Росія витратила $12 млрд на підтримку авіасектору на тлі західних санкцій – Reuters /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Росія витратила $12 млрд на підтримку авіасектору на тлі західних санкцій – Reuters

Shutterstock

Росія виділила понад $12 млрд у вигляді державних субсидій та кредитів, щоб зберегти свій авіаційний сектор на плаву, оскільки західні санкції через вторгнення в Україну припинили постачання ключових запчастин та послуг із технічного обслуговування, пише Reuters.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Після початку вторгнення РФ витратила 1,09 трлн руб. ($12,07 млрд) на підтримку цивільної авіації, включаючи авіабудування та фінансову допомогу авіакомпаніям, показують розрахунки Reuters, засновані на даних Мінфіну та Рахункової палати РФ.
  • Витрати майже вдвічі перевищують 547 млрд руб. виплат, зроблених у 2020–2021 роках, коли пандемія COVID-19 викликала різке скорочення авіаперевезень
  • За даними швейцарського постачальника авіаційної розвідки Сh-aviation, зараз російські авіакомпанії експлуатують 991 літак, у тому числі 405 російського виробництва.
  • У міністерстві промисловості та торгівлі РФ повідомили Reuters, що підтримка авіабудування зберігатиметься протягом багатьох років. «Основний наголос робиться на підтримку продажів, розширення виробничих потужностей та створення системи післяпродажного обслуговування», – сказали в міністерстві.
  • Західні авіаційні аналітики кажуть, що інвестиції в кращому разі дадуть можливість зберегти авіапарк, але сумніваються, що літаки повернуться на західні ринки найближчим часом, навіть якщо війна в Україні закінчиться.

Контекст

Залежна від літаків іноземного виробництва Росія стикається з непростим завданням розвитку своєї авіаційної промисловості поодинці, використовуючи вітчизняні комплектуючі, одночасно купуючи літаки у іноземних орендодавців, щоб уникнути захоплення більшої частини її парку.

Західні авіавиробники Airbus та Boeing у березні 2022 року припинили постачання послуг та запасних частин, а також припинили регулярне технічне обслуговування флагманського авіаперевізника «Аерофлот» та інших російських авіакомпаній.

Російські авіакомпанії зберігають свій парк західних літаків у повітрі, частково за рахунок імпорту запасних частин через треті країни без згоди виробників – в основному Airbus та Boeing.

Так, з травня минулого року і до червня 2023-го авіазапчастини на суму не менше $1,2 млрд надійшли до російських авіакомпаній попри торгові обмеження США та Європи, а також заборони на експорт. Одна з компаній скористалась родинними звʼязками для закупівлі деталей.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні