Танкери російської державної компанії «Совкомфлот» продовжують доправляти нафту до портів Європи в обхід західних санкцій і заробляти Москві таку необхідну їй валюту. Про це йдеться у розслідуванні міжнародної платформи OCCRP.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- OCCRP виявила 18 танкерів «Совкомфлоту», що продовжують здійснювати рейси, кожен із танкерів у середньому перевозить нафту приблизно на $240 млн.
- «Совкомфлот» зміг обійти обмеження завдяки тому, що оформив танкери як власність своїх дочірніх компаній на Кіпрі та в ОАЕ.
- У цій ситуації практично неможливо відстежити право володіння судном, тим більше коли компанія змінює назви кораблів, а самі танкери відключають трекери в деяких країнах, зазначив фахівець з міжнародної політики та фінансів Рікардо Соарес.
- OCCRP відстежила щонайменше пʼять із них, коли судна або поверталися, або прямували, або перебували в портах Італії, Данії та Нідерландів, після того як санкції ЄС проти компанії набули чинності.
- Хто є покупцем російської нафти, яку доправляють танкери «Совкомфлоту», неясно.
Контекст
До початку війни власний та зафрахтований флот «Совкомфлоту» налічував 134 судна. У березні ЄС запровадив санкції проти компанії.
Згодом у компанії повідомили, що через введені обмеження вона не зможе розплатитися за євробондами, а пізніше «Совкомфлот» анонсував продаж частини свого флоту.
За даними WSJ, судноплавна компанія перевела велику частину бізнесу до Дубаю.
На початку червня ЄС ухвалив шостий пакет санкцій, який включає заборону на ввезення нафти з Росії, яку доправляють морським шляхом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.