50 найбільших експортерів України 2022
Після початку вторгнення мультинаціональні компанії зупинили роботу в Україні і почали евакуацію персоналу. Cargill вивезла в Румунію своїх співробітників і частину штату українського партнера TIS. Американській корпорації належить 51% у зерновому терміналі Neptune у порту Південний. Cargill, Louis Dreyfus і ADМ були серед перших, хто в березні переорієнтував експорт українського збіжжя на залізницю й автотранспорт. «Зерновий коридор» дозволив повернутися до системної роботи у портах Одеси. За серпень – жовтень сумарно ADM, «Вайтерра Україна», Cargill, COFCO та Louis Dreyfus вивезли морським шляхом понад 889 000 т. Компанії майже не спілкуються зі ЗМІ, тому складно оцінити ступінь втрат, яких вони зазнали під час війни. Директор Cargill Девід Макленнан у грудні минулого року розповідав Bloomberg, що корпорація втратила контроль за двома українськими підприємствами, які спеціалізуються на переробці соняшнику. Влітку 2022‑го через російські обстріли постраждали агрозавод COFCO в Маріуполі, зернові термінали канадської Viterra й американської Bunge у Миколаєві. У квітні дослідження Єльського університету констатувало, що частина аграрних мультинаціональних компаній продовжують операції в Росії. Viterra, Cargill та Louis Dreyfus з початку повномасштабної війни експортували майже 1,5 млн т російського зерна, повідомляв Bloomberg у липні. 13 лютого 2023 року Bunge домовилась про продаж олійного бізнесу в Росії. Покупець – компанія Exoil Trading Карена Ванецяна. Cargill і ADM припинили інвестиції в російські активи.
100 найбільших приватних компаній 2021
Представник «великої четвірки» агротрейдерів Louis Dreyfus контролює приблизно 10% світової торгівлі сільгоспсировини. У 2020 році корпорація збільшила чистий прибуток на 68%, до $382 млн, за виторгу $33,6 млрд. З України трейдер експортує пшеницю, ячмінь, кукурудзу, соняшник і сою. Йому також належать чотири елеватори у Вінницькій, Черкаській і Запорізькій областях. Аби стати ближчою до фермерів, компанія розширює наземну логістику. «Ми інвестували в залізничні вагони, щоб з’єднати ферми з портами і у підсумку зі світовими експортними ринками, – каже СЕО «Louis Dreyfus Україна» Олександр Карпенко. – Парк зі 660 вагонів дозволяє додатково перевозити 1,2 млн т зерна на рік. Компанія планує довести цей парк до 1000 вагонів.
100 найбільших приватних компаній 2020
Міжнародний трейдер Louis Dreyfus постраждав у 2019 році від падіння попиту на соєві боби і торгових воєн. Щоб сфокусуватися, компанія продала елеватори в Канаді, а влітку 2020‑го – і два зерносховища в Україні. Паралельно українська «дочка» трейдера накачує свої логістичні м’язи в Україні. З 2013 року вона вклала у розвиток зернового перевантажувального комплексу в порту «Південний» $104 млн. А в 2019‑му ЄБРР надав їй $35 млн на придбання вагонів: 660 уже куплено, на черзі ще 340. У 2019/2020 маркетинговому році компанія наростила експорт зерна на 30% і увійшла до п’ятірки найбільших українських експортерів.