Мін’юст виграв три справи проти китайської компанії Xinjiang Communications Construction Group на загальну суму понад $8 млн, повідомила пресслужба міністерства. Підрядник мав ремонтувати траси Стрий–Тернопіль–Кіровоград–Знамʼянка та Київ–Харків–Довжанський, але не вклався у терміни, тому контракти розірвали.
Ключові факти
- Після майже чотирьох років розгляду 18 серпня суд міста Урумчі (Китай) став на бік України у трьох справах за позовами китайської державної будівельної корпорації до «Укравтодору» – наразі Державного агентства з відновлення та розвитку інфраструктури України (ДАВРІУ).
- «Кошти за гарантіями виконання у розмірі $8,5 млн та $3,85 млн мають бути звільнені та повернуті відповідно «Укравтодору» та Світовому банку, як тільки рішення суду наберуть законної сили», – повідомила Ірина Мудра, заступниця міністра юстиції.
- 28 серпня 2023 року XCCG подала апеляцію на рішення суду. Рішення апеляційного суду очікується наприкінці 2023-го.
Контекст
«Укравтодор» і китайський підрядник підписали два контракти на умовах FIDIC у жовтні 2017 року. XCCG зобов’язувалася покращити умови безпеки руху на трасі М-12 (Стрий–Тернопіль–Кіровоград–Знамʼянка) та провести реконструкцію й капремонт траси М-03 (Київ–Харків–Довжанський).
Обидва контракти передбачали надання китайським підрядником близько $8,5 млн гарантій на виконання та близько $3,85 на повернення авансового платежу від Bank of China.
У грудні 2018 року «Укравтодор» розірвав контракт на реконструкцію траси Київ–Харків–Довжанський, оскільки підрядник так і не розпочав роботи, а в червні 2019-го – інший контракт щодо автодороги М-12, оскільки підрядник на той момент виконав лише 1% робіт замість 70% запланованих графіком.
Після цього «Укравтодор» направив китайському банку запити на стягнення за зазначеними гарантіями. «Проте для ухилення від повернення коштів китайський підрядник звернувся до суду», – йдеться у повідомленні.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.