Категорія
Новини
Дата

Власники танкерів в Європі нарощують перевезення російської нафти перед ембарго – WSJ

Європейські власники нафтових танкерів стрімко нарощують обсяги транспортування російської нафти до запровадження ембарго ЄС, пише The Wall Street Journal. У травні – червні грецькі власники танкерів, які контролюють майже третину світового флоту, перевезли близько половини обсягів російської сирої нафти.

Ключові факти

  • Протягом травня та червня грецькі судна здійснили 151 захід у російські порти в Чорному та Балтійському морях, за оцінками Lloyd’s List Intelligence. За цей же період минулого року було 89 заходів у ці порти.
  • «Безпрецедентний» попит на нафту призвів до зростання тарифів на її перевезення у кілька разів, зазначило видання. Вартість перевезення вуглеводневої сировини на танкері типу «Афрамакс» зросла в середньому до $40 000, тоді як у січні показник становив близько $10 000.
  • «Ніхто не може сказати, що трапиться з ринком танкерів, коли набудуть чинності санкції, проте в кінцевому підсумку це може мати позитивний вплив, оскільки попит на нафту все ще високий, а суднам, ймовірно, доведеться везти її з більш віддалених місць… Танкери проходитимуть великі відстані і, отже, зароблятимуть більше грошей», – заявив керівник однієї з грецьких компаній.

Контекст

3 червня ЄС прийняв шостий пакет антиросійських санкцій, до якого увійшло відкладене ембарго на морські постачання нафти та нафтопродуктів із РФ.

Санкції ЄС набудуть чинності 5 грудня і передбачають заборону на поставки російської нафти до Європи. Перевезення за межі континенту операторами танкерів не будуть заборонені, але судна не зможуть отримати страхове покриття, що зробить плавання незаконними згідно з міжнародним морським правом.

Танкери російської державної компанії «Совкомфлот» продовжують доправляти нафту до портів Європи в обхід західних санкцій і заробляти Москві таку необхідну їй валюту, заявляла міжнародна платформа OCCRP. Аналітики виявили 18 танкерів «Совкомфлоту», що продовжують здійснювати рейси, кожен із танкерів у середньому перевозить нафту приблизно на $240 млн. 

До початку війни власний та зафрахтований флот «Совкомфлоту» налічував 134 судна. У березні ЄС запровадив санкції проти компанії. 

Згодом у компанії повідомили, що через введені обмеження вона не зможе розплатитися за євробондами, а пізніше «Совкомфлот» анонсував продаж частини свого флоту. За даними WSJ, судноплавна компанія перевела велику частину бізнесу до Дубаю.

Матеріали по темі