Категорія
Новини
Дата

Ризики, очікування та завантаженість. Опитування Gradus Research про роботу бізнесу під час війни

2 хв читання

Більшість українських компаній, а саме 66%, вже відновили роботу в повному обсязі й працюють у довоєнному режимі, а решта 34% працюють частково, йдеться в опитуванні компанії Gradus Research. Серед ключових викликів бізнесу під час війни є збереження оплати праці та ринків збуту/клієнтів, а також забезпечення функціонування бізнесу в умовах відключень електроенергії.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Цього року 28% компаній, майже третина бізнесу, завершили необхідні трансформації та адаптувались до нової реальності. Для порівняння, минулого року цей показник становив 16%.
Ризики, очікування та завантаженість. Опитування Gradus Research про роботу бізнесу під час війни /Фото 1

Інфографіка: Gradus

  • Щодо завантаженості бізнесу, то більшість завантажені на 50% своїх потужностей.
  • Три чверті респондентів (76%) повідомили, що середньомісячні доходи їхнього бізнесу в період повномасштабної війни зменшилися.
  • Також опитані озвучили основні виклики для бізнесу: зберегти оплату праці співробітників (44%), зберегти поточні ринки збуту чи клієнтів (41%), забезпечити роботу в умовах блекауту (41%), зберегти команду (39%), знайти нові ринки збуту (32%) та інші.
Ризики, очікування та завантаженість. Опитування Gradus Research про роботу бізнесу під час війни /Фото 2

Інфографіка: Gradus

  • Основними складнощами, на думку бізнесу, є: недостатня кількість замовлень (38%), дефіцит ринків збуту (30%), дефіцит працівників (24%) та інші.
  • Горизонт планування бізнесу під час війни скоротився. Нині третина бізнесу планує менше, ніж на рік. 
  • «Багато хто перейшов на квартальне планування і постійний моніторинг ситуації. І 40% майже – на рік, тобто довгострокового планування практично не лишилося. Водночас половина бізнесу закладає план активного або помірного розвитку», – повідомила соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research Євгенія Близнюк під час презентації дослідження на Київському міжнародному економічному форумі 2023.
  • Основними ризиками для бізнесу є мобілізація персоналу (39%), перебої з електрикою (32%), нестача персоналу (27%) та інші.
  • Бізнес став менш оптимістичним у своїх прогнозах щодо закінчення війни порівняно з минулим роком. Зокрема, 38% опитаних прогнозують, що війна триватиме до кінця наступного року. «Ми бачимо, що оптимізму трохи меншає. Бізнес переорієнтувався і розраховує на роки бойових дій», – сказала Близнюк.
Ризики, очікування та завантаженість. Опитування Gradus Research про роботу бізнесу під час війни /Фото 3

Інфографіка: Gradus

Контекст

Бізнес у серпні вдруге поспіль мав стримані очікування щодо результатів діяльності своїх підприємств у найближчій перспективі, проте дещо пом’якшив власні оцінки порівняно з липнем. Про це свідчить індекс очікувань ділової активності (ІОДА), який Національний банк розраховує щомісяця. У серпні ІОДА підвищився до 49,3 порівняно з 48,8 у липні, наблизившись до нейтрального рівня (50 пунктів). 

За даними опитування «Ведення бізнесу в воєнній Україні» Американської торговельної палати в Україні та Citi Україна, після півтора року повномасштабної війни Росії в Україні 84% компаній повністю функціонують, 16% продовжують працювати частково. Респонденти назвали пʼять головних викликів щодо ведення бізнесу протягом наступних шести місяців. Зокрема, це безпека та захист співробітників (91%), ракетні атаки РФ на критичну інфраструктуру та бізнес-активи (66%), здоровʼя та психічний стан співробітників (65%), економічна та споживча рецесія (45%) та доступ до електроенергії, водопостачання, мобільного зв’язку або теплопостачання (44%).

Згідно із опитуванням, 72% представників бізнес-спільноти дають оптимістичний прогноз щодо фінансового стану своїх компаній на кінець року. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд