Українські учні відстають у математиці, природничо-наукових дисциплінах та читанні порівняно з однолітками з країн ОЕСР – дослідження /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Українські учні відстають у математиці, природничо-наукових дисциплінах та читанні порівняно з однолітками з країн ОЕСР – дослідження

2 хв читання

Getty Images

Результати українських учнів у математиці, природничо-наукових дисциплінах та читанні є нижчими за середні показники по країнах ОЕСР, йдеться у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2022 (Program for International Student Assessment). Найбільше українські школярі відстають у читанні – майже на два з половиною роки навчання. 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Середній бал 15-річних українських підлітків з математики становить 441, із читання – 428, з природничо-наукових дисциплін – 450.
Українські учні відстають у математиці, природничо-наукових дисциплінах та читанні порівняно з однолітками з країн ОЕСР – дослідження /Фото 1

Інфографіка: PISA-2022

  • Відповідно до дослідження, різниця порівняно з середніми значеннями для країн Організації економічного співробітництва та розвитку з математики становить 31 бал, із читання – 48, з природничо-наукових дисциплін – 35.
  • З математики та природничо-наукових дисциплін різниця близька до еквівалента півтора року навчання, а з читання українські школярі відстають майже на два з половиною роки навчання. 
  • В Україні, як і в усіх референтних країнах, найбільш проблемною галуззю є читання, Україна має найбільшу різницю в балах порівняно з країнами ОЕСР саме у цій галузі. 
  • Зазначається, що в Україні багато 15-річних учнів не досягають базового рівня грамотності з математики, читання та природничо-наукових дисциплін, натомість лише незначна кількість підлітків засвідчує високий рівень грамотності принаймні в одній з галузей.
  • Лише 58% українських учнів досягли базового рівня математичної грамотності, 59% – базового рівня читацької грамотності та 66% – природничо-наукової грамотності. 
  • Частка найуспішніших учнів в Україні є незначною: 3% – у галузі математики та по 2% – у читанні й природничо-наукових дисциплінах відповідно.
  • Міністр освіти і науки Оксен Лісовий вже назвав результати PISA-2022 для України «невтішними, але цілком очікуваними». Погіршення результатів він повʼязав з пандемією COVID-19 і неготовністю системи освіти до цього, повномасштабною війною, а також зі стресом, пише «Інтерфакс-Україна».

Контекст

Міжнародне дослідження якості освіти PISA (Program for International Student Assessment), започатковане ОЕСР в 1997 році, оцінює грамотність 15-річних учнів у таких освітніх галузях, як читання, математика та природничо-наукові дисципліни, і визначає ступінь оволодіння підлітками здатністю застосовувати власні знання й уміння в реальних життєвих ситуаціях.

PISA проводиться за циклами – що три роки, у 2022 році Україна вдруге взяла участь у дослідженні. Остаточна вибірка учасників PISA-2022 в Україні – це 3876 учнів зі 164 закладів освіти 18 регіонів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд