Український ринок таксі зменшився на 10–20% від початку війни – оцінка Bolt /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Український ринок таксі зменшився на 10–20% від початку війни – оцінка Bolt

1 хв читання

Shutterstock

Через воєнну міграцію потенційних пасажирів таксі в Україні поменшало на 10–20%, проте за останніх чотири-п’ять років українці стали більше користуватися електронними сервісами. Про це в інтервʼю Forbes розповів керівник напряму райд-хейлінгу Bolt в Україні Сергій Павлик.

Команда Forbes відібрала 250 найбільш перспективних компаній. Хто потрапив у перелік NEXT 250? Дізнавайтесь у новому випуску Forbes Ukraine! Купуйте журнал вже зараз!

Ключові факти

  • За оцінкою Bolt, одного з трьох найбільших таксі-сервісів в Україні, від початку повномасштабного російського вторгнення український ринок просів на 10–20%. Падіння пропорційне кількості людей, які виїхали з країни, каже Павлик.
  • «Але це компенсується зростанням проникнення сервісу, – зазначив він. – На ретроспективі чотирьох-п’яти років ринок зріс». Порівняно із 2018–2019 роками проникнення електронних сервісів підвищилося не менш ніж у 1,5 раза. 
  • На травень 2023 року виторг Bolt відновився на близько 90% від довоєнних показників. Серед стримуючих факторів – комендантська година, паливна криза 2022-го та осінньо-зимові блекакути через російські обстріли.
  • Кількість активних водіїв на платформі не змінилася. «Частина перестала їздити, але ми щомісяця реєструємо тисячі нових облікових записів», – додав Павлик.
  • Портрет водія теж залишився незмінним, це здебільшого чоловіки. Частка жінок-водійок на платформі зростає, але вона все ще не перевищує 5%.
  • За статистикою Bolt, через комендантську годину проводять на платформі менше часу. Середній чек залежно від міста – 80–150 грн.

Контекст

Bolt – один з найдорожчих стартапів Естонії, заснований Маркусом Вілліґом. У січні 2022-го компанія, що розвиває сервіси таксі, доставки їжі та продуктів, залучила $711 млн і була оцінена $8,4 млрд. Стартап охоплює понад 500 міст у 45 країнах Європи та Африки.

В Україні Bolt вдруге запустився у 2018-му. Перша спроба у 2016-му під старою назвою Taxify виявилася невдалою. «Для нас Україна залишається ключовим ринком. Не лише у Європі, а й для компанії Bolt загалом», – каже Павлик.

Протягом найближчих 12 місяців Вілліґ збирається вивести компанію на операційний прибуток. План до 2025 року – підготуватися до виходу на IPO.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні