Компанія Asahi Tanker будує перший у світі повністю електричний 60-метровий танкер. Спустити на воду в Токійській затоці судно планують наступного року, пише Spectrum.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Система акумуляторів потужністю 3,5 МВт-год за розміром приблизно дорівнює 40 акумуляторним блокам Tesla Model S.
- Цієї потужності вистачить на багато годин руху, перш ніж буде потрібно підключення до берегової зарядної станції.
- Судно перевозитиме дизельне паливо для заправки резервуарів інших вантажних суден у затоці.
Контекст
Світова судноплавна галузь працює над скороченням викидів вуглекислого газу й зменшенням забруднення повітря. Тому суднобудівники й вантажовласники все частіше переходять до електрифікації вантажних суден і танкерів.
Крім того, розвитку суден на акумуляторах сприяє значне подешевшання батарей в останні роки. В середньому ціни на акумуляторні блоки становили близько $140 за кіловат-годину в 2020 році в порівнянні з $670 у 2013-му. Очікується, що до 2023-го ціни впадуть приблизно до $100 за кіловат-годину.
Кількість судів на акумуляторах зросла практично з нуля до сотень за останні 10 років. Крім того, на стадії розробки знаходиться контейнеровоз на акумуляторах Yara Birkeland завдовжки 80 метрів, який планується запустити в кінці 2021 року. Також розробляється круїзний лайнер AIDAPerla місткістю 3330 пасажирів.
Важливі цифри
За даними Міжнародної морської організації (International Maritime Organization, ІМО), на вантажні судна припадає майже 3% річних викидів парникових газів. У 2018 році ІМО погодилася до 2050-го скоротити викиди від судів на 50% в порівнянні з рівнями 2008-го. Це стимулює інвестувати не тільки в батареї, але й у більш чисті види палива, такі як водень.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.