У 2023 році бюджет Державного дорожнього фонду становитиме близько 70 млрд грн. Ці гроші підуть на відновлення мостів та доріг в постраждалих від бойових дій регіонах, інші проєкти заморожені на час війни, йдеться в матеріалі Forbes.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- «На час війни всі проєкти з нового будівництва заморожені», – каже заступник голови «Укравтодору» Андрій Івко. Масштабних ремонтів доріг у регіонах, які не постраждали від бойових дій, за його словами, не варто очікувати.
- Агентство продовжить відновлювати зруйновану російськими військовими інфраструктуру. Серед пріоритетів – капітальний ремонт мостів і критично важливих доріг.
- Через війну на кінець вересня в Україні зруйновано 322 мости та 25 000 км автомобільних доріг, каже Івко. «Відновлення всієї зруйнованої інфраструктури потребуватиме мінімум чотири роки, та 970 млрд грн», – каже він.
- На кінець вересня «Укравтодор» побудував 54 тимчасових переправи (понтонні мости, насипи) замість знищених мостів, розчищено 1162 км доріг. «План до кінця року залежить від того, скільки територій ще звільнять наші військові», – каже Івко.
Контекст
21 вересня Верховна Рада ухвалила закон, який частково повертає акцизний податок на пальне у розмірі: бензин – €100 за 1000 л; дизель – €100 за 1000 л; газ – €52 за 1000 л.
Зібрані кошти уряд збирається направити на ремонт і будівництво доріг, які майже припинились після повномасштабного вторгнення Росії.
До війни акциз на нафтопродукти забезпечував майже 90% дорожнього фонду. В березні Рада скасувала акциз, залишивши фонд без джерел фінансування.
Акцизи, за розрахунками заступника міністра фінансів України Олександра Кави, принесуть у дорожній фонд 2023 року близько 70 млрд грн. З них 57 млрд грн підуть безпосередньо на дороги, все решта – на погашення боргів.
У 2021 році витрати на дорожні роботи становили 132 млрд грн. У межах президентського проєкту «Велике будівництво» позаминулого року відремонтували 7288 км доріг. Середня вартість 1 км – 20,7 млн грн.
За 57 млрд грн у 2021 році можна було відремонтувати 2750 км доріг. У 2023-му – значно менше, оскільки собівартість дорожніх робіт зросла приблизно на 50%, каже власник компанії «Автострада» Максим Шкіль.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.