Категорія
Новини
Дата

Японська компанія будує перший у світі повністю електричний прибережний танкер

Компанія Asahi Tanker будує перший у світі повністю електричний 60-метровий танкер. Спустити на воду в Токійській затоці судно планують наступного року, пише Spectrum.

Asahi Tanker, електричний 60-метровий танкер. /asahi-tanker.com

Asahi Tanker, електричний 60-метровий танкер. Фото asahi-tanker.com

🎂 День народження у нас — подарунки вам. Forbes Ukraine чотири роки, тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом FORBES4 до 31 березня. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Система акумуляторів потужністю 3,5 МВт-год за розміром приблизно дорівнює 40 акумуляторним блокам Tesla Model S.
  • Цієї потужності вистачить на багато годин руху, перш ніж буде потрібно підключення до берегової зарядної станції.
  • Судно перевозитиме дизельне паливо для заправки резервуарів інших вантажних суден у затоці.

 Контекст

Світова судноплавна галузь працює над скороченням викидів вуглекислого газу й зменшенням забруднення повітря. Тому суднобудівники й вантажовласники все частіше переходять до електрифікації вантажних суден і танкерів.

Крім того, розвитку суден на акумуляторах сприяє значне подешевшання батарей в останні роки. В середньому ціни на акумуляторні блоки становили близько $140 за кіловат-годину в 2020 році в порівнянні з $670 у 2013-му. Очікується, що до 2023-го ціни впадуть приблизно до $100 за кіловат-годину.

Кількість судів на акумуляторах зросла практично з нуля до сотень за останні 10 років. Крім того, на стадії розробки знаходиться контейнеровоз на акумуляторах Yara Birkeland завдовжки 80 метрів, який планується запустити в кінці 2021 року. Також розробляється круїзний лайнер AIDAPerla місткістю 3330 пасажирів.

Важливі цифри

За даними Міжнародної морської організації (International Maritime Organization, ІМО), на вантажні судна припадає майже 3% річних викидів парникових газів. У 2018 році ІМО погодилася до 2050-го скоротити викиди від судів на 50% в порівнянні з рівнями 2008-го. Це стимулює інвестувати не тільки в батареї, але й у більш чисті види палива, такі як водень.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні