Росія витратила $12 млрд на підтримку авіасектору на тлі західних санкцій – Reuters /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Росія витратила $12 млрд на підтримку авіасектору на тлі західних санкцій – Reuters

1 хв читання

Shutterstock

Росія виділила понад $12 млрд у вигляді державних субсидій та кредитів, щоб зберегти свій авіаційний сектор на плаву, оскільки західні санкції через вторгнення в Україну припинили постачання ключових запчастин та послуг із технічного обслуговування, пише Reuters.

Ключові факти

  • Після початку вторгнення РФ витратила 1,09 трлн руб. ($12,07 млрд) на підтримку цивільної авіації, включаючи авіабудування та фінансову допомогу авіакомпаніям, показують розрахунки Reuters, засновані на даних Мінфіну та Рахункової палати РФ.
  • Витрати майже вдвічі перевищують 547 млрд руб. виплат, зроблених у 2020–2021 роках, коли пандемія COVID-19 викликала різке скорочення авіаперевезень
  • За даними швейцарського постачальника авіаційної розвідки Сh-aviation, зараз російські авіакомпанії експлуатують 991 літак, у тому числі 405 російського виробництва.
  • У міністерстві промисловості та торгівлі РФ повідомили Reuters, що підтримка авіабудування зберігатиметься протягом багатьох років. «Основний наголос робиться на підтримку продажів, розширення виробничих потужностей та створення системи післяпродажного обслуговування», – сказали в міністерстві.
  • Західні авіаційні аналітики кажуть, що інвестиції в кращому разі дадуть можливість зберегти авіапарк, але сумніваються, що літаки повернуться на західні ринки найближчим часом, навіть якщо війна в Україні закінчиться.

Контекст

Залежна від літаків іноземного виробництва Росія стикається з непростим завданням розвитку своєї авіаційної промисловості поодинці, використовуючи вітчизняні комплектуючі, одночасно купуючи літаки у іноземних орендодавців, щоб уникнути захоплення більшої частини її парку.

Західні авіавиробники Airbus та Boeing у березні 2022 року припинили постачання послуг та запасних частин, а також припинили регулярне технічне обслуговування флагманського авіаперевізника «Аерофлот» та інших російських авіакомпаній.

Російські авіакомпанії зберігають свій парк західних літаків у повітрі, частково за рахунок імпорту запасних частин через треті країни без згоди виробників – в основному Airbus та Boeing.

Так, з травня минулого року і до червня 2023-го авіазапчастини на суму не менше $1,2 млрд надійшли до російських авіакомпаній попри торгові обмеження США та Європи, а також заборони на експорт. Одна з компаній скористалась родинними звʼязками для закупівлі деталей.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні