Категорія
Новини
Дата

ЄС планує вслід за Австралією змусити техгігантів платити за новини видавцям

Депутати Європейського парламенту хочуть змусити великі технологічні компанії, такі як Google і Facebook, платити за новини видавцям. Такий крок першою почала запроваджувати Австралія, пише Finаncial Times.

Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.

Ключові факти

  • До закону про цифрові послуги (DSA) й закону про цифрові ринки (DMA), які зараз розробляють в Європарламенті, можуть внести поправки щодо плати за новини видавцям.
  • Зокрема, пропонується можливість обов'язкового арбітражу для угод із правовласниками й вимога до техкомпаній інформувати видавців про зміни в алгоритмі оцінки новин на своїх сайтах.
  • Google заявила, що ініціатива ЄС «спрямована на досягнення правильного балансу» між видавцями та платформами. «Ми готові платити за подальшу підтримку журналістики, як робимо це у всьому світі», - заявили в компанії.
  • Facebook відмовилася від коментарів.

Контекст

Ініціатива членів Європейського парламенту стане серйозним ударом для Google. Раніше компанія пригрозила припинити роботу в Австралії на знак протесту проти нового закону, який зобов'язує платити за новини.

Його розробку Австралія завершила на початку грудня 2020 року. Це перший у світі крок, спрямований на захист незалежної журналістики. Відповідно до законопроєкту, компанії Big Tech повинні будуть домовлятися з місцевими видавцями і мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах. Якщо вони не можуть укласти угоду, рішення прийматиме призначений урядом арбітр.

Розробка законодавства в Австралії щодо плати ЗМІ за контент стала революційною для медіаринку, що створило глобальний прецедент того, як уряди можуть регулювати діяльність великих техкомпаній, відзначає ВВС.

До недавнього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи, що позбавляло видавничі редакції основних джерел доходу й призводило до масового зупинення й втрати робочих місць.

У той же час Google і французька асоціація видавців уперше узгодили галузеву рамкову угоду щодо авторських прав. Американський техгігант платитиме видавцям за контент в інтернеті.

26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні