За півтора року дії угоди про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС український експорт вантажівками збільшився щонайменше на 30%, повідомила пресслужба Мінінфраструктури.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Експорт українських товарів дорогами до ЄС зріс на 40% у 2022 році порівняно з попереднім і на 30% – у 2023-му порівняно з 2021-м.
- Імпорт товарів до України з ЄС зріс на 11% у 2022 році та на 25% – у 2023-му порівняно з 2021-м – до підписання угоди.
- На 48% більше товарів було експортовано до країн ЄС дорогами за півтора року дії угоди, ніж за аналогічний період до її підписання. Імпорт за цей період зріс на 44%.
- Так званий транспортний безвіз – це один із ключових результатів підтримки України з боку ЄС у сфері транспорту та забезпечення експортної логістики, сказав віцепрем’єр Олександр Кубраков. «Угода – це основний елемент «Шляхів солідарності» для підтримки експорту зернових в умовах відсутності стабільних альтернативних шляхів та морської блокади», – зазначив він.
- Водночас Кубраков наголосив, що порушення умов угоди, зокрема блокада польськими протестувальниками пунктів пропуску, мало негативний вплив на українську економіку та експорт.
Контекст
Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була достатньо критичною проблемою для українських перевізників впродовж останніх кількох років. З моменту підписання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС у 2016 році товарообіг з країнами ЄС зріс майже удвічі, а кількість вантажоперевезень автотранспортом – на 42%. Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення до окремих країн ЄС скорочувалася. Щорічно це призводило до великих втрат перевізників та економіки загалом.
В умовах війни та блокування портів обсяг експорту автотранспортом і, як наслідок, потреба у дозволах на міжнародні перевезення за деякими напрямами зросли у декілька разів.
У перший місяць повномасштабного вторгнення Україна домовилася про тимчасове скасування дозволів на вантажні автоперевезення з 12 країнами ЄС (Австрією, Угорщиною, Італією, Латвією, Естонією, Болгарією, Німеччиною, Данією, Литвою, Румунією, Грецією та Словаччиною).
Угода про транспортний безвіз між Україною та ЄС була підписана 29 червня 2022 року терміном на один рік. У 2023-му вона була продовжена ще на рік – до 30 червня 2024 року.
Ключовий зміст угоди – можливість українських перевізників виконувати перевезення до країн ЄС без дозволів, як це вимагалося до підписання. Зі свого боку перевізники країн ЄС мають таку саму можливість, імпортуючи товари до України. Зокрема, Україна та ЄС звільнили власників посвідчень водіїв, виданих однією зі сторін, від вимоги мати міжнародне посвідчення водія.
Скасування транспортного безвізу для України – одна з вимог польських протестувальників.
- Категорія
- Новини
- Дата
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.