Європейські власники нафтових танкерів стрімко нарощують обсяги транспортування російської нафти до запровадження ембарго ЄС, пише The Wall Street Journal. У травні – червні грецькі власники танкерів, які контролюють майже третину світового флоту, перевезли близько половини обсягів російської сирої нафти.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Протягом травня та червня грецькі судна здійснили 151 захід у російські порти в Чорному та Балтійському морях, за оцінками Lloyd’s List Intelligence. За цей же період минулого року було 89 заходів у ці порти.
- «Безпрецедентний» попит на нафту призвів до зростання тарифів на її перевезення у кілька разів, зазначило видання. Вартість перевезення вуглеводневої сировини на танкері типу «Афрамакс» зросла в середньому до $40 000, тоді як у січні показник становив близько $10 000.
- «Ніхто не може сказати, що трапиться з ринком танкерів, коли набудуть чинності санкції, проте в кінцевому підсумку це може мати позитивний вплив, оскільки попит на нафту все ще високий, а суднам, ймовірно, доведеться везти її з більш віддалених місць… Танкери проходитимуть великі відстані і, отже, зароблятимуть більше грошей», – заявив керівник однієї з грецьких компаній.
Контекст
3 червня ЄС прийняв шостий пакет антиросійських санкцій, до якого увійшло відкладене ембарго на морські постачання нафти та нафтопродуктів із РФ.
Санкції ЄС набудуть чинності 5 грудня і передбачають заборону на поставки російської нафти до Європи. Перевезення за межі континенту операторами танкерів не будуть заборонені, але судна не зможуть отримати страхове покриття, що зробить плавання незаконними згідно з міжнародним морським правом.
Танкери російської державної компанії «Совкомфлот» продовжують доправляти нафту до портів Європи в обхід західних санкцій і заробляти Москві таку необхідну їй валюту, заявляла міжнародна платформа OCCRP. Аналітики виявили 18 танкерів «Совкомфлоту», що продовжують здійснювати рейси, кожен із танкерів у середньому перевозить нафту приблизно на $240 млн.
До початку війни власний та зафрахтований флот «Совкомфлоту» налічував 134 судна. У березні ЄС запровадив санкції проти компанії.
Згодом у компанії повідомили, що через введені обмеження вона не зможе розплатитися за євробондами, а пізніше «Совкомфлот» анонсував продаж частини свого флоту. За даними WSJ, судноплавна компанія перевела велику частину бізнесу до Дубаю.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.