Найбільші продуктові ритейлери України та виробники погодили обмеження строків розрахунків за базовими харчовими продуктами 30-ти днями. Про підписання відповідного меморандуму між учасниками ринку повідомив голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Щодо державного регулювання цін з граничними надбавками на соціально значущі продукти сторони меморандуму домовилися ініціювати консультації з органами влади для скасування відповідних урядових постанов.
- Рішення прийнято після тривалих, але плідних перемовин, зазначив Гетманцев. За його словами, меморандум спрямовується в Антимонопольний комітет і набуде чинності після погодження АМКУ.
- «Кількарічні перемовини між мережами та виробниками досягли певного компромісу без регуляторного втручання держави. Як звичайний компроміс він не подобається обом сторонам, але згода вочевидь досягнута, що піде на користь як учасникам ринку, так і споживачам», – зазначив Гетманцев.
- Підписи під меморандумом поставили представники мереж АТБ, Сільпо, Varus, Ашан, КОЛО.
Контекст
Кабмін постановою №160 від 26 лютого 2022 року запровадив для торговельних мереж і магазинів максимальний строк розрахунків за поставлені продовольчі товари (соціально значущі продукти) 10 днів. Відлік встановлюється від моменту виставлення постачальником рахунка для оплати за поставлену продукцію.
Мережі заявляли, що в умовах війни вони зазнають значних збитків через держрегулювання, також це впливає на ціни. Ритейлери просили уряд скасувати регулювання цін із граничними надбавками на соціально значущі продукти та збільшити термін розрахунків із постачальниками української продукції з десяти до 30 днів.
Станом на початок серпня 2022 року, заборгованість торговельних мереж за товар досягла 4,83 млрд грн. Левова частина – 3,2 млрд грн – борг за продукцію, поставлену після 24 лютого, писав Forbes. Це розрахунки одного з експертів великої всеукраїнської асоціації підприємців. Він надав цифри на умовах анонімності через побоювання зіпсувати відносини своєї організації з ритейлерами – великими гравцями ринку. Більше про це, читайте тут.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.