Російські юридичні особи почали подавати заяви на реєстрацію торгових марок, які копіюють айдентику чи назви західних відомих брендів, свідчать витяги з реєстру Роспатенту, які отримав Forbes. Російські суди не визнають це порушенням через санкції «недружнім державам».
Ключові факти
- У Росії подали заявку на реєстрацію торгових марок Старбакс, Макдональдс.
- Також подають заявки на реєстрацію торгових марок, назви яких схожі на всесвітньовідомі бренди: Макдак (схоже із назвою McDonaldʼs), Ідея (копіює айдентику бренду IKEA), Рустаграм і Росстаграм.
- Торгові марки ще не зареєстровані, їх будуть розглядати.
Що це означає
Після того, як західні компанії почали масово виходити з російського ринку, почастішали заяви про реєстрацію їхніх логотипів і назв. «Враховуючи такі тенденції та заклики російських політиків «націоналізувати» майно західних компаній, ці заявки розглядаються іноземними юристами як сигнал, що право залишило цю країну», – пояснює партнер Mentors Law Firm Максим Попов.
Президент Росії Володимир Путін підписав указ про застосування спеціальних економічних заходів через недружні дії США та інших держав. Він стане для російських судів причиною відмовляти західним компаніям у стягуванні збитків через порушення авторського права. «Вже є рішення арбітражного суду, де британська компанія намагалась стягнути з російського порушника ТМ Свинка Пеппа збитки. Суд відмовив з посиланням на цей указ та пояснив, що позов про захист торгової марки є зловживанням правом», – каже радник ЮФ «Василь Кісіль і Партнери» Іларіон Томаров.
До підписання указу Путіним Федеральна служба з інтелектуальної власності мала би відмовити у реєстрації заявок із тотожними або схожими торговими марками, говорить Томаров. «Росія не збирається захищати інтелектуальну власність «недружніх» країн, що підтримали санкції», – каже Попов.
На думку Томарова, Служба зареєструє торгові марки, які схожі із брендами іноземних компаній. «Якщо ж іноземні компанії насміляться оскаржити такі торгові марки в суді, отримають аналогічну відмову», – пояснює він.
Контекст
Раніше ТОВ «Русское Поле-Логистик» подало заявку на реєстрацію логотипу «Дядя Ваня». Його айдентика копіює зовнішній вигляд бренду всесвітньої мережі ресторанів швидкого харчування McDonald’s.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.