Категорія
Новини
Дата

У Росії аудиторія Facebook за 10 днів блокування впала більш ніж на 40%, Instagram – на 16% за день

1 хв читання

Аудиторія Facebook за десять днів блокування знизилася на понад 40%, а Instagram за один день – на 16%, підрахували аналітики. Обидві соцмережі залишаються у списку найпопулярніших у мільйонів росіян, пише The Bell.

Ключові факти

  • Щоденну аудиторію Facebook, Instagram та інших сервісів підрахувала дослідницька компанія Mediascope на прохання РБК. Період дослідження – з 24 лютого по 15 березня. Аналітики враховували кількість росіян, які протягом доби заходили на сайт платформи хоча б на хвилину або користувалися програмою, пише видання.
  • За десять днів блокування кількість користувачів Facebook знизилася більш ніж на 40%. На 24 лютого аудиторія сервісу перевищувала 9,6 млн осіб віком від 12 років, до 10-15 березня – варіювалася від 5,5 до 6,9 млн осіб на добу.
  • За добу до 14 березня — перший день блокування Instagram — його програму або сайт відвідали майже 40,9 млн росіян. Наступного дня кількість користувачів знизилася більш ніж на 16%, до 34,2 млн росіян.
  • Зниження аудиторії заблокованих соцмереж сприяло зростанню інших. З 11 березня, коли Роскомнагляд анонсував блокування Instagram, різко збільшилася кількість користувачів Telegram. 10 березня це були 35,7 млн. росіян, а 14 березня — вже 47,3 млн. Аудиторія «ВКонтакте» зросла з 46,5 млн росіян (на 24 лютого) до 50,3 млн (до 15 березня).
  • Адміністрація TikTok 6 березня оголосила про зупинення прямих трансляцій та завантаження нового контенту в Росії. Після сплеску щоденної аудиторії до 41 млн осіб 8 березня показник знизився до звичних 33 млн користувачів на добу.

Контекст

Майже відразу після вторгнення Росії в Україну Роскомнагляд «відповідно до рішення Генпрокуратури» став уповільнювати трафік Facebook. З 4 березня Facebook повністю заблокований у РФ. Крім того, з 1 березня Роскомнагляд став уповільнювати роботу Twitter, а 11 березня оголосив, що з 14-го – заблокує Instagram.

Попри введені обмеження в Росії активності користувачів сприяють VPN-сервіси, які дозволяють обходити заборону.

У відповідь на агресію Росії, у тому числі гібридну війну в інформаційній сфері, Україна застосовує єдину інформаційну політику в умовах воєнного стану. 18 березня Рада нацбезпеки і оборони України зобовʼязала всі загальнонаціональні інформаційні канали транслювати телемарафон єдиних новин. Рішення пояснюють поширенням Росією дезінформації про повномасштабну агресію проти України. 19 березня президент Володимир Зеленський підписав указ про введення рішення у дію.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд