Український ринок таксі зменшився на 10–20% від початку війни – оцінка Bolt /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Український ринок таксі зменшився на 10–20% від початку війни – оцінка Bolt

Shutterstock

Через воєнну міграцію потенційних пасажирів таксі в Україні поменшало на 10–20%, проте за останніх чотири-п’ять років українці стали більше користуватися електронними сервісами. Про це в інтервʼю Forbes розповів керівник напряму райд-хейлінгу Bolt в Україні Сергій Павлик.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • За оцінкою Bolt, одного з трьох найбільших таксі-сервісів в Україні, від початку повномасштабного російського вторгнення український ринок просів на 10–20%. Падіння пропорційне кількості людей, які виїхали з країни, каже Павлик.
  • «Але це компенсується зростанням проникнення сервісу, – зазначив він. – На ретроспективі чотирьох-п’яти років ринок зріс». Порівняно із 2018–2019 роками проникнення електронних сервісів підвищилося не менш ніж у 1,5 раза. 
  • На травень 2023 року виторг Bolt відновився на близько 90% від довоєнних показників. Серед стримуючих факторів – комендантська година, паливна криза 2022-го та осінньо-зимові блекакути через російські обстріли.
  • Кількість активних водіїв на платформі не змінилася. «Частина перестала їздити, але ми щомісяця реєструємо тисячі нових облікових записів», – додав Павлик.
  • Портрет водія теж залишився незмінним, це здебільшого чоловіки. Частка жінок-водійок на платформі зростає, але вона все ще не перевищує 5%.
  • За статистикою Bolt, через комендантську годину проводять на платформі менше часу. Середній чек залежно від міста – 80–150 грн.

Контекст

Bolt – один з найдорожчих стартапів Естонії, заснований Маркусом Вілліґом. У січні 2022-го компанія, що розвиває сервіси таксі, доставки їжі та продуктів, залучила $711 млн і була оцінена $8,4 млрд. Стартап охоплює понад 500 міст у 45 країнах Європи та Африки.

В Україні Bolt вдруге запустився у 2018-му. Перша спроба у 2016-му під старою назвою Taxify виявилася невдалою. «Для нас Україна залишається ключовим ринком. Не лише у Європі, а й для компанії Bolt загалом», – каже Павлик.

Протягом найближчих 12 місяців Вілліґ збирається вивести компанію на операційний прибуток. План до 2025 року – підготуватися до виходу на IPO.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні