202 бізнес-чемпіони 2024
Паливна компанія WOG, що оперує 362 заправками, торік збільшила виторг на 23%, але не змогла наздогнати лідера ринку – ОККО. Конкурувати на рівних WOG заважають старі борги. За словами СЕО WOG Holding Андрія Пивоварського, це сотні мільйонів доларів, які компанія залучала до 2015-го.
У 2019 році компанія була на межі колапсу – EBITDA не вистачало, щоб покривати відсотки за кредитами, каже СЕО компанії. За чотири роки ситуація значно краща – восени 2023-го Ощадбанк визнав кредитний портфель WOG оздоровленим. «Моє основне досягнення за останні роки – не дав зникнути одному з найстаріших брендів України», – каже Пивоварський.
Тепер компанія працює за новою стратегією розвитку, яка передбачає інвестиції в оновлення мережі АЗС. Компанія також інвестує в енергонезалежність: мережа має працювати навіть у разі апокаліптичного сценарію.
30 стійких компаній
Через російську агресію майже 20% від 400 АЗС WOG були знищені чи опинилися на тимчасово окупованій території. Проте, за оцінкою керівника ОККО Василя Даниляка, WOG під час війни змогла наростити частку у роздрібних продажах до 20%. Як? WOG серед перших почала імпортувати пальне автотранспортом з ЄС після закриття імпорту з Росії та Білорусі. Серед 10 найбільших імпортерів пального лише три мережі АЗС: ОККО, WOG та UPG, які в червні імпортували близько 156 000 т пального, або третину всього обсягу. Швидка перебудова допомогла WOG працювати, коли інші мережі були зачинені. Це також дозволило збільшити виторг на 18% порівняно з минулим роком. Ще одна причина – більш ніж двократне здорожчання пального через стрибок нафтових цін.
100 найбільших приватних компаній 2021
Найбільшим українським продавцям пального тісно у профільному бізнесі. «Відбувається змагання у побудові Convenience Store – невеликих цілодобових магазинів із мінікафе», – говорить аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. Продаж «непаливних товарів» через WOG Market і WOG Cafe приносить 20% обороту мережі. Мета – довести цей показник до 30%. З початку 2020 року в 15 містах можна замовити доставку продуктів та їжі з магазинів WOG. У березні 2021‑го на двох АЗС відкрили фуд‑хол «Сім’ї ресторанів Діми Борисова». До кінця року заклади від Борисова з’являться ще на п’ятьох АЗС.
WOG входить у трійку найбільших в Україні за кількістю заправок, займаючи, за власною оцінкою, 10% нафтопродуктового ринку. У структурі групи 20 нафтобаз, понад 400 АЗК, 245 WOG Market, 388 WOG Cafe. «У планах на 2021 рік – будівництво п’яти концептуально нових об’єктів, – розповіла RAU операційна директорка WOG Владлена Русіна. – Буде модернізовано до 20 працюючих АЗК».
100 найбільших приватних компаній 2020
Одна з найстаріших заправних компаній України налічує майже 400 АЗС і входить до трійки лідерів у своєму секторі. Падіння цін на нафту знизило виручку всіх паливних компаній, WOG – не виняток. Продаж «непаливних товарів» приносить 20% від обороту мережі. Щоб підвищити цю частку, у 2019 році компанія закупила 100 інтерактивних кавових апаратів, на заправках з’явилися поштомати «Нової Пошти» і точки видачі Rozetka. В аеропортах «Львів», «Одеса» і «Київ» (Жуляни) розгорнуті WOG Cafe. На початку 2020 року мережа закусочних під цією торговою маркою об’єднувала 373 заклади. Окреме джерело доходу – кейтеринг у швидкісних поїздах «Укрзалізниці». Компанія годує пасажирів п’ять років і має хороші шанси на пролонгацію довгострокового контракту.