Загальна вартість усіх українських стартапів оцінюється у €23,3 млрд станом на листопад 2022 року. У 2021-му цей показник був вищим – €27,1 млрд. Про це йдеться у Стратегії розвитку інновацій від Мінцифри, що є в розпорядженні Forbes.
Ключові факти
- З 2017 року загальна вартість українських стартапів виросла у більш ніж 9 разів – з €2,5 млрд до €23,3 млрд.
- В Україні налічується 1500 активних стартапів.
- Ще понад 600 стартапів було засновано в Україні або українськими командами засновників та/або випускниками українських університетів.
- Також в Україні започатковано понад 500 іноземних стартапів, які відкрили офіси в Україні, а також сотні постачальників послуг і студій розробки програмного забезпечення.
Контекст
Наприкінці червня 2023-му Forbes опитав 18 найактивніших гравців – українські та сфокусовані на Україні фонди – про стан їхніх портфельних проєктів. На липень 2023 року в активі опитаних фондів нараховується щонайменше 343 інвестиції. Самих стартапів – дещо менше, адже у частину компаній вкладалися одразу кілька учасників опитування.
Єдина втрата воєнного часу – сервіс доставки свіжої риби Seadora з портфеля SMRK Олександра Косована. Втративши український ринок, засновник Андрій Дрогобицький намагався знайти нове фінансування й перезапустити стартап у Дубаї, але зрештою фонду довелося списати інвестицію. Також на паузі – малоактивні, але не закриті – ще три проєкти з орбіти Українського фонду стартапів (USF). Це сервіс онлайн-підбору взуття 4Comfortshoes, розробник віддрукованих на 3D-принтері окулярів Monor і сервіс аналітики для містобудування GeoDesign.
Натомість після 24 лютого 2022-го закрито щонайменше 83 угоди з українськими проєктами. Частина з них наразі не анонсована.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.