представлять нові електронні послуги та оновлення до застосунку «Дія».

Як ІТ-компаніям підготуватися до запуску «Дія City»?

Працювати за умовами «Дія City» – це опція, а не вимога. Резидентами «Дія City» можуть стати тільки розробники програмного забезпечення або компʼютерних ігор і компанії з суміжних сфер, наприклад робототехніки та кібербезпеки. Базовим законом передбачено, що компанії, які займаються розробкою та проведенням азартних ігор, не зможуть стати резидентами. Кабінет Міністрів із часом буде додавати інші сфери.

Ті компанії, які захочуть долучитися, повинні відповідати таким критеріям:

  • працювати в ІТ-індустрії;
  • наймати не менше 9 людей;
  • платити своїм співробітникам не менше €1200 на місяць (стартапам можна платити такі зарплати не одразу, а через рік).

Процес подачі заявок: зареєструватися на офіційному веб-сайті «Дії» або надіслати документи на електронну пошту Мінцифри. Мова йде лише про ті документи, яких немає у державному реєстрі і які можна підписати електронним цифровим підписом. Реєстраційна форма складається з трьох блоків, а за структурою нагадує спрощену форму заяви на реєстрацію юрособи. Анкету можна скачати на сайті Верховної Ради.

На розгляд заяви у Мінцифри буде 10 днів. У разі відмови міністерство пояснить компаніям, що вплинуло на рішення та як виправити помилки. Заяву можна буде надіслати повторно.

Що пропонує «Дія City»?

Податки для штатних співробітників. ІТ-спеціалісти, які працюють офіційно, платитимуть менший податок на дохід (ПДФО) – 5%, а не 18%. Єдиний соціальний внесок, ЄСВ, у розмірі 22% від мінімальної зарплати та військовий збір, 1,5%, залишаються незмінні. Зараз компанії платять 41,5%, якщо вони працюють зі штатними співробітниками.

Якщо спеціаліст отримує понад €240 000 на рік, то він платитиме 18% податку на дохід.

Корпоративний податок. Резиденти зможуть самі обирати, який корпоративний податок сплачувати: податок на виведений капітал 9% чи податок на прибуток – 18%.

Що робити компаніям, які працюють з ФОПами?

«Дія City» дозволяє компаніям-резидентам співпрацювати із ФОП до 2024 року. Після цього компанії повинні перейти на гіг-контракти або трудові контракти. Витрати на ФОП повинні зменшитися до 50% у 2024 році та до 20% у 2025 році.

Якщо компанії витрачатимуть більше, вони повинні включити детальний звіт про це до свого фінансового результату. Бізнеси, які працюватимуть на загальній системі оподаткування і матимуть річний дохід не більше 40 млн грн, зможуть працювати з ФОП і після 2024 року.

Матеріали по темі