Олексій Кредісов, керівний партнер Ernst & Young в Україні
У складній ситуації керівник має першим приймати удар на себе. Тоді команда зможе далі працювати і вчитися, як справлятися з викликами, а криза дасть зростання. Важливо бути етичним і відкритим з людьми. Давати їм чесну інформацію, нічого не приховувати, не використовувати складної ситуації в економіці або індустрії у своїх цілях.
Всеволод Кожемяко, засновник і гендиректор групи компаній «Агротрейд»
Підсилити команду в кризу можна, максимально долучаючись самому: я завжди на зв’язку зі співробітниками, котрі готові відповідати за рішення і зміни. Проводжу мозкові штурми і в рамках напрацьованих сценаріїв даю максимальну свободу дій. Люди ростуть, коли розв’язують складні завдання і бачать, що можуть впливати на ситуацію.
Ігор Ніконов, засновник «КАН Девелопмент»
Головний плюс кризи – це завжди поштовх до якісних змін. Як посилити команду? По-перше, дбати про умови праці та психологічний клімат По-друге, під час кризи на перший план одразу виходять найсильніші гравці в команді, здатні швидко концентруватися, оптимізувати процеси і вести за собою людей. Важливо дати їм можливість взяти на себе відповідальність.
Ірина Волк, генеральний менеджер Dell в Україні
Здатність команди пережити кризу – лакмусовий папірець для лідера. Тут як у регаті: при поривах вітру потрібно працювати з вітрилами, у штиль – розгойдувати човен. Криза може дати низку ситуативних вигод: наприклад, шанс взяти на борт фахівця, якого ви давно шукали. Цим варто користуватися. Також важливо підтримувати бойовий дух людей.
Єгор Гребенніков, співвласник компанії ТІС
Я намагаюся зацікавити людей перспективою особистісних змін. Спілкуюся з ключовими людьми неформально: немає сенсу говорити професіоналам, що під час кризи потрібно «швидше, вище, сильніше». Нині хороший час для ревізії своїх цілей і цінностей. Я намагаюся доносити до своїх людей, що росте тільки той, хто готовий змінюватися.
Марʼяна Савка, співзасновниця «Видавництва Старого Лева»
З початком карантину частина наших відділів пішла в онлайн, а частина, серед них і працівники офлайн-магазинів, залишилася без роботи. Ми запустили онлайн-навчання для продавців усіх наших точок. Провели більш ніж сотню Zoom-зустрічей. Як наслідок, коли магазини відкрилися, наші продажі зросли, ми зберегли всіх співробітників і поліпшили клімат у команді.
Опубліковано в пʼятому номері журналу Forbes (листопад 2020)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.