Росія виділила понад $12 млрд у вигляді державних субсидій та кредитів, щоб зберегти свій авіаційний сектор на плаву, оскільки західні санкції через вторгнення в Україну припинили постачання ключових запчастин та послуг із технічного обслуговування, пише Reuters.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Після початку вторгнення РФ витратила 1,09 трлн руб. ($12,07 млрд) на підтримку цивільної авіації, включаючи авіабудування та фінансову допомогу авіакомпаніям, показують розрахунки Reuters, засновані на даних Мінфіну та Рахункової палати РФ.
- Витрати майже вдвічі перевищують 547 млрд руб. виплат, зроблених у 2020–2021 роках, коли пандемія COVID-19 викликала різке скорочення авіаперевезень
- За даними швейцарського постачальника авіаційної розвідки Сh-aviation, зараз російські авіакомпанії експлуатують 991 літак, у тому числі 405 російського виробництва.
- У міністерстві промисловості та торгівлі РФ повідомили Reuters, що підтримка авіабудування зберігатиметься протягом багатьох років. «Основний наголос робиться на підтримку продажів, розширення виробничих потужностей та створення системи післяпродажного обслуговування», – сказали в міністерстві.
- Західні авіаційні аналітики кажуть, що інвестиції в кращому разі дадуть можливість зберегти авіапарк, але сумніваються, що літаки повернуться на західні ринки найближчим часом, навіть якщо війна в Україні закінчиться.
Контекст
Залежна від літаків іноземного виробництва Росія стикається з непростим завданням розвитку своєї авіаційної промисловості поодинці, використовуючи вітчизняні комплектуючі, одночасно купуючи літаки у іноземних орендодавців, щоб уникнути захоплення більшої частини її парку.
Західні авіавиробники Airbus та Boeing у березні 2022 року припинили постачання послуг та запасних частин, а також припинили регулярне технічне обслуговування флагманського авіаперевізника «Аерофлот» та інших російських авіакомпаній.
Російські авіакомпанії зберігають свій парк західних літаків у повітрі, частково за рахунок імпорту запасних частин через треті країни без згоди виробників – в основному Airbus та Boeing.
Так, з травня минулого року і до червня 2023-го авіазапчастини на суму не менше $1,2 млрд надійшли до російських авіакомпаній попри торгові обмеження США та Європи, а також заборони на експорт. Одна з компаній скористалась родинними звʼязками для закупівлі деталей.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.